וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות במצרים מתקרבות: אין עוד תעמולה

ניר יהב

20.5.2012 / 22:55

לקראת ההצבעה בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות, תופסק הלילה התעמולה בכלי התקשורת. הערב מתקיים עימות בין מרבית המועמדים - מלבד אחד המובילים, אל-פותוח

נכנסים ליישורת האחרונה: תעמולת הבחירות לנשיאות מצרים תיפסק הלילה בחצות (שני), לקראת ההצבעה בבחירות שייערכו בימים רביעי וחמישי השבוע. על פי הוראת ועדת הבחירות המרכזית במצרים, על כלי התקשורת אסור לשדר דברי תעמולה העלולים להשפיע על החלטת הבוחרים במצרים. קשה לדעת האם כלי התקשורת המצרים ותומכיהם של המועמדים ימלאו אחר ההוראה, שכן לא מדובר בחוק ולכן מי שיפר את ההוראה לא צפוי להיענש.

עמרו מוסא, מועמד לנשיאות מצרים, אפריל 2012. רויטרס
לא תשודר עוד תעמולה. המועמד לנשיאות עמרו מוסא/רויטרס

שעות ספורות לפני הפסקת תעמולת הבחירות צפוי להיערך הערב עימות בחירות בין חמישה מועמדים לנשיאות שישודר ברשת הטלוויזיה הלווינית המצרית "אל-חיאת". בעימות ייקחו חלק המועמדים עמרו מוסא, חמדין סבאחי, סלים אל-עוא, אבו אל-עז חרירי והישאם בסטאויסי. העימות ייערך במתכונת מעט שונה מזו שנערך לפני כשבוע בין מוסא לבין איש האחים המוסלמים עבד אל-מונעם אבו אל-פותוח בכך שכל מועמד ירואיין במשך כשעה ויציג את עמדותיו לציבור.

אבו אל פותוח לא משתתף בעימות

אבו אל-פותוח, הנחשב לאחד המועמדים הבולטים במרוץ לנשיאות, היה אמור להשתתף אף הוא בעימות ושמו אף פורסם כמי שייקח בו חלק. עם זאת, מנהלי הקמפיין שלו הודיעו כי לא נאמר לו שהעימות ייערך בשידור ישיר. גם מועמד האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, לא ייקח בו חלק בטענה כי הוא צפוי להשתתף היום בכנס בחירות בשכונת עאבדין בקהיר. "ביקשנו מערוץ אל-חיאת לשנות את מועד העימות, אולם הם לא יכלו", אמר דוברו.

בעוד יומיים וחצי, אם כן, יגשו מיליוני אזרחים מצרים להצביע לראשונה בחייהם בבחירות חופשיות ודמוקרטיות לנשיאות מצרים. על פי הסקרים, ארבעת המועמדים שזוכים לרוב הקולות מהציבור הם מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, המועמד העצמאי עבד אל-מונעם אבו אל-פותוח, מועמד האחים המוסלמים מוחמד מורסי וראש הממשלה לשעבר אחמד שפיק. יחד עם זאת, מסקרים רבים עולה כי אחוז גבוה מאד מקרב הציבור טרם החליט למי להצביע.

בחירות במצרים - כותרות אחרונות
בישראל כבר הצביעו בבחירות במצרים: ”לוקחים חלק בהיסטוריה”
העימות במצרים: מוסא סרב לכנות את ישראל ”אויבת”
לראשונה בעולם הערבי: עימות בין מועמדים לנשיאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully