וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הנשיא לרפא את האומה המדממת

עמר זכריא, קהיר

25.6.2012 / 8:37

עמר זכריא חושב שהעם המצרי המתין תקופה ארוכה כדי שימונה נשיא אזרחי. מורסי אולי לא היה המועמד של כולם, אך כעת עליו לספק פתרונות גם למי שלא בחר בו. מיוחד לוואלה!

אמש, 24 ביוני 2012, היה עוד יום היסטורי בתולדותיה של מצרים, כשהודיעו על זהותו של הנשיא הנבחר הראשון בהיסטוריה של מצרים, ד"ר מוחמד מורסי. ד"ר מורסי, מועמד מפלגת האחים המוסלמים, השיג 51.7% מקולות המצביעים.

ד"ר מורסי, מועמד מפלגת האחים המוסלמים, השיג 51.7% מקולות המצביעים. ליום הזה חיכו כל המצרים במשך כל הדורות - היה זה יום שבו העם המצרי החליט מי יהיה הנשיא שלו, ולדעתי, זה אחד ההישגים הגדולים של המהפכה המצרית, שעליו שילם הנוער המצרי מדמו. רק כדי שנחיה ונראה את היום הזה.

מוחמד מורסי נשיא מצרים בנאום ראשון לאומה. AP
צופים בנאום הניצחון של מורסי, אתמול בקהיר/AP

בתקופה האחרונה, אחרי הסיבוב הראשון של הבחירות, חיינו במתח גדול. אחרי פסילתם של 11 מועמדים, נשארו רק שניים. רוב הציבור לא אהב את תוצאות הסיבוב הראשון, והיו מי שיצאו להפגנות וביקשו לבטל אותן. לפני הסיבוב השני, חלפו עלינו שבועיים של מתח והתלבטות, בבחירה בין שניים, שאיש בעצם לא רצה בהם: אחד ייצג את הזרם הדתי, והשני ייצג את השלטון הקודם. בשבועיים האלה, חזינו במלחמה בין שני המועמדים, קרב של האשמות וכמעט קללות, ולמרות הכל היינו צריכים לבחור.

מורסי בריאיון ראשון: נחזק הקשר עם אירן

שלטים של אחמד שפיק, המועמד החילוני לנשיאות מצרים. 18 ביוני, 2012. AP
כרזות מושחתות של אחמד שפיק, המועמד שהפסיד/AP

ואז, הגיעו ימי הבחירות. ב-17-16 ביוני, המצרים יצאו לבחור את הנשיא הראשון של ארצם. מאז ועד אתמול, חי העם במצרים במתח גדול, עד הרגע שבו הוכרזו התוצאות - ניצחונו של ד"ר מוחמד מורסי. אני חושב שהרוב היה מאוד מרוצה מהתוצאות, גם אלה שבחרו בד"ר מורסי וגם אלה שלא בחרו בו. אלה הם כללי הדמוקרטיה, והעם רוצה שסוף סוף יהיה לו נשיא אחרי תקופה ארוכה.

על הנשיא החדש, ד"ר מורסי, מוטלת אחריות מאוד גדולה. עליו לדעת כיצד להוציא את מצרים מהמשברים שהדרדרנו אליהם, כלכלית, ביטחונית. אני מאחל לנשיא החדש הצלחה בתפקידו. כולנו מצפים ממנו להרבה. אני מבקש ממנו, בשם כל העם המצרי, לשמור על ביטחון המדינה מבחוץ ומבפנים, ולשמור על אחדות העם.

פרשנות: הצבא המצרי קיצץ את כנפי האחים המוסלמים

מוחמד מורסי נשיא מצרים בנאום ראשון לאומה. AP
חגיגות הניצחון, אתמול בקהיר/AP

אי אפשר לשכוח את התפקיד החשוב ששיחק הצבא המצרי בשמירת ביטחון המדינה וביטחון העם המצרי במשך התקופה הרגישה שעברה עלינו, עד שהגענו ליום הזה. אני גם רוצה להודות לצבא המצרי על שמירת הבטחתו במסירת השלטון לנשיא האזרחי הנבחר, בתאריך שנקבע – 30 ביוני 2012. ברצוני גם להודות לוועדת הבחירות, שניהלה בחירות מאוד שקופות וטהורות, למרות כל הקשיים במשך כל תקופת הבחירות.

לבסוף, אני קורא לכל העם המצרי לעמוד מאחורי הנשיא החדש, ולעזור לו כדי להשיג את מטרות המהפכה. אני גם מקווה ששלום וצדק ישרור בכל העולם כולו, ובאזורנו בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully