וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ ימונה לשר האסטרטגיה והמודיעין; שלום בתשתיות

18.3.2013 / 3:53

המחלוקת בין שני בכירי הליכוד הגיעה לסיומה ונתניהו יכול לנשום לרווחה - שטייניץ ימונה לשר ליחסים בינלאומיים, אסטרגיה ומודיעין ואילו שלום ימונה לשר האנרגיה והמים

בתום מאבק עיקש בין שני בכירי הליכוד, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכול לנשום אנחת רווחה – הסתיימה מלאכת הרכבת הממשלה. הלילה (שני) הוחלט כי יובל שטייניץ ימונה לשר ליחסים בינלאומיים, אסטרטגיה, ומודיעין וכן לראש הוועדה לאנרגיה אטומית. ח"כ סילבן שלום, שסירב לקבל על עצמו רק את תיק הנגב והגליל, ימונה גם לשר האנרגיה והמים. בין שני הבכירים ניטש מאבק על תיק התשתיות הלאומיות, שגרם לעיכוב בסיום מלאכת הרכבת הממשלה על ידי נתניהו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש הסכמה. שלום, נתניהו ושטייניץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול ערך ראש הממשלה סבב פגישות עם נציגי המפלגה, והודיע להם על התפקידים בממשלתו השלישית. הפגישה שקיים עם משנהו, סילבן שלום, התארכה מעבר למשוער, כיוון שהשר לפיתוח הגליל והנגב בממשלה ה-32, דרש בנוסף את תיק האנרגיה והמים (המוכר כתיק התשתיות הלאומיות), אשר יועד לשר האוצר היוצא שטייניץ. בתום ליל דיונים הוחלט כי שלום יקבל לידיו את תיק האנרגיה והמים - ולא שטייניץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"במסגרת תפקידו ייצג ד"ר שטייניץ את ישראל בזירה הבינלאומית בנושאים אסטרטגיים וביטחוניים-מדיניים, וכן במוסדות בינלאומיים כמו נאט"ו, האו"ם, והסוכנות לאנרגיה אטומית", נכתב בהודעה מטעם אנשי שטייניץ. על פי המסתמן, שטייניץ יוביל את הדיאלוג האסטרטגי עם ארצות הברית, וירכז את תיאום המערכה הבינלאומית והסנקציות נגד תוכנית הגרעין האירנית. בנוסף הוא יהיה גם חבר בצוות השרים לעניין המשא ומתן עם הפלסטינים. במסגרת תפקידו כשר המופקד על שירותי המודיעין, שטייניץ יהיה מעורב בתכנון ואישור בניין הכוח במוסד ובשירות הביטחון הכללי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם חברי רשימת הליכוד ביתנו לאחר היוודע תוצאות הבחירות לכנסת ה-19, ינואר 2013. רויטרס
נתניהו ובכירי הליכוד/רויטרס

המחלוקת בין שני השרים גרמה לעיכוב בלוח הזמנים שתכננו אנשי לשכת ראש הממשלה. כמה שרים וחברי כנסת שהוזמנו אתמול לפגישה עם נתניהו, כדי לשמוע על תפקידיהם החדשים, עדיין ממתינים לכך, בהם השרים ישראל כץ, שאמור לכהן כשר התחבורה, לימור לבנת, שככל הנראה תמונה לשרת התרבות והספורט וכן חברת הכנסת ציפי חוטובלי. עדיין לא ברור האם הסוגיה תשפיע על לוח הזמנים להשבעת שרי הממשלה היום.
יתר חברי הליכוד, שהגיעו אל הפגישה עם נתניהו לפני תחילת "מלחמת ההתשה" בין שטייניץ לבין שלום, התבשרו על תפקידיהם החדשים. השר משה יעלון ימונה לשר הביטחון – תפקיד לו ציפה זמן רב, ח"כ דני דנון ימונה לסגן שר הביטחון, שר החינוך היוצא ימונה לשר הפנים וגלעד ארדן יעבור מהמשרד להגנת הסביבה למשרד התקשורת. בנוסף הוא יהיה אחראי על רשות השידור ומשרד ההגנה על העורף. צחי הנגבי, שקיווה לכהן כשר בממשלה הבאה, יסתפק תחילה בראשות ועדת הכנסת. בהמשך הוא צפוי להתמנות גם לתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה. לפניו יכהן בתפקיד ח"כ אופיר אקוניס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully