וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצחת הסטילטו" למאסר עולם: "זקוקה לרחמים"

אנה טרוחיו מטקסס, שדקרה למוות את בן זוגה הפרופסור בעזרת עקב הנעל שלה – באורך 13 סנטימטרים – טענה כי ניסתה להגן על עצמה. בית המשפט לא השתכנע, והשית את העונש המרבי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בית משפט בטקסס, ארה"ב, גזר הלילה (שבת) מאסר עולם על אנה טרוחיו, בת 45 מיוסטון, שהורשעה בכך שדקרה למוות את בן זוגה, אלף סטפן אנדרסון, באמצעות עקב הנעל שלה – באורך 13 סנטימטרים. טרוחיו, שמוצאה מקסיקני, דקרה את אנדרסון בן ה-59, פרופסור באוניברסיטת יוסטון, לא פחות מ-25 פעמים בצווארו ובפניו. בבית המשפט טענה כי "מעולם לא התכוונה להרוג" וכי עשתה זאת מתוך הגנה עצמית, לאחר ויכוח שפרץ בין השניים בדירתו של אנדרסון ביוסטון ביוני האחרון.

עוד חדשות שאסור לפספס:
תיעוד מטורף: מערבל בטון מתנגש ברכב - הנהג ניצל
צפו: מי זרק נעל על הילרי קלינטון?
כשקן פגש את בארבי האנושית: "לא מבין למה היא מעניינת"

אנה טרוג'ילו מטקסס שרצחה את בן זוגה בעזרת עקב הנעל נידונה למאסר עולם. יוסטון, אפריל 2014. AP
"זה מעליב". טרוחיו, השבוע בבית המשפט בטקסס, ולפניה כלי הרצח/AP

חבר המושבעים נענה לבקשת התביעה להשית על טרוחיו מאסר עולם – העונש המרבי לעבירות שעשתה: רצח, וניסיון לפגוע בשמו הטוב של אנדרסון, בכך שטענה כי היה שתיין כבד ונהג להתעלל בה ולהתפרץ כלפיה בזעם. לדבריה, טרם תקפה את אנדרסון, הוא רדף אחריה, הטיח אותה בקיר והשליך אותה על הספה. קרוביו של אנדרסון, במקור משבדיה, הודו שהיו לו בעיות שתייה, אולם תיארו אותו כאדם שקט שמעולם לא נקט אלימות.

"צריך להעביר את המסר שבקהילה שלנו, כשאתה מכה אדם למוות ללא סיבה, כשאתה בא לבית המשפט ורוצח את שמו הטוב – אנו בטקסס נראה בך אשם", אמר אחד התובעים במשפט, ג'ון ג'ורדן. התביעה הדגישה במהלך המשפט כי טרוחיו, שהורשעה במעשים ביום שלישי, יצאה מהמריבה-לכאורה ללא פציעות.

חבר המושבעים הסכים הלילה עם הטענה, וקבע כי טרוחיו לא רצחה את בן זוגה בלהט המריבה – דבר שהיה עשוי להפחית את עונשה ל-20 שנים לכל היותר – אלא עשתה זאת מבלי שהוא התנגד כלל. בשלב הטיעונים לעונש אמרה התובעת שרה מיקלסון כי "העובדה שהיא נעצה את העקב בפניו 25 פעמים ואז צעדה ברחבי העיר כאילו היא הקורבן – זה מעליב". הנעל הכחולה הוצגה גם הלילה בבית המשפט כראיה המרכזית.

"מעולם לא התכוונתי לפגוע בו", אמרה טרוחיו לפני שניתן גזר הדין – שלאחריו פרצה בבכי. "אהבתי אותו. רציתי לברוח. מעולם לא רציתי להרוג אותו". עורכי דינה ביקשו להטיל עליה מאסר של שנתיים בלבד. אחד מהם, ג'ק קרול, אמר כי העונש כבד מדי, וכי חבר המושבעים חשש לשווא כי היא עלולה להוות סיכון בעתיד. "אני לא חושב שהיא מסוכנת", אמר קרול. "גברת טרוחיו זקוקה עכשיו לרחמים", הוסיף.

אחייניתו של אנדרסון, אילבה אולופסון, אמרה כי המשפחה שבעת רצון מהעונש שהוטל על טרוחיו: "דוד שלי היה איש גדול, הוא היה איש טוב. זה לא הגיע לו. אנו שמחים שהצדק נעשה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully