וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מגיבה לתקיפת ישראל: הפרה בוטה של ריבונותנו

23.6.2014 / 19:20

משרד החוץ בדמשק מסר כי 4 בני אדם נהרגו בתקיפה הלילה וכי נזק כבד נגרם. חרף הגינוי, נראה שלסוריה אין אינטרס בהסלמה. בישראל בטוחים כי צבא סוריה הוא האחראי לתקרית אתמול

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

תגובה ראשונה: ממשלת סוריה האשימה היום (שני) את ישראל בסדרת התקיפות בגולן הסורי בליל אמש, ואמרה כי ארבעה בני אדם נהרגו ותשעה אחרים נפצעו בהן. בהודעה מטעם משרד החוץ בדמשק נמסר כי התקיפות גרמו נזק רב לעמדות ולציוד של צבא סוריה. בהודעה נאמר כי חמישה מטוסי קרב ביצעו את התקיפות, וכי אלה לוו בהפגזות ובאש טנקים. סוריה הגדירה את התקיפות הפרה בוטה של ריבונותה והאשימה את ישראל, כבעבר, בתמיכה במורדים.

חייל צה"ל באלוני הבשן – רמת הגולן, יוני 2014. רויטרס
למשטר אסד אין אינטרס בהסלמה. כוח צה"ל ברמת הגולן/רויטרס

מוקדם יותר היום דיווח הארגון הסורי לזכויות האדם כי עשרה חיילים נהרגו בהתקפה של צה"ל על עמדות הצבא הסורי. בדמשק נמנעו עד כה מכל תגובה צבאית או תקשורתית, ולא בכדי: נראה שלשכנה מצפון אין ברירות רבות מדי; למשטרו של בשאר אסד אין אינטרס נראה לעין בהסלמה. יממה לאחר התקרית בגבול, שבה נהרג מוחמד קראקרה, בן 13, מירי טיל נ"ט (נגד טנקים), קשה לומר בוודאות מדוע שמישהו - ככל הנראה מהצבא הסורי - יפתח באש לעבר ישראל.

ההפצצה הישראלית על תשעה מתקנים ועמדות של הצבא הסורי הגיעה לאחר שבצה"ל הגיעו למסקנה כי משגר הנ"ט, שהרג את הנער מוחמד קראקרה, בא משורות צבא אסד. הערב אמר גורם ביטחוני בכיר: "ברור לנו כי מי שירה את טיל הנ"ט הוא הצבא הסורי", אך הוא הוסיף: "לא ברור אם זה נעשה בשוגג כי התכוונו לפגוע במורדים או התכוונו באזרחים ישראלים".

הסבירות שמדובר בפעילות של חיזבאללה אינה גבוהה. גם האפשרות שמאחורי הפעולה עומדים אנשי האופוזיציה הסורית אינה נראית ריאלית נכון לעכשיו. זאת לאור העובדה כי האזור מול תל חזקה שברמת הגולן, המקום שבו אירעה התקיפה אתמול, נמצא בשליטת הצבא הסורי.

עוד בוואלה! חדשות:
פעיל חמאס ששוחרר בעסקת שליט נאשם ברצח קצין המשטרה בפסח
קרי בא לבגדאד; צבא עיראק מתפורר לעיני המורדים
זועבי לאתר הקשור לחמאס: "הפלסטינים נאלצים לחטוף"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

באזור ניטשים זה זמן רב קרבות בין תומכי אסד ומתנגדיו, ויש שם נוכחות גדולה של גורמי אופוזיציה. עם זאת, על פי צה"ל, הטיל שהתפוצץ בצד הישראלי של הגבול הגיע מכיוון צפון – אזור שבו שליטה רבה יותר של צבא אסד. הייתכן שמדובר בחייל מורד? הרי לצבא, כאמור, אין אינטרס להסלמה. מנגד, ייתכן שאחד החיילים בצבא הסדיר קיבל כסף מארגון אופוזיציה כדי לירות לעבר ישראל. במצב הכאוטי הנוכחי, הכול אפשרי.

בינתיים, הלחימה בסוריה נמשכת. רק הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא כי הצבא הרג כ-40 פעילי טרור בעלי אזרחויות שונות בלחימה באזור קוניטרה, קרוב לאזור התקרית בגבול. בין היתר, פועלים באזור כמה ארגונים איסלאמיסטיים קיצוניים, בהם ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה ומ"תחרה" עם "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה" (דעאש). האחרונים ממשיכים במסע הכיבושים שלהם ברחבי עיראק, ומשתמשים בכלי רכב ובאמצעי לחימה של צבא עיראק בקרבות בסוריה. כך, למשל, דיווחו כלי תקשורת ערביים כי כלי הרכב מסוג האמר של צבא ארצות הברית שנמכרו בזמנו לעיראק, נראים בימים אלה בקרבות באזור חאלב.

בהכנת הידיעה סייע אמיר בוחבוט

(עדכון ראשון: 18:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully