וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצלן הראשון שנולד בישראל מת בגיל שבועיים

28.1.2014 / 17:19

היונק הייחודי אותר ללא רוח חיים בספארי ברמת גן, שבועיים בלבד אחרי שהגיח לעולם. הוא נולד לעצלנאים לייזי ושון בתום שנים ארוכות של מאמצים להעמיד עצלן צבר ראשון

צילום: טל אנגלנדר, הספארי ברמת גן; עריכה: יאיר דניאל

הבוקר, כשהגיעו אנשי הספארי לחצר העצלנאים כדי לבדוק את מצבו של הגור הקטן, שאת לידתו חגגו רק שבועיים קודם לכן, הם התקשו לאתר אותו. להפתעתם המרה, גילו כי אמו, העצלנית לייזי, השליכה אותו מחוץ לארגז מגוריה, אחרי שהבינה כי הוא מת.

בימים הקרובים תתברר סופית סיבת מותו של הגור. בספארי עדיין מקווים כי הוריו, העצלנאים לייזי ושון, יצליחו בכל זאת להעמיד צאצא נוסף.

כל בעל חיים שמת בספארי מביא למפח נפש בקרב הצוות והמטפלים. אך במקרה של העצלן, היונק הייחוד שאותר הבוקר כשהוא מת, האכזבה גדולה במיוחד. שנים ארוכות ניסו בספארי להביא ללידת עצלן "צבר" ראשון, וכאשר הצליחו במשימה, ההתרגשות הייתה גדולה. "זו חיה מיוחדת, מאוד נדירה ומאוד מעניינת, וכזו שלא יודעים הרבה אודותיה", סיפרה לוואלה! חדשות דוברת הספארי, שגית הורוביץ. "כעת אנחנו מאוד עצובים".


עוד בוואלה! חדשות:
נער נדקר בבית ספר באשדוד, מצבו בינוני
רשות המסים פשטה על בורסת היהלומים; שניים נעצרו
מורסי הובל במדים לכלוב זכוכית, ושאג: "מי אתם?"

העצלן הצבר הראשון שנולד בספארי נפטר, ינואר 2014. טיבור יגר,
גור העצלן ואמו העצלנית לייזי, כמה ימים אחרי הלידה/טיבור יגר

ראשית הסיפור לפני תשע שנים. לספארי הובאו זוג עצלנאים מקנדה, כשגרירים של חיות יערות הגשם בדרום אמריקה. לשניים הוענקו השמות לי ושון, כמחווה למילה "לישון" - הפעולה האהובה ביותר על העצלנאים, הנוהגים לנמנם 15 שעות ביממה.

האם, לי, מתה כעבור כמה שנים. לספארי הובאה עצלנית חדשה מגן החיות בגרמניה, והיא נקראה לייזי. האם המאמצת נלקחה לחצר של שון, על מנת להעמיק עמו את הקשר עד להזדווגות. שון ולייזי החלו להתקרב, אך בספארי אומרים כי קשה לומר שהיה ביניהם קשר סוער.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
העצלן הצבר הראשון שנולד בספארי נפטר, ינואר 2014. טיבור יגר,
העצלן הצבר הראשון שנולד בספארי נפטר, ינואר 2014/טיבור יגר

בינתיים, שון ולייזי התבגרו, הזכר לגיל 12 והנקבה לגיל שש. רגע לפני שנגוזה התקווה להזדווגות, הבחינו בספארי כי לייזי עוברת שינוי: היא מיעטה לצאת מהארגז המחומם. באחד הימים אותר גור קטן וחמוד שוכב בחיקה. ואולם, הגור הקטן לא שרד, כנראה בגלל שאמו, הנחשבת צעירה יחסית, לא הצליחה כמו הרבה עצלנאיות, לגדל את הגור הראשון שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully