וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: סכנת חיים במגלשת המים הגבוהה בעולם

היא עוד לא נפתחה וכבר שברה את שיא גינס למגלשת המים הגבוהה והמהירה בעולם, אולם כעת נראה שעתיד המגלשה שנבנתה בקנזס מעורפל, אחרי שבובות ניסוי לא שרדו את הנסיעה בה

צילום: ערוץ היוטיוב של Schlitterbahn Waterparks and Resorts, עריכה: יאיר דניאל

כך אמורה להראות הנסיעה במגלשה

זו אמורה להיות מגלשת המים הגבוהה והמהירה בעולם, אבל בימים האחרונים עולה חשש לגורלה של מגלשת המים Verrückt ("פראי" בגרמנית), שנבנתה בקנזס סיטי שבארה"ב. המגלשה הוכתרה כבר על ידי ספר השיאים של גינס כגבוהה והמהירה ביותר בעולם - היא מתנשאת לגובה של מעל ל-50 מטרים - גובה של 17 קומות – ובכדי להגיע אליה יש לטפס לא פחות מ-264 מדרגות – ואז יוצאים למסע רטוב במהירות של 100 קילומטרים לשעה.

המגלשה הייתה אמורה להפתח לקהל הרחב ביום ראשון הקרוב, אולם מהנהלת פארק המים "שליטרבן" נמסר כי הפתיחה תתעכב. זו הפעם השלישית בה מודיע הפארק על דחיית הפתיחה והפעם לא נמסר מועד חדש לפתיחתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחלק מנסיעות המבחן הרפסודה בה אמורים הנוסעים לשבת נתקעה לאחר הצניחה הראשונית/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הדיווחים בתקשורת, הסיבה לדחייה היא בעיות בטיחות רציניות שנתגלו במגלשה – כאשר באחת מנסיעות הניסוי שנעשתה בה הבובות שדימו את בני אדם לא שרדו את הגלישה. בנוסף, בחלק מנסיעות המבחן הרפסודה בה אמורים הנוסעים לשבת נתקעה לאחר הצניחה הראשונית, אולם המומחים מטעם הפארק מסרו כי מאז התקריות הללו הם ערכו עוד מאות נסיעות ניסוי נוספות, בהן בובות ניסוי או שקי חול דימו את הנוסעים וכי לא נרשמו תקלות. הם מבטיחים לערוך גלישות מאוישות עם בני אדם לפני תאריך הפתיחה הבא. מנהלי הפארק טוענים כי הם עצמם כבר ניסו את המגלשה והמעצב הראשי שלה, ג'ון שולי, סיכם את החוויה: "זה היה מבעית. זה היה מאוד כיף, אבל גם מאוד מאוד מבעית".

  • עוד באותו נושא:
  • מגלשת מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully