וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבוק אחד יותר מדי

4.3.2014 / 9:05

מי שתומך בברלד שחשוד בהטרדה מינית של בת 17 בעצם מראה לציבור את ישבנו - כפי שהקומיקאי עצמו עשה לא פעם. כנראה שאין הרבה מוסר בין עמיתיו. וגם: מה השינוי שחל בזקן?

צריך לומר את הדברים בפשטות: התגייסות החברים מ"ארץ נהדרת", ושמא גם יחצ"נים נוספים מטעם עצמם או מטעם מישהו לטובת החשוד ירון ברלד, בעוד חקירת המשטרה נמשכת, ובעוד המתלוננת בת ה-17 איננה נשמעת בכלל בציבור ומוכתמת על ידי ברלד בגרסה מביישת משלו, היא עניין חמור. ואני חייב מיד להשוות את זה לפרשת אייל גולן, שבה שום מפורסם לא הרשה לעצמו להתגייס לטובת האמן, שיצא זכאי בסוף מכל אשמה פלילית. גם אז, אפילו אז, קרא לו יוסי גיספן מקורבו לקחת פסק זמן. וכל הכבוד במקרה זה לגיספן, שהעדיף במקרה זה את הטעם הטוב, המוסרי, מעבר להיבטים הפליליים שנמוגו - על פני חברות עם מלך הזמר המזרחי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי שתומך בו, מערער על הגרסה שלה. ברלד והמתלוננת נגדו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא כך במקרה ברלד. אף אחד מיוצרי "ארץ נהדרת" לא מצא לנכון להסתייג, ורק דיברו על הקושי של ברלד וכמה מתגעגעים אליו ורוצים אותו חזרה. ומה על הנערה שהתלוננה? ומה עם בירור אמת של תלונתה? נדמה שנוצר ממש לחץ ציבורי לזכות את ברלד, ולו על חשבון שמה הטוב של הנערה הקטינה, שאם אמת בפיה (ולא לנו לשפוט את זה, כמובן) עשתה מעשה אמיץ, חשוב וראוי לכל שבח בעצם הגשת התלונה. ואם אמנם לא סחטה את ברלד, על פי ההאשמה שנשמעה מצדו, הרי שנעשה כאן כלפיה עוול גדול. אבל החברים מ"ארץ נהדרת" שותקים. מה זו נערה קטינה אחת לעומת אחינו המפורסם והדוחה ברלד, שהפך את הגועל לסופרסטאר במקומותינו, וכבר נודע עוד קודם בהתפרצויותיו האלימות, כשזרק, למשל, במופע לפני בני נוער בעמק חפר, חפצים על מנהל הבמה שביקש להניא אותו מהשלכת נוזלים מסוכנת על כבלי החשמל. ברלד איחל לו שימות וכינה אותו אידיוט לפני כל הקהל הצעיר.

נכון, עוד לפני האשמת הנערה הקטינה בחלתי בברלד ובהומור שלו, הכולל חשיפה בעירום מלא, או ככה זה נראה לפחות, של התחת הגדול שלו ושאר מפלי השומן הרוטטים הנשפכים ממנו, עם חיבה מיוחדת לפעלולים כמו קולות החרבון בבית השימוש, והבעות פני המחרבן ועוד. בגלל אימת ברלד לא יכולתי כמעט להסתכל ב"ארץ נהדרת". שלא לדבר על "בובה של מדינה" המיועדת מלכתחילה לאוהדי כדורגל למיניהם. ואני לא בדיוק.

קולה של הנערה לא נשמע

אבל כל זה כמובן לא משנה לעניין החשדות הפליליים המופנים כלפיו. אם הוא אשם, אז חובה לחסום אותו משטרתית ומשפטית. אם הוא זכאי, גם אם רק מחוסר ראיות, אפשר להחזיר אותו אפילו ל"ארץ נהדרת". אבל לתת לו חיבוק חם ואוהב, עוד לפני שהחקירה הגיעה למיצוי, הרי זה להתעלם מהחשדות כלפיו, זה להפקיר את נערות ישראל ונשות ישראל לטיפוסים אלימים שעלולים לחשוב שאם לברלד סולחים עוד לפני בירור האמת עד תום, אולי גם להם יסלחו.

ומן הטיעון של ברלד בחקירתו המשטרתית ("הנערה איימה לסחוט אותי אם לא אקדם את הקריירה שלה") ילמדו גם לקח: לכלך ככל יכולתך על מי שהתלוננה נגדך, ומיטב חבריך יתייצבו לצדך, עוד לפני שהמשטרה תחליט מי צודק. המופע הקומי של ברלד מבוסס כידוע על כמה שכבות של עור עבה ומשתפך ועל הפניית תחת גדול ומזעזע לכל העולם. זהו כנראה העור המוסרי שלובשים עכשיו כל המגנים-בטרם-עת על ברלד. וזהו התחת הגדול שהם מפנים לכל העולם. ברלד לימד אותם לבלוע כל גועל ואפילו לא להקיא. כל מי שתמך ותומך בברלד צריך להבין ולזכור: תמיכה בברלד עכשיו פירושה הכפשה קשה ומעליבה של המתלוננת הקטינה.

גורלה הנפשי נתון עכשיו במידה רבה בידינו. צריך לקוות שהמשטרה והפרקליטות יעשו את עבודתן בלי שום פרוטקציה סלבית ומסע יחצ"ני, בהשראת אייל קיציס, יובל סמו, שני כהן, ערן זרחוביץ' וכמה יחצ"נים עלומים יותר, אולי אף מגויסים וממומנים בחלקם, שאהדתם לברלד נשפכת מכל חורי הרשתות החברתיות כפי שסיפר לנו גיא פינס, שאגב, ייאמר לזכותו, הזכיר לצופיו גם את הצד של הנערה, וציין כי קולה לא נשמע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אמור לי מי מקורביך ואומר לך מי אתה

אין ספק שגם אם אהוד אולמרט לא אשם אישית בכלום, הוא ראוי לעונש כבד על המקורבים שבחר לעצמו: על אברהם הירשזון הגנב, שאותו מינה לשר האוצר, ועל חבובתו וחבובת דכנר - שולה זקן, מזכירתו האישית עשרות שנים. הרי צריך אדם להיות שוטה, חרש וקטן כדי לא להבין ולא להבחין במהותם של הקרובים אליו ביותר. ככה שאם אולמרט ייענש בסופו של דבר על ידי בית המשפט, לא תהיה סיבה לאף אחד סיבה מיוחדת להשתתף בצערו, גם אם אולמרט עצמו זך כשלג. אדם אחראי בהחלט גם על מקורביו. ובעיקר למקורבים שהוא עצמו מינה.

שולה זקן מגיעה למתן עדות במשפט הולילנד בבית המשפט המחוזי ת"א. יוסי אלוני, ספק 500
מדוע התקשורת נזכרה לחבק אותה? זקן/ספק 500, יוסי אלוני

אף על פי כן, יש משהו דוחה באופן שבו מחבקת התקשורת את שולה זקן כשהיא מגדירה אותה כמשרתת של אולמרט וכעושת דברו, ולמעשה תולה את שחיתויותיה (גם אלה שהיא עצמה הודתה בהן) באולמרט עצמו. והרי יכול להיות, רק יכול להיות, ששולה זקן היא מושחתת עצמאית לגמרי, בלי כל קשר לאולמרט ואפילו בלי ידיעתו. כלומר, אולמרט היה אידיוט מספיק כדי לא להבחין בטיבה. הקשר של שולה זקן לדכנר יכול להסביר גם את המענק שהיה או לא היה ליוסי אולמרט. כן, גם בלי ידיעתו של ראש הממשלה דאז.

תמיד הייתי עוין לדעותיו הפוליטיות השוטות של אהוד אולמרט, ותמיד היה לי כבוד לאומץ שגילה בשתי המלחמות המושמצות שניהל, המלחמה בלבנון והמלחמה בעזה, שהצילו שתיהן את ישראל מרעה גדולה. אבל מעבר לכל אלה, על פי האינטואיציה שלי - ורק את האינטואיציה שלי אני יכול לגייס במקרה זה - אולמרט איננו מושחת. טיפש – בהחלט כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully