וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווטרינרים דורשים חוק המסדיר האכלת החתולים

23.11.2005 / 16:20

הארגון מכנה את תופעת חתולי הרחוב "מכת מדינה" וטוען שרופאים חוששים לטפל בתלונות בנושא מחשש שייתבעו או יואשמו בפלילים

איגוד הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות פנה היום למשרד החקלאות ולמנהל השירותים הווטרינריים, בבקשה לקבוע מדיניות חוקית אחידה לגבי האכלת חתולי רחוב. ראשי הארגון טוענים, כי עיריית ראשון לציון בפרט, והרופאים הווטרינריים בשאר הרשויות המקומיות, נמצאים כיום תחת "מתקפה" בשל ריבוי חתולי רחוב משוטטים.

הארגון מציין כי החתולים חיים ברחוב כשהם לא מחוסנים נגד כלבת ומחלות אחרות, לא מעוקרים ומתרבים בכמויות אדירות. מצד אחד, אומרים בארגון, מוצפים הרופאים בשל תלונות מצד תושבים החוששים ממחלות, ילדים וקשישים הננשכים ונשרטים, מפגעי פרעושים הנגרמים על ידי חתולי הרחוב ושאר מטרדים. מצד שני נוהגים אזרחים אוהבי חתולים להאכיל את החתולים, אולם אינם נוטלים עליהם אחריות מעבר לכך.

הארגון מציין כי במצב הנוכחי, אותו הם מכנים "מכת מדינה", אין הרשויות המקומיות יכולות לאסור או להגביל את האכלת חתולי הרחוב, וכי כל וטרינר הפועל בנושא בריאות הציבור חשוף לתביעות מצד עמותות שונות ואף חושש מפני הגשת כתבי אישום מצד המשטרה.

דובר ארגון הרופאים הווטרינריים, אופיר שפיגל, אמר לוואלה! חדשות כי מספר עמותות העוסקות בזכויות בעלי חיים כבר יצרו עמו קשר והביעו תמיכה ביוזמה, בשל הסבל העובר על חתולי הרחוב, שרבים מהם נדרסים בכבישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully