וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת ההתשה בדרום לא קרובה לסיום

24.8.2014 / 15:28

למרות שהוא מותש ומוחלש, חמאס לא מראה סימני כניעה, לא לישראל ולא למאמצי התיווך של אבו מאזן. כל עוד לא יחודשו המגעים, ינסו בארגון להשיב מלחמה, עד טיפת הדם האחרונה בעזה

צילום: ניב אהרונסון, דודו אביעוז, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בפינוי פצועים מפגיעת מרגמה במעבר ארז)

מלחמת ההתשה שהתפתחה לה בדרום אינה מראה סימנים קרובים של סיום. חמאס פגוע, מותש, מוחלש, אך מסרב להיכנע דווקא לנוכח מצבו הלא פשוט. הוא יורה רקטות ולא מעט לכיוון ישראל בניסיון לגרום נזק ברכוש ובנפש ובעיקר לייצר לחץ בקרב מקבלי ההחלטות בישראל. אלא שמלבד שיגור הרקטות, חמאס ימשיך וינסה להוציא לפועל פיגועים אחרים בימים הקרובים , ושוב - הכול כדי להראות סימני חיו?ת אחרי הפגיעה הקשה בשדרת הפיקוד שלו. ההוצאות ההמוניות להורג ברצועת עזה של "משתפי פעולה", הם עוד סימן להיסטריה שאחזה בארגון לנוכח ההצלחה הישראלית להשיג מידע בשעת לחימה על מקום הימצאם של בכירי מפקדיו.

מלחמה בדרום | כל הפרשנויות, הכתבות והעדכונים
דניאל בן ה-4 נטמן: "מנסים לעכל ולא מצליחים"
מהלך קרקעי חדש בעזה? זה הזמן להכריע / פרשנות
תיעוד: מגדל בן 14 קומות בעזה הופצץ - וקרס

הוצאה להורג של 18 אנשים שנחשדו על ידי חמאס כמשתפי פעולה עם ישראל. עזה, 22 באוגוסט 2014. רויטרס
הוכחה להיסטריה של חמאס. הוצאות להורג בעזה בסוף השבוע/רויטרס

בירושלים, מנגד, מסרבים מטבע הדברים לשתף פעולה עם הדרישות המופרכות שמציג הארגון. הבעיה שראש הממשלה נתניהו ושאר מקבלי ההחלטות צריכים להתמודד איתה בימים הקרובים, היא שערוץ התיווך שתלו בו עוד תקוות, זה של קהיר ורמאללה, הולך ונסגר. הלילה עזבה המשלחת הפלסטינית בראשות יו"ר הרשות אבו מאזן את קהיר לאחר פגישה עם נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי.

החדשות הרעות שיצאו מסדרת המפגשים שקיים יו"ר הרשות בימים האחרונים, הן כדלקמן: ראשית, גם הנושאים ונותנים העיקריים מטעמו על הפסקת האש, ראש המודיעין מאג'ד פראג' ואיש הפתח עזאם אל-אחמד, עזבו את מצרים. ושנית, הקרע בין אבו מאזן ומשעל מעולם לא היה ברור יותר. הפגישה האחרונה בין השניים בדוחא, כללה בניגוד ברור לפגישות קודמות, חילופי האשמות קשים וטענות של יו"ר הרשות כי משעל ואנשיו הם חבורה של "שקרנים", שניסו להפיל את הרשות ולחולל הפיכה בגדה. מתברר שהיה מי שקרא היטב את הפרטים שפרסם השב"כ אודות כוונת חמאס לעשות פיגועים גם נגד הרשות.

עד טיפת הדם האחרונה של תושבי עזה

מכאן, שהרשות לא עתידה בימים הקרובים לחדש את השיחות עם חמאס. לנציגיה נוח כמובן לטעון שהמשא ומתן יתחדש כאשר ישראל תענה לדרישות "הפלסטינים", אולם כל אחד מחברי המשלחת הפלסטינית יודע שהבעיה כעת מונחת אפילו לא ברצועת עזה, אלא בדוחא, קטאר. חאלד משעל וחבורתו מסרבים להראות סימני גמישות ולפעול לפי המתווה המצרי - כלומר, ראשית הפסקת אש ורק לאחר מכן דיון בשלל הסוגיות במחלוקת. משעל ואנשיו בעזה פועלים עכשיו במלוא המרץ כדי להביא להחלפת ערוץ התיווך וחותרים שוב להביא למעורבות אמריקנית-קטארית-טורקית ועד אז לפחות, למקסם את ההישגים הצבאיים. או במילים אחרות, להרוג כמה שיותר ישראלים גם במחיר של עוד עשרות רבי קומות שיופצצו בעזה.

הציבור הפלסטיני כבר מגלה סימני אפתיה כמעט לנוכח המתרחש ברצועה. הייאוש חצה את רף הסביר וחמאס בוודאי אינו מתרגש למראה הגופות והבניינים שנהרסים. גם הבוקר נראה שחאלד משעל, כפי שכבר נכתב כאן בעבר, שפועל בשם אג'נדה של "האחים המוסלמים", אם בקטאר ואם במצרים, מוכן להמשיך להילחם עד טיפת הדם האחרונה של תושבי הרצועה.

צה"ל הפציץ והחריב בניין בן 14 קומות בעיר עזה, 23 באוגוסט 2014. AP
רבי-הקומות ימשיכו ליפול. קריסת מבנה בן 14 קומות שהופצץ על ידי חיל האוויר בעזה, אתמול/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמאס ינסה לנקום את מותם. אבו שימלה ואל-עטאר שחוסלו/מערכת וואלה!, צילום מסך
הלווייתו של דניאל טרגרמן, בבית העלמין בחבל שלום. אוגוסט 2014. יותם רונן
הלוויית הילד דניאל טרגרמן שנהרג מפגיעת פצמ"ר בנחל עוז/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully