וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש טייס במטוס?": סיפורו של הנוסע שהציל מטוס שלם

מייק גונגול, טייס של חיל האוויר האמריקני, עלה עם רעייתו ובתו לטיסת "יונייטד איירליינס" בדרך לחופשה. כשהקברניט סבל מהתקף לב, גונגול לא התבלבל - ומיהר לתא הטייס

מייק גונגול, טייס חיל האוויר האמריקני. חיל האוויר של ארצות הברית, אתר רשמי
"היו לטייסת המשנה בערך חמש שניות להבין אם אני יכול לעזור לה". גונגול/אתר רשמי, חיל האוויר של ארצות הברית

טייס חיל האוויר האמריקני מייק גונגול עלה עם רעייתו ועם בתו לטיסה 1637 של "יונייטד איירליינס" בדרכם לחופשה משפחתית בחודש דצמבר האחרון. במהלך הטיסה, הקברניט סבל מהתקף לב, וגונגול הוזעק לתא הטייס להנחית את מטוס הבואינג 737 על 157 נוסעיו ואנשי הצוות – כך נחשף השבוע בכלי התקשורת המקומיים.

כ-30 דקות לאחר ההמראה משדה התעופה הבינלאומי של דה מוין, איווה, לכיוון דנבר, קולורדו, גונגול שם לב שמנועי המטוס עברו להילוך סרק. אט אט, המטוס החל לצנוח לכיוון הקרקע ולפנות ימינה. גונגול סיפר: "הדיילות שאלו אם יש רופא במטוס. חשבתי שהיה מקרה חירום רפואי עם נוסע במחלקה הראשונה, ולכן חשבתי שמוטב לא להפריע לצוות".

עוד כותרות שאסור לפספס בוואלה! חדשות:
הסלפי האולטימטיבי: מראש פסל "ישו הגואל" בריו
תיעוד קשה: טרנסג'נדריות מותקפות ומופשטות ברכבת
צפו: ניצל בנס מתאונת אופנוע קטלנית

מטוס יונייטד איירליינס. ShutterStock
המטוס החל לצנוח לעבר הקרקע/ShutterStock

מיד לאחר מכן, אחת הדיילות קראה שוב המערכת הכריזה במטוס: "אם יש טייסים במטוס, אנא צלצלו בכפתור השירות שלכם". מיד הבין גונגול כי הטייס היה למעשה זה שנזקק לטיפול. הוא מיהר והתקדם לעבר תא הטייס.

"אני יודע שטייסת המשנה הייתה במצב חמור, והיו לה חמש שניות להבין אם אני יכול לעזור לה", סיפר. "גם לי היו בערך חמש שניות להעריך את מצבה, אם היא בפאניקה, או שהיא יכולה להטיס את המטוס. שנינו סיימנו את ההערכות השקטות שלנו, והיא אמרה לי לסגור את הדלת ולהתיישב".

מרגע זה, גונגול סייע לטייסת בקשר רדיו ובניסיון לאתר תקלות אפשריות, כך סיפר. למרות שבעברו היה מפקד מטוס, הוא ידע שהדבר הכי טוב שביכולתו לעשות על מנת להנחית את המטוס בשלום הוא לתמוך בטייסת המשנה ולהחזיר את המצב לנורמלי. "היא הייתה רגועה, אבל היה אפשר לראות שהיא קצת לחוצה – מי לא יהיה?", אמר.

מיד לאחר הנחיתה, מגדל הפיקוח בשדה התעופה אומהה לא היה מעודכן במצבו של הקברניט, ולכן לא התעכב על ההוראות לכניסה למסלול הנחיתה. גונגול, שנחת בעבר בשדה התעופה במהלך אימוניו לקח פיקוד בשלב זה והביא את המטוס במהרה לטרמינל.

הטייס הובהל להמשך טיפול רפואי, ולאחר שהחלים ביקש להודות לגונגול, שהצליח למנוע אסון במעשיו, ולאחות שהייתה על המטוס וסיפקה לו טיפול רפואי ראשוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully