וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: "הכלב הגולש" שוחה עם מדוזה במשקל 20 ק"ג

חוקר ימי ממחוז קורנוול שבדרום-מערב אנגליה שחה עם כלבו, מנגו, והשניים נתקלו במדוזה עצומה. השניים לא חששו, וליוו את היצור הימי. "היא יפה בצורה שלא תיאמן"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

מאט סלייטר, מומחה ימי ממחוז קורנוול בדרום-מערב אנגליה יצא לפני כשבוע עם כלבו, מנגו, לשחייה במימיו הקרירים של האוקיינוס האטלנטי, כשלפתע הבחין במדוזה מצויה ענקית. להערכתו, משקלה של המדוזה, ששמה המדעי הוא ריזוסטומה פולמו, היה כ-20 קילוגרמים.

סלייטר ומנגו, "הכלב הגולש", כפי שהגדיר אותו הצלם החובב בסרטון שהעלה לאתר שיתוף הסרטים יוטיוב, שחו במשך כמה דקות לצד היצור הענק סמוך לשפך הנהר פרקויל, באזור העיירה סנט מוס. לדברי סלייטר, "כמויות גדולות של המדוזות האלה אותרו לאורך כל השנה מול חופינו".

"הן לגמרי לא מזיקות, וניזונות מפלנקטון", הבהיר סלייטר, "אכן יש להם תאים עוקצניים, אך הן לא מסוגלות לחדור מבעד לעור האנושי". הוא הוסיף כי המדוזות מסוג זה יכולות להגיע עד למשקל של 30 קילוגרמים, ולאורך של כ-80 סנטימטרים.

"היצורים האלה יפים בצורה שלא תאומן כשמביטים עליהם מקרוב", סיפר סלייטר, אחראי מודעות ימית בקרן חיי הבר של קורנוול, לרשת ITV. הוא הוסיף כי השנה נצפה מספר שיא של מדוזות באזור מאז שנת 2002.

עוד כותרות שאסור לפספס בוואלה! חדשות:
צפו: האסטרונאוט צילם סופת ברקים מהחלל
ראיתם פעם מטוס קרב נוחת על דרגש?
סין: נגס בלבו הפועם של אדם - בגלל ריב על נודלס

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully