וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 ימים מתחת לאדמה: מבצע חילוץ מהסרטים בגרמניה

כוחות ההצלה לא היו אופטימיים כשגילו שחוקר המערות נפגע מסלע בתחתית המערה העמוקה בגרמניה. במבצע מורכב וחסר מעצורים, הצליחו להגיע אליו. "זה כמו לטפס על האלפים בלי ציוד"

נגד כל הסיכויים: חולץ אחרי 5 ימים ממערה בעומק ק"מ. AP
"תשכחו את כל מה שאי פעם שמעתם על מבצעי חילוץ". הכוחות מתחילים במבצע/AP

ג'והאן ווסתהאוזר, חוקר מערות גרמני בן 52, לא שיער שטיול סוף השבוע שלו יהפוך לסיוט מתמשך. במהלך סקירת מערה שנמצאת בחבל בוואריה שבגבול גרמניה-אוסטריה פגע בו סלע שנפל, והותיר אותו עם חבלות קשות בחזה ובראש בעומק של קילומטר מתחת לפני האדמה – בחמשת הימים האחרונים. כנגד כל הסיכויים, 80 אנשי חילוץ, מומחים ורופאים הצליחו לבנות את מבצע החילוץ המורכב, והערב (חמישי) מסתמן כי לסיפור הקשה יהיה סוף טוב.

ווסתהאוזר הוא חוקר מערות מנוסה שהגיע למערה יחד עם שני חוקרים נוספים כחלק ממסעותיו בין מערות בעולם כחוקר. מדובר במערה העמוקה והארוכה ביותר בגרמניה, אותה הוא גילה בעצמו עם צוות חוקרים ב-2002 שהחלו למפות אותה אז. כששלושת החוקרים הגיעו בבוקר יום ראשון לנבכי המערה בעומק של קילומטר, הסלע נפל על ווסתהאוזר ופצע אותו. הוא אמנם חבש קסדה, אך זו לא הייתה יכולה להגן עליו ממשקלו הרב של הסלע. אחד מחבריו למסע עשה דרכו החוצה מהמערה במשך יותר מ-12 שעות כדי להזעיק עזרה, ואילו השני נשאר עם הפצוע.

עוד חדשות מהעולם:
הודו: שוטרים חשודים באונס אישה שסירבה לשלם שוחד
מחווה איראנית למערב: "תכנון מחדש" של הכור באראק
ארה"ב: "תאומי הפלא" נולדו בהפרש של 24 ימים

נגד כל הסיכויים: חולץ אחרי 5 ימים ממערה בעומק ק"מ. AP
צוותי החילוץ מחכים לסיוע. יום שני/AP

החוקרים לא היו אופטימיים בהתחלה: תנאי החילוץ היו קשים ביותר, וניתן היה לרדת רק 300 מטרים בחבלי סנפלינג, בעוד את שאר הדרך הם נאלצו לעשות ללא הציוד המיוחד. קירות המערה בהמשך הדרך היו כה צרים ומפותלים, שכוחות החילוץ העריכו כי ההגעה לפצוע תיקח שישה ימים לכל הפחות. "תשכחו את כל מה שאי פעם שמעתם על מבצעי חילוץ בהרים. לא הצלחנו אפילו להכניס את כל הציוד כדי להגיע לפצוע", שחזר המחלץ רוברט רוזנברגר בשיחה עם הטלוויזיה המקומית. "זה היה כמו לטפס על הר האייגר שבאלפים ללא נעלי טיפוס או חבלים".

המחלצים הצליחו לדבר עם ווסתהאוזר למרות העומק של המערה, שהקשה רבות על התקשורת בין הפצוע לבין המחלצים. הם הצליחו להניח קו טלפון לאורך 400 המטרים המפותלים שלפני הנקודה בה היה כדי לשמור על הקשר איתו. לשמחתם, גילו כי על אף החשש שהוא משותק חלקית, הוא היה כשיר לעמוד. האתגר הבא הוא להעלות אותו אל פני השטח, ועד עכשיו הצוותים עומלים כדי לצלוח אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נגד כל הסיכויים: חולץ אחרי 5 ימים ממערה בעומק ק"מ. AP
מסוק של צוותי החילוץ באזור המערה שבחבל בוואריה/AP

לאחר ארבעה ימים ללא סיוע רפואי, אתמול בערב הצליח רופא להגיע אל ווסתהאוזר בעזרת צוות חילוץ שוויצרי שיצא לדרך ביום שלישי. במהלך הלילה, הגיע רופא שני עם צוות החילוץ האיטלקי שיצא איתו. הרופאים עטפו אותו בחליפה רפואית מיוחדת שתפקידה להגן עליו, והצטיידו בתרופות מבעוד מועד. כדי לאפשר לו להגיע אל פני השטח בשלום, כוחות החילוץ הניחו עוד בשלב התכנון חמש תחנות מנוחה וטיפול רפואי לאורך המבוך שבתוך המערה.

הדיווח האחרון שהגיע מגופי החילוץ אל כלי התקשורת נותן תקווה שהחוויה הקשה אולי תהפוך יום אחד לספר מתח או לסיפור הרפתקאות לנכדיו של ווסתהאוזר: לאחר קבלת הטיפול הרפואי צוותי החילוץ קיבלו אור ירוק להתחיל את המסע הצר והמפותל בחזרה אל פני השטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully