וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם דולרים לצדו: חוסל אחראי העברות הכספים של חמאס

מוחמד אל-רול חוסל כשפצצה שהטיל חיל האוויר פגעה במכוניתו בצפון עזה. אחרי הפיצוץ התפזרו שטרות רבים, שכנראה אוחסנו ברכב. הפלסטינים טוענים שבתקיפה נהרגו חמישה אנשים

צילום: אבי כהן, רויטרס, עריכה: קשת סידי, מתן חדד

הפגיעה בפעילי חמאס נמשכת: ישראל חיסלה היום (ראשון) את מוחמד אל-רול, האחראי על העברת הכספים בארגון. כלי טיס של חיל האוויר הנחית טיל על רכבו של האיש, כשזה נע בצפון רצועת עזה. לפי העדויות, וכפי שניתן לראות בצילומים - בעקבות פיצוץ הרכב התפזרו שטרות רבים של דולרים אמריקניים, שככל הנראה אוחסנו במכונית.

הפלסטינים טרם התייחסו לדיווח על מות פעיל חמאס, אולם לפי סוכנות הידיעות "מען", בתקיפה האמורה נהרגו חמישה בני אדם, בהם אישה ושלושה ילדים.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
שלושה פצועים מפצמ"ר במעבר ארז
דעה: מלחמת ההתשה בדרום לא קרובה לסיום
הרצוג במשדר וואלה! חדשות: הרצוג: הממשלה לא תתפקד אחרי המבצע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דולרים מפוזרים ליד הרכב המפויח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכונית שנפגעה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופת המחוסל ולצדה הדולרים/מערכת וואלה!, צילום מסך
חיסול בכיר חמאס מוחמד אל-רול, אוגוסט 2014. רויטרס, צילום מסך
פינוי פצועים מהתקיפה/צילום מסך, רויטרס
חיסול בכיר חמאס מוחמד אל-רול, אוגוסט 2014. רויטרס, צילום מסך
חיסול בכיר חמאס מוחמד אל-רול, אוגוסט 2014/צילום מסך, רויטרס

האירוע מהיום מצטרף לחיסול שלושת המפקדים הבכירים ביותר של חמאס בדרום הרצועה, שסוכלו ביום חמישי בתקיפת בית בשכונת תל אל-סולטאן ברפיח. השלושה - ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום הם מהחטיבה הדרומית של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. סוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחה כי שישה אנשים נוספים נהרגו בתקיפה. צה"ל אישר את דבר התקיפה.

בימים האחרונים, עם החרפת הירי אל הדרום - הפשיל צה"ל שרוולים, ובאישור הדרג המדיני החל להנחית מכות עזות על יעדי חמאס, ובזה גם על ראשיו ופעיליו. באחת התקיפות נהרגו אשתו ובנו של ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף, אולם גורלו שלו לא ידוע. לפי חלק מההערכות הוא נהרג בתקיפה שהייתה בשכונת שייח רדואן בעזה.

ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הנייה בעצרת הזדהות עם האסירים במחנה הפליטים ג'באליה, מאי 2014. AP
הניה/AP

במסר שהובא בסוף השבוע בערוץ "אל-אקצה" המזוהה עם חמאס התייחס ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה, למתקפה על אנשיו. "האויב ישלם מחיר כבד", אמר. "כאשר מנהיג נהרג, מנהיגים אחרים נוטלים את ההובלה ומסע הניצחון נמשך", הוסיף הניה, השוהה כל העת במקום מסתור מאז החל מבצע "צוק איתן".

גורמים בפיקוד הדרום העריכו בימים האחרונים כי הלחץ בו שרויים חברי הפיקוד הבכיר בזרוע הצבאית של חמאס לאחר ניסיון החיסול של דף הוא זה שהוביל את שלושת המפקדים הבכירים לצאת ממקומות המסתור שלהם, וכך לאפשר לכוחות צה"ל את ההזדמנות לחסלם בשכונת תל אל-סולטאן ברפיח. לטענת אותם גורמים, השלושה הפרו את "קוד המבוקשים", דהיינו השמירה על רמת מידור גבוהה ביותר, בשל רצונם להיפגש האחד עם השני כדי לתאם עמדות על רקע הפצצת הבית בו שהה ככל הנראה ראש הזרוע הצבאית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכירי חמאס שחוסלו על רקע אזור התקיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully