וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כלבי הגישוש של ארה"ב - בשבי טליבאן

לוחם טליבאן העלה לחשבון הטוויטר שלו סרטון בו נראה כלב גישוש אמריקני שתפסו כוחותיו. השימוש בכלבים באפגניסטן היה מאז ומתמיד בעייתי, היות ולפי דתם מדובר בחיה טמאה

יח"צ - חד פעמי

בסרטון שפורסם היום (חמישי) בחשבון הטוויטר של אחד מלוחמי הטליבאן באפגניסטן מוצג לראווה כלב מגזע רועה גרמני השייך, לטענתו, לכוחות האמריקניים באזור. בקטע נראית החיה המפוחדת מוחזקת על ידי לוחם טליבאן ארוך זקן, לבושה רתמה הדומה לזו שמשתמשים בה כוחות נאט"ו. הלוחמים טענו כי הכלב נתפס במהלך פשיטה לילית בדצמבר האחרון והוא אינו הכלב הזר היחיד הנמצא ברשותם. גם הנשק בו מחזיקים הלוחמים בסרטון זהה לנשק בו עושים שימוש הכוחות האמריקניים באזור.

עוד על כלבי הצבא האמריקני:
החבלן נהרג באפגניסטן, כלבו האישי מת מדיכאון
פקיסטן: הכלב שניצח את בן לאדן

פעמים רבות בעבר טענו לוחמי הטליבאן שהם מחזיקים בכלבים השייכים לכוחות מערביים, אבל זו הפעם הראשונה שהטענה הזאת מגובה בסרטון המפורסם ברשת. כלבן מקצועי שנתבקש לצפות בסרטון זיהה כי הכלב נראה מסוג רועה בלגי, גזע פופולרי בקרב צבאות, בשל יכולתו לעבוד שעות ללא הפסקה. "אתה רואה את האזניים שלו? הם למטה, זה אומר לך שהכלב אינו אגרסיבי ורק רוצה להרגיש בטוח. הכלב מפוחד", אמר הכלבן לעיתון "הגרדיאן" הבריטי, והוסיף: "אני רואה בעיניו שהוא רק רוצה להיות עם הבעלים שלו".

כוחות נאט"ו בקאבול אפגניסטן 11 ביוני 2013. רויטרס
כוחות נאט"ט באפגניסטן ביוני האחרון/רויטרס

לכלבי הגישוש נטייה להישאר קרובים לבעליהם, ורק במקרים של חילופי ירי או הפצצה הם עשויים לנטוש. כבר היו מקרים בהם כלב גישוש מת מדיכאון לאחר מות בעליו בחילופי אש. גזעי הכלבים בהם הצבא האמריקני באזור עושה שימוש, הם רועה גרמני, לברדור וקוקר ספנייל. תפקידם העיקרי הוא באיתור פצצות וסמים הנמצאים מתחת לפני האדמה, ובשנים האחרונות השימוש בהם רק גבר. דובר כוחות נאט"ו באפגניסטן אמר שהם מודעים לדיווחים על נפילת כלבים בשבי, אבל אין להם תגובה בשלב זה.

יצויין, כי השימוש האמריקני בכלבים באפגניסטן ובפקיסטן יוצר תרעומת רבה בקרב לוחמי הטליבאן משום שעל פי דתם מדובר בחיה טמאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully