וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: האם חתול יפול על הרגלים גם בחלל?

סרטון שעלה השבוע ליוטיוב מציג ניסוי שערך חיל האווויר האמריקאי שבדק את השפעות חוסר המשקל בחללית על חתולים. חלק מהגולשים הביעו עניין, אבל חלק מחו על הניסוי בבעלי חיים חסרי ישע

צילום: נאס"א, עריכה: יאיר דניאל

לכולם ידוע שכשחתולים נופלים הם כמעט תמיד נוחתים על הרגליים, זו תופעה ידועה, שמדענים קוראים לה "רפלקס יישור". במהלך צניחה החתולים מעוותים את גופם בכדי לנחות בצורה מוצלחת ובטוחה. החתול מסוגל לעצב את גופו כך שיידמה למצנח ולהאט את מהירות הנפילה וכך להתחמק מפציעות ואף ממוות כתוצאה מנפילה מגובה רב.

אבל מה קורה כאשר החתול נופל במצב של חוסר משקל? חוסר משקל (באנגלית: Weightlessness או Zero gravity) הוא מצב שבו משקלו של גוף הוא אפס או קרוב מאוד לאפס - מסתבר שבמצב כזה, הרפלקסים של החתול נכנסים למערבולת, פשוטו כמשמעו. את ההוכחה לזה ניתן לראות בסרטון שעלה ליוטיוב לפני כשבוע וצבר מעל ל-700 אלף צפיות.

חתולים תמיד נופלים על הרגליים? לא כשאין כוח כבידה. צילום מסך
"להעמיד חתולים חסרי ישע בניסוי אכזרי כזה זה בלתי מוסרי"/צילום מסך

הסרטון צולם בסוף שנות ה-50 והוא חלק מסרט של חיל האוויר האמריקאי שמציג ניסויים בחוסר כבידה. מסתבר שלפני שהאדם יצא למסעות לחלל, בנאס"א ובחיל האוויר האמריקאי בדקו את ההשפעות של חוסר כבידה על חיות כמו חתולים וציפורים. כבר ב-2011 דווח במגזין WIRED על סרטון דומה שמציג את הניסוי שנעשה על יונים בתנאים של חוסר כבידה.

התגובות לסרטון היו מעורבות. מצד אחד טען אחד מהגולשים בשמחה כי "סרטון שעוסק גם בחתולים וגם במדע. זה נראה כאילו הוא נוצר במיוחד עבור האינטרנט" אולם לעומתו טען גולש אחר כי "להעמיד חתולים חסרי ישע בניסוי אכזרי כזה - זה בלתי מוסרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully