וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים במאלי מאיימים: "נגרור את צרפת לגיהנום"

14.1.2013 / 13:57

אחרי שלושה ימים של הפצצות ויותר ממאה הרוגים בקרקע, המורדים האיסלמים החלו להשיב אש לעבר הצרפתים. פריז מודה: אלה כוחות מאומנים היטב. מועצת הביטחון תתכנס בערב

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המורדים האיסלמים במאלי פתחו הבוקר (שני) במתקפת נגדית, אחרי שלושה ימים של הפצצות אוויריות של מטוסים צרפתים לעבר יעדים שכבשו במדבריות בצפון המדינה. המורדים מאיימים כעת לגרור את צרפת למלחמה קרקעית ארוכה ואכזרית. לבקשת צרפת, מועצת הביטחון אמורה להתכנס בערב כדי לדון במשבר במאלי. שר ההגנה של צרפת, ז'אן-איב לה דריאן, אמר היום כי המורדים נסוגו למזרח מאלי, אך הודה כי הכוחות הצרפתים נאלצים להתמודד מול "חמושים מאומנים היטב במערב", היורים לעברם מתוך שטחים עירוניים.

אתמול הגבירה צרפת את קצב ההפצצות מן האוויר באמצעות מסוקי גאזל ומטוסי ראפאל חדישים. חיל האוויר של צרפת הפציץ ביממה האחרונה מחנות אימונים הנמצאים באזורים שכבשו המורדים בצפון בחודש אפריל, משם זרמו מאות חיילים לעבר במקו, בירת מאלי. דובר מטעם MUJWA, אחת הקבוצות האיסלמיות הנלחמות במאלי, אמר כי אזרחי צרפת "ישלמו עבור המתקפות האוויריות" שהיו אתמול. עשרות לוחמים איסלמים נהרגו במתקפה שהתמקדה אמש בעיר גאו, כשרקטות שנורו מהאוויר פגעו בתחנת דלק ובכמה בתים ששימשו כמפקדות עבור קבוצת המורדים.

המערכה במאלי: כותרות נוספות
הלחימה במאלי גוברת: מעל מאה הרוגים בעיר קונה
צרפת שלחה כוחות צבא לסייע למאלי נגד המורדים
האו"ם אישר הצבת כוחות במאלי: "לשים סוף לטרור"

מטוסי ראפאל של חיל האוויר הצרפתי בדרכם למשימות הפצצה במאלי. ינואר 2013. רויטרס
מטוס ראפאל ממריא מצרפת לעבר בסיס בצ'אד, ממנו יצא למאלי/רויטרס

"אם הם גברים, הם צריכים להילחם על הקרקע", אמר דובר הקבוצה, עומאר אולד, בראיון לתחנת הרדיו אירופה 1. לדבריו, "צרפת פתחה את שערי הגיהנום עבור כל הצרפתים. היא נפלה למלכודת שהיא מסוכנת הרבה יותר מאשר עירק, אפגניסטן או סומליה". בפריז נחושים לשים קץ לשלטון האיסלמי בצפון מאלי, המאיים על אלפי אזרחי הנמצאים במדינה ומאיים להשתלט על אזורים שכנים, בהם צרפת מושקעת כלכלית. אנליסטים מעריכים כי חבל הארץ שבו מתרכזים המורדים יכול לשמש בסיס שיגור למתקפות כלפי גורמים במערב ויוכל לשמש מחנות אימונים לכוחות טרור, בראשם פלגי אל-קאעדה הפועלים בתימן, בסומליה ובצפון אפריקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חיילי הצבא של מאלי, ינואר 2013. רויטרס
צרפת מסייעת למקומיים במלחמתם במורדים. חיילי צבא מאלי/רויטרס

מעורבותה הצבאית של צרפת במאלי אמנם זוכה לתמיכה מצד נאט"ו ולסיוע לוגיסטי מארה"ב, מבריטניה ומדנמרק, אך עלולה לסכן את חייהם של 6,000 אזרחי צרפת השוהים במאלי ושל שמונה צרפתים הנמצאים בשבי ברחבי אפריקה, על ידי ארגונים המזוהים עם אל-קאעדה. גם בצרפת עצמה הועלתה הכוננות מחשש לפיגועי נקמה, ותוגברה האבטחה במוסדות הממשלה ובתחבורה הציבורית.

צרפת פתחה במתקפה על המורדים ביום שישי, אז הכריז נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, כי כוחות הצבא החלו לסייע לממשלת מאלי, שהכריזה על מצב חירום במאבקה בקבוצת מורדים איסלמיים בצפון המדינה. הולנד אמר המבצע יימשך ככל שיידרש, וכי ארצו פועלת בהתאם להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם שהתקבלה בחודש שעבר להצבת כוח בינלאומי במדינה.

מפת העיר גאו, בה התרכזה המתקפה האווירית אמש:

  • עוד באותו נושא:
  • מאלי
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully