וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת הבריאות, פשוט אין לך מושג

ד"ר אוהד שחר

11.2.2014 / 14:16

ברקע המשבר החריף אליו נקלע בית החולים הדסה, תקפה השרה גרמן את השכר הגבוה שמקבלים הרופאים וכוח האדם המיותר. כירורג מתמחה בבית החולים חושף את נתוני האמת

שלום גב' גרמן, ראיתי את הראיון שלך בערוץ 2, ורציתי לברך אותך על חדות העין והכושר המתמטי המדהים שלך. בימים אלו, כשכולם זורקים מספרים הזויים ומנסים להכפיש את שמנו, אני רוצה לשתף אותך בחיי כמתמחה במרכז הרפואי הדסה עין-כרם, בהקשר של הדברים שאמרת.

"חגיגת המשכורות": אני מאלו שמרוויחים את סכומי העתק של הדסה עין-כרם. אמנם לא חצי מיליון שקלים בחודש, אבל מאוד קרוב. ליתר דיוק, המשכורות שלי הן בממוצע 15 אלף שקלים בחודש. כביכול, משכורת מעולה, הרבה מעל השכר הממוצע במשק. האם את יודעת כמה תורנויות (משמרות של 24 שעות) אני עושה בחודש? עשר או 11. האם את זוכרת את שביתת הרופאים המתמתחים? כאשר הבטחתם שלא יהיו מעל שש תורנויות בחודש? אז זהו, קראת נכון – עשר או 11.

מדובר על מעל 300 שעות עבודה בחודש. כאשר תחלקי את הסכום במספר השעות, תגלי שאני מרוויח פחות או יותר כמו עוזרת הבית שלך, או מלצר במסעדה ממוצעת. "אבל אתה רק מתמחה", את יכולה לומר - וזה נכון. אז הבכירים במחלקתי מרוויחים משכורות עתק שעוברים אפילו את 10,000 השקלים בחודש. ולא, לא התכוונתי לכתוב 100 אלף, אלא 10,000. זה כולל כוננויות, בהן הם מגיעים לבית החולים בכל שעות היום, או ניתוחים הנמשכים מעל 12 שעות.

שלושה רופאים על מיליון תושבים

"חגיגת כוח האדם המנופח": המחלקה שלנו היא היחידה בירושלים והסביבה (ירושלים, ישובי עוטף ירושלים, איזור בית שמש, איזור מודיעין ודרום בקעת הירדן). בסך הכל מדובר על אוכלוסייה של כמיליון בני אדם. שימי לב, כוח האדם ה"מנופח" אצלנו עומד על שלושה מתמחים בלבד. אחד מהם, אגב, עובד ללא תקן. הוא מתנדב שמקבל שכר רק על תורנויות שמבצע. גם שני המתמחים הנמצאים על תקן, חולקים בתקן וחצי. הדבר אומר שמבחינת מדינת ישראל, אני עובד רק 75% משרה. אמנם כאמור מדובר ביותר מ-300 שעות עבודה, אבל זה פחות ממשרה מלאה בחישובי הפנסיה שלי. כזה אני - בטלן.

אנחנו שלושה מתמחים, שכל אחד מאתנו מטפל לפי החישוב בכ-330 אלף חולים. רק תורן אחד מטפל בכל חבלת פנים, חתך הדורש תפירה, זיהום בפנים, שלעתים גם מסכן חיים, שברים ועוד, באוכלוסייה של מיליון בני אדם. אותו תורן, אגב, מטפל גם במאושפזים במחלקה, נותן יעוץ לכל בית החולים, ומנתח ניתוחים דחופים תוך כדי התורנות. במהלך הניתוחים האלה חייב להימצא גם רופא בכיר - זה החוק ב"הדסה", לא החוק שלך. הרופא הבכיר לא מקבל על כך תגמול נוסף. ממש חגיגת כוח אדם.

במילים אחרות, לפני שאת זורקת מילים חסרות משמעות כמו כל פוליטיקאי ממוצע - זכרי שאת אחראית על כל נושא הבריאות במדינת ישראל. קולך כמעט ולא נשמע בכל מהלך המשבר הזה. מרכז רפואי, אחד מהגדולים בארץ, בעל שם עולמי הולך להיסגר - והאחראית על הבריאות במדינת ישראל שותקת. סליחה - לא תמיד שותקת, לפעמים זורקת לאוויר מילים שאינן קשורות למציאות. הגיעה הזמן שתתחילי לבדוק את הנושא לעומק ולטפל בו כמו שצריך.

הכותב הוא מתמחה בכירורגיית פה-לסתות בבית החולים הדסה עין-כרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully