וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש וסלסולים: למה החברים של אייל גולן שותקים

חגי אוזן

25.11.2013 / 12:52

הדממה התקשורתית של מרבית הזמרים הים-תיכוניים בפרשת אייל גולן והקטינות לא נוגעת למצפון ומוסר: זו פחדנות לשמה, מצד אותם אנשים שהתחננו להגיע למסיבות הקריוקי המפורסמות

מערכת וואלה!

"שלחתי לאייל גולן הודעה שיחזיק מעמד ושאני מתפלל בשבילו, אבל אני מפחד שתצטט אותי", אמר השבוע אחד הזמרים הבולטים בז'אנר הים תיכוני, ואחד אחר הוסיף כמו שאמר זמר בכיר "התקשורת תיקח ממני משפט ותהפוך אותו למשהו אחר". אווירת הפחד מאז התפוצצות פרשת אייל גולן מורגשת היטב בקרב אנשי התעשייה. כולם שותקים, פתאום נעלמים. מתרחקים מזירת האירוע כאחרוני העבריינים, שלא יחשדו בהם חלילה. רק לפני רגע הם התחננו בפני גולן לחיבוק, ליחס, לדואט, השתוקקו להגיע אליו הביתה בערב שישי, לקריוקי. כל האחים והנשמות והכפרות שהיו סביבו כל הזמן ועטפו את גולן בחום. בדומה למה שקרה בפרשת מרגול, הז'אנר שתמיד מתפאר במשפחתיות חושף את פניו האינטרסנטיות.

החשד נגד אייל גולן: בעילה אסורה של קטינות והדחתן לשימוש בסמים. שלומי גבאי
פרצוף הז'אנר נחשף. אייל גולן/שלומי גבאי

כנראה שמדובר בחברות בחסות טמבור, כזאת שכולה צבע. מבין כל השירים שיסכמו את הפרשה, נראה שהשיר המתאים ביותר הוא "חברים בכל מיני צבעים" של שרית חדד – אלא שבמקום אהבה שאינה תלויה בדבר, מדובר, במקרה הזה, באינטרס מובהק. כשתסתיים הפרשה, אם ישקם גולן את מעמדו, אנחנו נראה אותם חוזרים, מתקרבים אליו, באים בשקט, עם חיוך שמנסה לרמוז שהם היו בסדר, תמכו בו מרחוק. לכן, עכשיו זה הזמן להזכיר שכמעט כולם בחרו להתרחק ואפילו להתנתק, ולא בהכרח מסיבות מוסריות שנוגעות לתוכן הפרשה – כמה מהם פשוט חוששים שגם שמם ישתרבב איכשהו אל הקלחת.

מבין אלו שכן השמיעו את קולם אפשר לציין את מרגול צנעני - "הוא כמו בן בשבילי" אמרה לוואלה!. מרגול גומלת לגולן, שעם התפוצצות הפרשה שלה היה גם אחד הבודדים שחיזקו אותה. את התמיכה הגדולה ביותר עד כה קיבל גולן ממקור מאוד מפתיע – עופר לוי, שבדרך כלל הפה הגדול שלו פוגע בזמרים. "אני מאמין שאייל גולן ייצא מזה", אמר לוי בהופעתו. "אני מבין אותו לגמרי במצב שבו הוא נמצא. אני מתפלל בשבילו שבעזרת השם הכל יהיה מאחוריו". תמיר גל, זמר שלוקח את הצד של גולן במובהק, אמר לוואלה! תרבות: "מה שהפליא אותי שאף אחד מהחברים הקרובים שלו לא יצא להגנתו חוץ מיוסי גיספן, עופר לוי, ישי לוי וגל אוחובסקי. אני שואל באמת, איפה ליאור נרקיס, משה פרץ, דודו אהרון, שרית חדד ועוד הרבה אמנים שלפי דעתי היו צריכים לקום ולצאת להגנתו? מה שברור זה שכולם חיכו ומחכים לנפילה של אייל גולן, והם לא יקבלו אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עופר לוי בהופעה בקיסריה. נמרוד סונדרס
הביע תמיכה. עופר לוי/נמרוד סונדרס

חוץ מאלה, כולם אכן שותקים. השיר "לבדי" הפך לנבואה שהגשימה את עצמה: "שם הייתי לבדי ... רק אלוהים שמר עלי". את השיר כתב יוסי גיספן, שכאמור, בעצמו הסכים להתראיין לכמה כלי תקשורת. הוא, בדומה למרגול ולוי, היה היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל. כדאי מאוד לגולן לזכור את זה. זה משהו שהוא יצטרך לעשות בלי קשר לתמיכה, אלא גם בכל מה שקשור לבחירת האנשים לעבודה איתו בהמשך.

כפי שמסתמן כרגע מחקירת המשטרה, התיק כנגד גולן נראה חלש יחסית, ועדיין יכול להיות שאותו גולן ששר "לא נוטר טינה לאיש אחר ומגייס את כל כוחות האהבה, יש בי נשמה בלי צל של נקמה", ייצא מהסיפור הזה כשהוא מזמזם את השיר שכתב והלחין ציון שרעבי למרגול: "שמור אותי מאוהביי ומשונאיי אשמר בעצמי".

מה דעתכם - הם מפחדים? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • אייל גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully