וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספין התקשורתי של חיזבאללה

26.4.2013 / 0:01

הארגון השיעי מלבנון ממשיך לשחק באש מול ישראל, כפי שעשה במלחמת לבנון השנייה, בניסיון להסיט את תשומת הלב מהלחימה של אנשיו נגד האופוזיציה הסורית במדינה השכנה

החלטת ארגון חיזבאללה להחדיר פעם נוספת מזל"ט לשטח ישראל, בדומה להחלטה לחטוף את שני חיילי צה"ל, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, ביולי 2006 – אינה ברורה. ארגון השיעי ממשיך לשחק באש, כפי שעשה במלחמת לבנון השנייה, אך בפרופיל נמוך יותר. הפרובוקציה שעורר אתמול חיזבאללה מול ישראל נובעת מסיבה אחת. המצב הפוליטי הבעייתי של הארגון בלבנון הוא זה שהוביל אותו לשגר כלי טיס בלתי מאויש - וזאת על מנת להסיט את תשומת הלב מהלחימה המתמשכת של אנשיו נגד אנשי האופוזיציה הסורית במדינה השסועה. כלי התקשורת נוהגים לכנות מהלך כזה "ספין" (סחריר).

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בהופעה פומבית נדירה בהפגנה נגד הסרט "תמימות המוסלמים", ספטמבר 2012. רויטרס
משחק באש. חסן נסראללה/רויטרס

חיזבאללה מיאן להודיע אמש כי אנשיו שיגרו את המזל"ט, וייתכן שבדומה להחדרת המזל"ט באוקטובר 2012, גם הפעם ימתין הארגון 24 שעות ואף יותר לפני שיודיע כי הוא אחראי לשיגור. הארגון זקוק להישג תודעתי בכלי התקשורת בלבנון, לאור הביקורת הרבה, שהולכת ומחריפה נגדו. בשנים האחרונות נשמעה ביקורת גלויה, וגלויה פחות, נגד פעילות הארגון אולם היא מעולם לא הייתה כה בוטה כפי שהיא נשמעת בשבועות האחרונים.

מורדים סורים בתוך בית בחלב, השבוע. רויטרס
אנשי דת סונים בלבנון קוראים לצעירים להצטרף לשורות המורדים הסורים/רויטרס

בנוסף לאישים פוליטיים מרכזיים בלבנון הקוראים לפרק את חיזבאללה מנשקו, אנשי דת סונים-קיצוניים קוראים לצעירים מוסלמים לצאת לג'יהאד נגד הארגון. אותם אנשי דת אף מעודדים צעירים לצאת לסוריה ולהילחם שם נגד אנשיו של הנשיא בשאר אסד - אשר חיזבאללה עדיין חפצה ביקרו. בימים האחרונים גוברים הדיווחים בתקשורת הלבנונית בדבר היענות רבה מצד צעירים סונים לקריאות הללו. כך, בעוד חיזבאללה השיעי שלח מאות מאנשיו להילחם על אדמת סוריה, סמוך לגבול עם לבנון באזור אל-קוסייר, יוצאים גם מאות צעירים סונים להשתתף בקרבות נגד נאמני בשאר אסד וייתכן אפילו שנגד אנשי חיזבאללה. החדשות הטובות עבור לבנון הן שעד כה לא פרצה מלחמת אזרחים חדשה בתחומי המדינה. החדשות הרעות הן שמלחמת אזרחים לבנונית, בקנה מידה קטן, החלה כבר על אדמת סוריה ועלולה לגלוש בקרוב לתחומי לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully