וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם ההפוך של אולמרט

ראש הממשלה לשעבר ויועציו הצליחו לשכנע אותנו שעד המדינה שקרן ושמשה לדור רוקם מזימות והזוי. רק השופט רוזן הצליח להעיר אותנו מהתרדמת כשפסק ההפך. ולמי מגיעה התנצלות?

"ביזארו וורלד". העולם ההפוך של ג'רי סיינפלד וחבורתו שבו אומרים "להתראות" במקום שלום ומברכים ב"בוקר רע" במקום בוקר טוב; שבו שחור הוא לבן, ולבן הוא שחור, טוב הוא רע ורע הוא טוב. השוואה בין מצג השווא שהצליחו להשריש, בציבור ובעיתונות, סוללת פרקליטיו ויחצניו הבלתי נגמרת של נאשם מספר 8, ראש הממשלה אהוד אולמרט, לבין התוצאה האמיתית – מעלה שרובנו חיינו שנים רבות בעולם מקביל, שקרי, הזוי לחלוטין. שבויים בשקרים ומאוהבים בשובינו.

זוהי לא מלאכת תיפלול, תכסוס ויחסי ציבור רגילה. מדובר בעבודת אמנות נדירה בעוצמתה המזכירה את הניתוחים הפלסטיים של כוכבניות מזדקנות בהוליווד, המשפצות בפנאטיות כל אינץ' מגופן בניסיון להיראות צעירות ומטופחות בכל מחיר, עד כי אין להכירן עוד. הכל מתוח עד להתפקע, ניצב איתן, מתנגד לכוח המשיכה וסוטר למציאות בפנים. עד שיום אחד הכול קורס בבת אחת, מתקמט, מתבלה – והאמת נחשפת במלואה אל מול המראה.

אהוד אולמרט הורשע בלקיחת שוחד - סיקור מיוחד

קשה להתעורר בוקר אחד ולגלות שחיית בשקר עמוק כל כך, עד שהתחלת להאמין בו באמת ובתמים. אולי משום כך ההכרעה של השופט דוד רוזן במשפט הולילנד נפלה "כרעם ביום בהיר" על פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר, אשר "לא מאמין שזה קורה לו", כפי שהסביר חברו הטוב רוני בראון באולפן ערוץ 2. "אני לא מאמין שזה קורה לי!". כך מגיב אדם שהמציאות מכה בפרצופו כמו גוש של קרח, מקלפת כל מסכה של איפור. כך מגיב אדם שעומד משתאה מול איתני הטבע, ולא יכול להם.

כמה פעמים, למשל, שמעתם בשנה האחרונה את הביטוי "עד המדינה השקרן" על שמואל דכנר? אלפים? רבבות? את הביטוי הזה ידע לדקלם כמעט כל ילד. הוא פתח מהדורות, פירנס תכניות תחקירים והוצמד לכל ראיון, כמו היה שתל סיליקון בלתי ניתן להסרה. הכיצד קובע השופט שבדברים החשובים עד המדינה דיבר אמת, שלטענותיו המרכזיות סיפק ראיות, ושחלק מ"שקריו", הינם טעויות סבירות שאינן משנות את תמונת המצב, בעוד שהשקרן הוא דווקא הנאשם? ביזארו.

אל תתייאשו בגללנו

וכמה פעמים שמענו שפרקליט המדינה משה לדור הוזה, רוקם מזימות, סוחב את הפרקליטות להרפתקה מיותרת, מהמר כפייתי? השופט קובע חד-משמעית שה"הימור" כביכול של הפרקליטות היה הגיוני, מבוקר וסביר לחלוטין, ושהפרקליטים נזהרו שלא ללכת שבי אחרי עד המדינה, ונסמכו עליו רק במקומות בהם סיפק ראיות תומכות. משה לדור צריך "להתאבד" כפי שביקש אמנון דנקנר המנוח? שלשום הוא הרים כוסית או שתיים. כמובן, בחשאי. רק לסניגורים מסואבים ועשירים כקורח של נאשמים מותר לחגוג בפרהסיה עם סיגרים ושמפניה. הפקידות החבוטה של הפרקליטות צריכה לשדר תמיד "איפוק", גם כשמסיתים נגדה וגם כשמברכים אותה.

אל תשליכו את הצלחותיו של אולמרט / מנחם בן

ומה לגבי מיקומו של ראש הממשלה בצמרת ארגון הפשע של הולילנד? כמה פעמים שמענו הערכות שהפרקליטות כיוונה גבוה מדי, שמגדל הקלפים הזה יתמוטט, שהפרשה תסתיים בהאשמת כמה פקידונים. ומה באשר ליכולות הניהול המאגיות של אולמרט? גם אלה קורסות כאשר מתברר שאפילו על החברויות והנאמנויות הקרובות ביותר שלו הוא לא יודע לשמור (ראה מקרה שולה זקן ודן מרגלית). בביזארו וורלד למדנו שאולמרט הוא מגה-טאלנט, טפלון בלתי חדיר, שחקן שחמט בסדר גודל בינלאומי. איך נתמודד פתאום עם מציאות שבה הרב-אמן הזה הוא בסך הכול פושע קטן שמחזר אחרי מאעכרים כדי לסדר לאחיו המסכן 60 אלף שקלים?

והיה כמובן "ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה לנו". מי הגה את המשפט המופלא הזה, שהפייסבוק מלא בו עד להתפקע. הכי טוב שהיה לנו! לא בן גוריון שהקים את המדינה, לא בגין ורבין שחתמו על השלום, לא אשכול שהביא לשגשוג כלכלי. רק הטקטיקן הקטן שהצליח להתחמק מהרשעה אחרי הרשעה בזכות ה"לא ידעתי" המוכר, ובדרך מכר לנו לוקש אחרי לוקש. וזה עוד לפני הפרשות הנוספות שעלולות להיחשף כאשר שולה זקן ופרקליטיה ישלפו אקדחים מעשנים נוספים, כדי לעמוד בדרישותיו המחמירות של השופט שרוצה עכשיו לראות עוד בשר.

לא תזיק פה התנצלות קטנה. אנשים קטנים וחבוטים בפרקליטות: אתם שעובדים במשרדים אפורים יום ולילה כדי לפצח תיקים בלתי אפשריים. אתם שמנסים לחשוף את הפשע בישראל ונתקלים יום יום בבוז ובהסתה. אתם שמבינים שהשלטון בישראל ניצב רגע לפני סיציליה, על פי תהום. אתם שעוברים בייאוש קבלה קבלה וחשבונית חשבונית כדי לנסות לעשות סדר בים של שקרים ומניפולציות. סליחה שפקפקנו בשיקולים שלכם. סליחה שלא הענקנו לכם סיוע. סליחה שלא הקשבנו ולא קראנו ולא העמקנו. סליחה שהתמכרנו לביזארו וורלד במקום לחשוף איתכם את המציאות. בבקשה, אל תוותרו בגללנו.

לכל הטורים של אבנר הופשטיין בוואלה! דעות

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully