וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה שתציל את כרישי הנדל"ן?

אייל דץ

13.1.2010 / 18:21

רפורמה, שעלולה למחוק את הגוף היחיד המסוגל לעצור את הבנייה על חופי הארץ, מקודמת בשקט, מתחת לאפם של פעילי הסביבה . השר ארדן: "הליך לא ראוי"

האם במסגרת הרפורמה בחוק התכנון והבנייה תבוטל הוועדה לשמירת הסביבה החופית? בארגוני הסביבה חוששים כי הרפורמה המקודמת בימים אלו במשרד ראש הממשלה תבטל את הוועדה שחלק ממטרתה היא לשמור על הסביבה מכרישי נדל"ן שמעוניינים לבנות על קו החוף.

בכוחה של הוועדה למנוע אישור תוכניות בנייה בתחום הסביבה במרחק של עד 300 מטר מקו המים. זאת אם לטענת הוועדה מסתמנת פגיעה בטבע ובאינטרסים של הציבור הרחב.
לנוכח הדאגה להמשך קיומה של הוועדה, הגיש היום (רביעי) ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) שאילתא דחופה בנושא, אולם גם הוא לא קיבל תשובות ברורות בנוגע לעתיד הוועדה.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, שענה לשאילתא בשם הממשלה, אמר כי לצערו, אין הוא יודע בוודאות האם יש כוונה כזו, זאת מאחר שלא הועברו לידיו עד כה עקרונות הרפורמה או טיוטת החוק, וכן לא התקבלה כל הודעה רשמית בנושא.

ארדן מתח ביקורת על ההליך ואמר כי הרפורמה מקודמת ב"הליך לא ראוי, שאינו שקוף ושלא משתף את כל הנוגעים בדבר בגיבושו". הוא הוסיף ואמר כי אם אכן קיימת כוונה כזו, הוא יפעל בכל האמצעים למנוע את קבלת ההחלטה ולהוציא אותה מהרפורמה. "ביטול הוועדה יהיה אסון וטעות גדולה מאד", ציין ארדן.

דבריו של ארדן מצטרפים לדברים שאמרה אמש נילי יוגב, מתכננת מחוז תל אביב במשרד להגנת הסביבה, במהלך כנס חירום של החברה להגנת הטבע שעסק ברפורמה המתוכננת בחוק התכנון והבנייה. לדברי יוגב, "ברפורמה המתוכננת בחוק התכנון והבנייה רב הנסתר על הגלוי. אנחנו, במשרדי הממשלה, שומעים על הרפורמה, שמקודמת במרתפים, רק משמועות. איפה פה השקיפות הממשלתית?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully