וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פלסטיני נורה בידי חיילים ונדקר בידי מתנחלים"

ניר יהב ויהושע בריינר

7.7.2012 / 17:25

מקורות פלסטינים דיווחו כי האיש נורה בפניו וברגלו סמוך לכפר יאנון שבשומרון, ולאחר מכן הותקף על ידי מתנחלים, כנראה בשל סכסוך קרקעות. צה"ל: "חיילים לא פתחו באש"

פלסטיני נפצע אחר הצהריים (שבת) לאחר שנורה בפניו וברגלו על ידי חיילי צה"ל, סמוך לכפר יאנון שליד ההתנחלות איתמר בשומרון – כך דיווחו מקורות פלסטינים. על פי המקורות, לאחר שנורה, נדקר הפלסטיני, ג'ודאת ג'בר בן 43, על ידי מתנחלים. ג'בר הועבר לטיפול בבית החולים דפידיא שבשכם. לא ידוע באיזה אורח הוא נפצע.

מדובר צה"ל נמסר כי "סמוך להתנחלות איתמר התפתח עימות בין כמה עשרות פלסטינים לבין תושבי המקום, שכלל יידוי אבנים. בעימות נפצע פלסטיני שפונה לטיפול רפואי. מתנחל נפצע באורח קל". לדברי הצבא, חיילים לא פתחו באש לעבר הפלסטיני.

המתנחלים אמרו בתגובה כי "ערבים שהגיעו לאזור גבעת איתמר לקציר בחסות המנהל האזרחי, תקפו בצהריים באבנים, סלעים ומוטות, אזרחים ובנוסף הציתו למעלה מעשרה מוקדים של שריפות בשטחים החקלאיים. אזרח פצוע פונה לבית החולים עם שבר בידו".

הפלסטינים האשימו את כוחות צה"ל בכך שנתנו גב לפעולות המתנחלים, שמצדם טענו כי מדובר בסכסוך קרקעות בין אנשי המאחזים הסמוכים לתושבי הכפרים יאנון ועקרבה.

פלסטיני המתגורר באזור, אמר לוואלה! חדשות כי לא ברור מדוע ירה הצבא לעבר החקלאים הפלסטינים. "אחרי שהצבא ירה לעברם, ירדו עשרות מתנחלים לשטח, התחילו לשחוט כבשים, דקרו אנשים וזרקו אבנים. זו אזלת יד של הצבא. הוא לא עושה מספיק כדי להגן על הפלסטינים", אמר.

בשנה האחרונה נרשמו חיכוכים בין מתנחלים המתגוררים במאחזים הסמוכים לאיתמר לבין פלסטינים מיאנון ועקרבה, על רקע סכסוכים על שטחי מרעה וחקלאות. רק לפני מספר חודשים הגיעו פעילי שמאל בינלאומיים עם פלסטינים וחדרו לשטח אחד המאחזים, ואף היכו את תושבי המקום. באירוע נפצע באורח קל אחיו של אודי פוגל, שנרצח יחד עם אשתו רות ושלושת ילדיהם בביתם שבאיתמר במרץ 2011. האח שהה במקום בבית של חברים. במנהל האזרחי מודעים היטב למחלוקת, והכריזו באחרונה על סוג של פשרה בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully