וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארה"ב: רומני זוכה ל-0% תמיכה בקרב שחורים

יעל אבן אור, ארה"ב

23.8.2012 / 3:21

סקרים מצביעים על הצטמצמות הפער ממנו נהנה הנשיא אובמה על המועמד הרפובליקני, אם כי רוב ברור עדיין סבור שהוא ינצח. למינוי פול ראיין לסגנו של רומני הייתה השפעה מועטה

בחירתו של פול ראיין למועמד הרפובליקני לסגן נשיא ארצות הברית לא הצליחה לחולל מהפך בסקרים, אך המועמד לנשיאות, מיט רומני, בכל זאת מצליח לצמצם את הפער מהנשיא הדמוקרטי המכהן, ברק אובמה - כך עולה מסקרים חדשים שפירסמו אתמול (רביעי) כלי תקשורת בארצות הברית.

סקר שנערך על ידי סוכנות הידיעות AP ומכון GfK מגלה כי 47% מהבוחרים הרשומים מתכוונים להצביע בעוד כחודשיים וחצי לאובמה ואילו 46% מתכוונים להצביע לרומני. למרות זאת, בשאלה אחרת באותו סקר, השיבו 58% מאותם נשאלים כי הם מעריכים שאובמה הוא שינצח בסופו של דבר, ורק 32% חזו ניצחון לרומני.

הכל על מערכת הבחירות בארה"ב - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

המתמודד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית מיט רומני יחד עם סגנו פול ראיין, אוגוסט 2012. רויטרס
על 54% מהנשאלים מינויו של ראיין לא השפיע כלל. רומני וראיין/רויטרס

סקר נוסף שערכו רשת NBC והעיתון "וול סטריט ג'ורנל" מצביע על כך שאובמה שומר על פער גדול יותר מיריבו. לפי הסקר, אובמה כשלצידו ג'ו ביידן כסגן נשיא יזכה ל-48% מקולות הבוחרים לעומת 44% של יריבו רומני. אולם, כשנערך אותו הסקר ביוני, הפער בין אובמה לרומני עמד על 6%, כשהראה כי אובמה יגרוף 49% מהקולות ואילו רומני 43%. במדגם מצומצם יותר שנערך בקרב בוחרים במדינות המתנדנדות, נמצא כי אובמה מוביל על רומני ב-3% אחוזים בלבד, זאת לעומת 8% הפרש שנמצאו בשני הסקרים האחרונים.

הנתון המעניין ביותר מסקר זה, עם זאת, נוגע להתפלגות התמיכה בין המועמדים בין הבוחרים השחורים, או יותר נכון לחוסר ההתפלגות: רומני זוכה בקרבם ל-0% תמיכה, בעוד אובמה זוכה לתמיכה חסרת תקדים של 94%. על פי הסקר, בקרב אזרחי ארה"ב הלבנים, רומני ממשיך להוביל עם 53% לעומת 41% תמיכה להם זוכה אובמה.

באשר לבחירתו של ראיין כמועמד הרפובליקני לסגן נשיא ארצות הברית, מציע הסקר כי ההשפעה של מהלך זה זניחה. 22% אמרו כי מועמדותו הגדילה את הסיכויים שיצביעו עבור הרפובליקנים ו-23% אמרו כי נוכחותו של ראיין לצד רומני דווקא מורידה את הסיכויים שיבחרו בו. על 54% מהנשאלים המהלך לא השפיע כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully