וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במשטרה: יותר חיסולים פליליים אחרי "צוק איתן"

9.9.2014 / 11:03

במשטרה מעריכים כי במהלך המבצע ברצועת עזה נגנבו או הוצאו מצה"ל אמצעי לחימה, בהם לבנות חבלה, והגיעו לידי עבריינים שלא יהססו לעשות בהם שימוש. "הייתה נגישות רבה לשטחי הכינוס"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בזירת הפיצוץ בגדרה, אתמול)

במשטרת ישראל חוששים כי משהסתיים מבצע "צוק איתן", יעלה מספר החיסולים בעולם התחתון. זאת, בעקבות ההערכה כי כמויות גדולות של אמצעי לחימה, ובכלל זה רימונים ולבנות חבלה, נגנבו או הוצאו מצה"ל על ידי עבריינים, חיילים או חיילי מילואים והגיעו לידיים פליליות.

עוד בנושא משפט ופלילים:
השופט החשוד בעבירות מין יוצא לחופשה "מתוכננת"
חשד: עורך דין ניסה לשחד עובד עירייה בירושלים
עקב מחדל חטיפת הנערים: אושרה הקמת מוקד 100 ארצי

אתמול נהרג גיל צרפתי, תושב גדרה בן 25 המוכר למשטרה, בפיצוץ מטען שהוצמד לאופנוע שעליו רכב ברחוב האילנות בעיר. מיד לאחר הפיצוץ הגיעו לזירה כוחות של משטרת מרחב השפלה בפיקודו של תת-ניצב יהודה עטר. לזירה הגיע גם מפקד מחוז המרכז, ניצב ברונו שטיין. יחד איתם הגיעו גם אנשי מערך החבלה בראשותו של ראש המערך. החבלנים ואנשי מעבדת החבלה בחנו את שרידי האופנוע ושרידי המטען וקבעו כי מדובר במטען תקני שהורכב, בין היתר, מלבנת חבלה.

חשד לחיסול בגדרה: גבר כבן 30 נהרג בפיצוץ אופנוע. צילום מסך
זירת הפיצוץ בגדרה, אתמול/צילום מסך

במשטרה בודקים גם אם מטען החבלה שהוצמד לאופנוע נגנב מצה"ל במהלך מבצע "צוק איתן". "זה לא מטען של חובבנים", הסביר גורם במשטרה. "מי שהרכיב אותו ידע איך להרכיב אותו וידע איפה להטמין אותו באופנוע. אנחנו חוששים שמה שאנחנו רואים פה עכשיו ילך ויתגבר בימים הקרובים".

"לא כולם הגיעו עם חבילות ועוגות לחיילים"

הגורם הוסיף כי לא פעם אחרי מבצעים צבאיים גדולים נרשמה עלייה בהיקף החיסולים על רקע פלילי. "אנחנו למודי ניסיון ובדרך כלל אחרי מבצעים צבאיים גדולים אנחנו רואים גל של חיסולים כי זמינות חומרי הנפץ ואמצעי הלחימה גדולה יותר בעולם העברייני", הסביר. "אחרי מבצע 'עמוד ענן', ראינו גם חיסולים. כשבדקנו אותם, ראינו שאמנם אין קשר בין אחד לשני מבחינת היריבויות, אבל מה שכן ראינו זה שבכל הזירות השתמשו המפגעים באותו חומר נפץ שיצא מאותה סדרה של שנת 2010, דבר שמעיד על כך שחומרי הנפץ נגנבו במהלך מבצע 'עמוד ענן'".

כוחות צה"ל בשטחי הכינוס בדרום על גבול רצועת עזה הבוקר, אוגוסט 2014. יותם רונן
חיילי צה"ל בשטחי כינוס בדרום במהלך מבצע "צוק איתן"/יותם רונן

גורם בכיר הסביר כיצד, להערכת המשטרה, נגנב האמל"ח מצה"ל. "שטחי הכינוס של צה"ל לא היו סגורים בחלקם", אמר. "הייתה נגישות רבה לאזרחים לאותם שטחי כינוס. אנחנו מאמינים שלא כל האזרחים הגיעו עם חבילות ועוגות לחיילים. היו גם מן הסתם גורמים עברייניים שביקשו לנצל את המצב ולצאת מאותם שטחי כינוס בידיים מלאות – עם אמצעי חבלה". גורמים במשטרה אומרים כי מתקיים שיתוף פעולה מלא עם המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בניסיון לאתר אמצעי לחימה שנגנבו במהלך המבצע.

לפניות לכתב: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully