וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרהיב: צפו בסופת ברקים כפי שהיא נראית מהחלל

סערה בשמי כוויית תועדה בעדשות המצלמה של אסטרונאוט מתחנת החלל הבינלאומית. נאס"א תנסה לחקור באמצעות התמונות כיצד מתחוללות סופות הברקים

ברקים בשמי המפרץ הפרסי כפי שנראים מהחלל. דצמבר 2013. נאס"א, אתר רשמי
ברקים בשמי המפרץ הפרסי כפי שנראים מהחלל. דצמבר 2013/אתר רשמי, נאס"א

דברים שרואים משם: צילומים של ברקים הם תמיד מרהיבים, אך התיעוד הזה, שמקורו במצלמתו של אסטרונאוט מתחנת החלל הבינלאומית (ISS) הוא משהו מיוחד באמת, משום שאותם ברקים צולמו מהחלל. התמונות מתעדות סופה שהתרחשה בשמי כוויית בדצמבר האחרון, אך פורסמו רק השבוע על ידי סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א).

"כ-50 ברקים מופיעים מעל האטמוספירה של כדור הארץ בשנייה, מה שמצטבר ל-4.3 מיליון ברקים ביום, ולמיליארד וחצי ברקים בשנה", נכתב בתיאור התמונה שהפיצה הסוכנות. תחנת החלל עברה שדרוג לא מזמן, במסגרתו הותקן בה ציוד חדש שיאפשר למדענים לחקור את הברקים באופן יומיומי. מה שמעניין את נאס"א הוא לא רק הברקים עצמם והיווצרותם: בחלק מסופות הברקים נפלטות קרני גאמא - אותן קרניים שנפלטות בעת התפוצצות כוכבים והיתוך גרעיני.

ההתפרצויות הללו ידועות גם כ"קרני גמא יבשתיות" (TGTs). "העובדה שבכלל קיימים מקרים של TGT היא מדהימה", אמר דאג רולנד, פיזיקאי חלל מנאס"א. "אנרגיות הגאמא מסוג זה הן בדרך כלל התחום של פיצוצים גרעיניים וסופר-נובה. זוהי הפתעה למצוא אותן באטמוספרה של הכוכב שלנו". המדענים מתכננים להשתמש בציוד החדש כדי לחקור מה גורם לברקים להופיע בעת סופות, ובאילו מקרים נפלטות אותן קרני גאמא - שתיהן תופעות מסתוריות שלמדע עדיין אין תשובה מוחלטת עליהן.


עוד ידיעות שאסור לפספס:
צפו: הנהג הבריון קיבל את העונש שמגיע לו
חפר בריכת דגים בחצר - ומצא אינדיאני בן אלף שנה
צפע באורך 1.3 מטר נלכד בדירה בצפון תל אביב

ברקים בשמי המפרץ הפרסי כפי שנראים מהחלל. דצמבר 2013. נאס"א, אתר רשמי
ברקים בשמי המפרץ הפרסי כפי שנראים מהחלל. דצמבר 2013/אתר רשמי, נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully