וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האודיסאה המטורפת של הדייג ששרד 13 חודשים בים

באיי מרשל נדהמו מסיפורו של חוזה אלוורנגה, שסיפר כי נסחף מרחק של 10,000 ק"מ, ניזון מציפורים ומדם צבי ים - ונאלץ להיפטר מגופת חברו למסע. מתיחה גדולה או הישרדות אמיצה?

רויטרס

סיפור ההישרדות של חוזה סלבדור אלוורנגה נדמה כמו עלילה שנרקמה במוחו של תסריטאי הוליוודי משופשף. אלוורנגה, דייג מקסיקני, נסחף לחופי איי מרשל, והעיד בקוצר נשימה כי העביר יותר משנה בים. במסעו ניזון מציפורים ומדם צבים קטנים ששלה מהמים. בנקודה מסוימת אף שקל להתאבד, סיפר, אך אמונתו באלוהים החזיקה אותו בחיים.

סירה בחוף באחד מאיי מרשל. Flickr, אתר רשמי
סירה באחד מאיי מרשל/אתר רשמי, Flickr

האודיסאה של אלוורנגה זוכה לכותרות ברחבי העולם. הדייג העיד כי יצא ממקסיקו סמוך לחודש דצמבר 2013. הוא אותר על גבי הספינה הקטנה שלו באי אבון, כשהוא מותש וסמרטוטים משמשים לו כתחתונים. לדבריו, הוא חצה יותר מ-10,000 קילומטרים, וחברו למסע, נער בן 17 בשם איזיקיאל (יחזקאל), נפח את נשמתו שבועות ספורים בלבד אחרי שהשניים יצאו לדרך.

לא ידוע כיצד סירתו של אלוורנגה, שבעה מטרים אורכה, נסחפה ללב ים. אולה פיילשטאט, חוקר אנתרופולוגיה באי אבון, הוא שאיתר את הדייג המותש על החוף. "אני ועמיתיי למחקר מצאנו בה גוזל, צב מת, שריון של צב ושאריות דגים. אלוורנגה עצמו היה במצב רע מאוד מבחינה נפשית וגופנית".

סיפורים נוספים מרחבי העולם
הודו: מורה היכה למוות בן 8 שנכשל בפתרון תרגיל
המלכה פקדה: קייט, התלבשי צנוע והסתירי את רגלייך
ירדה להכין ארוחת בוקר ומצאה פומה משוטטת במטבח

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלוורנגה, מתוך תיעוד של ה"טלגרף" הבריטי. גרסתו הסופית לדברים תתברר רק בהמשך/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלוורנגה, דובר ספרדית בלבד, אמר כי הוא "מרגיש רע מאוד" ולא ידע להסביר כיצד הגיע לאיי מרשל. הוא תיקשר עם המקומיים באמצעות ציורים ששירבט עבורם, והביע בפניהם רצון לשוב למקסיקו. ככל הנראה, הוא אזרח של אל סלבדור, שהתגורר במקסיקו ב-15 השנים האחרונות.

סיפור מסריח, אבל בהחלט אפשרי

ביממה האחרונה, עלו ספקות רבים לגבי סיפורו של הדייג האובד. ג'י בינג, הממונה על יחסי החוץ של איי מרשל, ציין כי אלוורנגה נראה כאדם חסון ו"מוזן היטב", יחסית למי שטוען שהעביר 13 חודשים בים כשהוא ניזון מבעלי חיים קטנים. "זה נשמע כמו סיפור מדהים, אבל אני לא בטוח אם אני מאמין לסיפור הזה", אמר. גם שגריר ארה"ב באיי מרשל, תומס אמברוסטר, הביע ספקות בנוגע לסיפור. "הוא נראה טוב יותר ממה שהיית מצפה", אמר.

מנגד, משמר החופים של צ'יאפס, אחת ממדינות מקסיקו, אישר כי סירה ועליה שני דייגים נעלמה ב-19 בנובמבר 2012.

מדען המתמחה בזרימת המים באוקיינוסים אמר כי הסיפור עשוי להיות אמיתי בהחלט. אריק ואן סבילה, חוקר מאוניברסיטת ניו סאות ווילס, העריך כי אדם יזדקק לשנה עד שנתיים כדי להיסחף למרחק שכזה - ממקסיקו עד איי מרשל. עדות לכך נמצאת במפות העוקבות אחרי נדידה של זבל לסוגיו השונים לאורך האוקיינוס השקט.

ב-2006, שלושה מקסיקנים נסחפו לאיי מרשל, וסיפרו כי שרדו בים שורץ כרישים במשך תשעה חודשים. לדבריהם, הם שרדו בשתיית מי גשמים ובאכילת דגים וציפורים, ובעיקר משום שקראו בתנ"ך מדי יום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפה המדגימה את זרימת האשפה בין מקסיקו לאסיה במשך 10 שנים. בעיגול: איי מרשל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully