וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור עובדי משרד החוץ

ג', עובדת מדינה

19.3.2014 / 16:25

שביתת עובדי המשרד הפרוסים בעולם מסכנת תינוקות ישראלים שנולדו בהליך פונדקאות בחו"ל. אלא שמה אכפת לעובדים? שכר העתק ימשיך לזרום למרות שהם לא באמת נזקקים

ישנה קריקטורה שמרבים להשתמש בה כדי להראות את ההבדל בינינו לבין אויבנו, ובה חייל צה"ל עומד לפני עגלת תינוקות ומגן עליה, ולעומתו מחבל תופס מחסה מאחורי עגלת תינוקות. בסיפור הזה, אנשי משרד החוץ השובתים בחרו את הצד של המחבלים. מניעת הנפקת דרכונים מתינוקות ישראלים שנולדו בחו"ל ופגיעים במיוחד למחלות, הוא צעד נעדר מוסר כל כך, שקשה להבין כיצד בכלל אנשים מסוג אלו מתיימרים לייצג את ישראל. להורים המודאגים לא קיימת אף היכולת לבטח את התינוקות.

זה סוד ידוע שנציגויות משרדי חוץ בעולם איבדו הרבה ממשמעותן. בעבר, שגריר ייצג את מדינתו באירועים חשובים, בחליפות מסרים בין מנהיג המדינה בה כיהן לבין ראש מדינתו שלו; הוא היה רב-קשרים במקום שהותו ומקור חיוני למידע על המדינה בה הוא עובד, שנועד להתוות את מדיניות הממשל המרכזי בארצו. כיום, השגרירויות הן לכל היותר פונקציה לוגיסטית של "שירות לקוחות" שנועדה לסייע לאזרחי מדינותיהן במדינות השונות, וכן פועלות כמפיקות של ביקורים הדדיים של המנהיגים עצמם.

בישראל, תפקיד נציגויות משרד החוץ, מעבר לסיוע לישראלים במצוקה, התגמד עוד יותר. זאת משום שאם בעבר תפקידן כלל עידוד קשרים כלכליים וסחר בין מדינות, היום במקומות המשמעותיים ביותר ישנם נספחים של משרדי הכלכלה והתיירות. ולכן, מה עושים עובדים במשרד נעדר חשיבות כשהם רוצים תוספת שכר? הם נוקטים בדרך של טרור נגד התינוקות של אזרחי מדינתם ומונעים מההורים וילדיהם לשוב לארצם, למשפחותיהם, לחבריהם, לטיפת החלב, לבדיקת רופא הילדים, ובעיקר לחיבוק החם של סבא וסבתא. מדובר בעוול לתינוקות חסרי ישע, על ידי מי שאמור לסייע להם במסגרת תפקידו. ככה מוכיחים נציגי משרד החוץ את נחיצותם – על ידי יצירת סכנת חיים מכוונת ובמזיד לתינוקות ישראלים.

גם כך מישהו אחר עושה את העבודה

אפשר להבין אותם, אחרי הכול לא באמת קיים חשש מהיעדר הסברה של ישראל בעולם בשל השביתה. משרד ההסברה, המתמחה בכך, עושה עבודה מקצועית יותר מנציג זה או אחר של משרד החוץ. כיוון שבמאה הנוכחית לא צריך קונסול שיסביר את צעדי ישראל ב-CNN, בעיתונות הבינלאומית, או ברשת האינטרנט, ראש הממשלה והשרים עצמם עושים זאת מצוין.

אבל אולי בכל זאת מגיע לעובדי משרד החוץ שכר גבוה בשל יכולת הפקת מפגשים של נציגי ממשלת ישראל בחו"ל? ובכן, כל מפיק בכל ערוץ טלוויזיה, אינטרנט או רדיו, וכל מפיק אירועים יכולים ועושים עבודה טובה לא פחות תמורת שכר נמוך בהרבה משל נציגי משרד החוץ בחו"ל הכולל חוץ ממשכורת גבוהה בהרבה משל כל עובד מדינה אחר, גם כלי רכב ודירה.

אם היכולת המופלאה של עובדי המשרד להפוך חתיכת נייר לדרכון צריכה לזכות אותם בשכר גבוה, אז כדאי לצ'פר קודם את עובדי משרד הפנים. הם אלו שאמונים על הנפקת תעודות זהות וגם על מתן האישורים להנפקת דרכון. משרד החוץ הוא רק המנפיק בפועל. אבל לא – עובדי משרד החוץ משוכנעים שמגיע להם יותר מלשאר עובדי המדינה "הנחותים". והם רוצים יותר גם כשהם בחו"ל, למרות שמשום מה עד כה הם לא טרחו לחשוף את תלושי השכר השמנים של השגרירים והקונסולים השונים, שאינם כוללים כמובן את כלי הרכב, הדירה, וגם עבודה בשכר לבני הזוג.

למרות שהם לא עושים יותר מדי, אין לכם מה לדאוג לעובדי משרד החוץ. למה? יש להם תינוקות ישראלים בחו"ל שהם יכולים להצמיד להם אקדח לרקה ולדרוש ממשרד האוצר עוד כסף. צעד טרוריסטי? לא מוסרי? מסוכן? לעובדי משרד החוץ זה כלל לא משנה כיוון שהם באמת מאמינים שחיי תינוקות הם כלי לגיטימי במאבקם לקבל יותר מכל מורה, שוטר, אחות, או כלכלן באוצר.

הכותבת היא עובדת מדינה, המשתכרת שכר של עובדי מדינה "רגילים" וסבתא טרייה לתינוק שנולד בפונדקאות לזוג הורים שלא הצליח להרות

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully