וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיילים בבגדים אזרחיים מכים פלסטיני

יהושע בריינר

15.8.2012 / 15:59

לדברי עדי ראייה, עימות מילולי פרץ בין פלסטיני לאחד החיילים שיצאו לריצה בחברון. בסרטון נראה הצעיר נגרר בידי כ-10 חיילים לחדר מדרגות סמוך. צה"ל: "הוא סרב להזדהות"

צילום: באדיבות ארגון ISM, עריכה: יאיר דניאל

מדוע גררו חיילים צעיר פלסטיני בחברון אל חדר מדרגות? בסרטון שצולם אתמול (שלישי) בשכונת תל רומיידה נראים כעשרה חיילים גוררים צעיר פלסטיני אל תוך חדר מדרגות של בניין, כאשר חבריהם מנסים למנוע את צילום האירוע. המקרה אירע אתמול בשעות אחר הצהריים, כאשר לדברי עדי ראיה החל עימות מילולי בין צעיר פלסטיני כבן עשרים לבין חייל שיצא לריצה במקום. בסרטון ניתן לראות כי קבוצה של חיילי גדוד "שחם" של חטיבת הנח"ל שהגיעו באחרונה לחברון יצאו לריצה ברחובות היישוב היהודי כשהם בבגדים אזרחיים.

כאשר החיילים חלפו לצד קבוצה של צעירים פלסטינים, קרא אחד מהם, עבד אל עזיז אל סחורי, תושב חברון כבן 20, לעבר אחד החיילים. החייל ניגש לאל סחורי ובין השניים התפתח עימות מילולי. בשלב זה נראה בסרטון החייל ניגש לאל סחורי ומבקש ממנו להתלוות אליו, כשהפלסטיני מסרב. בשלב זה, אל סחורי מנסה להדוף את החייל שצועק אליו "אל תיגע בי". מרגע זה דוחף החייל את אל סחורי אל הריצפה ובמקביל באים למקום חבריו, חלקם חמושים, שכאמור היו במהלך ריצה וכן חייל נוסף שהיה בתפקיד, מורידים את הפלסטיני לארץ ואף מנסים לבעוט בו.

לפי הסרטון, מרגע זה נגרר אל סחורי, לעיתים על הארץ ולעיתים באוויר על ידי קבוצה של כעשרה חיילים. כאמור, חיילים נוספים שהיו בריצה מיד מגיעים למקום וגוררים את אל סחורי אל חדר מדרגות של בניין סמוך. במקביל, מונע חייל מפעילי ארגון הסולידריות הבינלואמי ISM הפרו-פלסטיני שהיו במקום מלצלם את האירוע או מלהתקרב למקום אליו נגרר הפלסטיני. מרגע שאל סחורי הוכנס לחדר ביחד עם עשרת החיילים, לא ברור מה קורה בפנים. בשלב זה הוא עדיין עצור על ידי הצבא.

"יכולים לקרוא למשטרה במקום להעניש אנשים בעצמם"

"הפלסטיני הפגין וצעק על החיילים משהו ואז הם פשוט התנפלו עליו וגררו אותו אל חדר המדרגות", מספר לוואלה! חדשות יוהנס רדן, פעיל ISM מדנמרק שתיעד את האירוע. "הם שהו איתו בבניין 40 דקות. אנחנו רואים אירועים אלימים כאלה על בסיס יומיומי וכל מטרתנו הוא לסייע לפלסטינים, למרות שהצבא מנסה כל הזמן למנוע מאיתנו מלעזור להם". לדברי רדן, גם באירוע זה מנעו החיילים את המשך הצילומים.

"זו איננה הפעם הראשונה שבה לוקחים פלסטינים אל חדר המדרגות הזה ומי שכבר היה שם יודע לספר על מכות שקיבל מחיילים", מספר עיסא עמרו, פעיל פלסטיני בחברון, "לחיילים הצעירים הללו אין ניסיון והם אינם יודעים כיצד לנהוג עם פלסטינים, ומבחינתם כל תקרית צריכה להסתיים באלימות. הקבוצה הזו של חיילי נח"ל היו באמצע ריצה ברחוב כשאחד הצעירים כנראה פלט לעברם משהו, ומשם אנחנו רואים מה קרה. חיילי הנח"ל אגרסיביים ועצבניים מאוד ומתנהגים באלימות כלפינו מאז שהגיעו לחברון. גם אם הצעיר אמר להם משהו, זה לא מתפקידם להכות ולגרור אותו. הם יכולים לקרוא למשטרה במקום להעניש אנשים בעצמם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הסרטון אינו מציג את כל השתלשלות האירוע. אתמול, במהלך בידוק שגרתי, סרב הפלסטיני להזדהות והתעמת עם כוח צה"ל במקום, דבר שאינו נראה בסרטון. החיילים המדוברים שנקלעו למקום סייעו לכוח בביצוע משימתו". לטענת צה"ל, מחקירת הפלסטיני עולה כי הוא דרוש לחקירה.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

לקריאה נוספת
פלסטינים: "צה"ל פשט על בתינו והרס רכוש ללא סיבה"
תיעוד: קצין צה"ל נוגח בפניו של נער פלסטיני בחברון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully