וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד מבצעי הלינץ': "הכו את הערבי עד שלבו נדם"

28.8.2012 / 13:16

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד 9 מעורבים בקטטה שבה נפצע קשה הצעיר ג'מל ג'ולני. הנאשם המרכזי: שמעון סימן-טוב, בן 19. כתב האישום מייחס לו מסכת אלימה של הסתה וגזענות

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה בצהריים (שלישי) כתבי אישום נגד תשעה נערים שהיו מעורבים בתקיפתו של הצעיר הערבי ג'מל ג'ולני, ופציעתו באורח קשה במהלך קטטה בכיכר ציון בירושלים לפני כשבוע וחצי.

הנאשם המרכזי הוא שמעון סימן-טוב, בן 19, והוא מואשם בתקיפה מחמירה הנובעת מגזענות, בפרסום דברי הסתה וגזענות ובהסתה לאלימות. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של סימן-טוב ושל ארבעה נאשמים נוספים עד תום ההליכים. עו"ד אריאל עטרי, המייצג את אחד הקטינים ששוחררו אמר כי "נסיון המשטרה לייחס את הלינץ גם לצעירים חפים מפשע - נכשל. מסיבה זו שוחרר מרשי, באופן מידי, הביתה".

התקיפה התרחשה לפני כעשרה ימים, בלילה שבין חמישי לשישי. בכתב האישום שהוגש לבית המשפט נכתב כי סימן-טוב שהה ב"כיכר החתולות" בירושלים יחד עם כ-60 נערים אחרים, שאמרו כי יש להכות ערבים שהיו במקום. בין היתר, נשמעו במקום צעקות "מוחמד מת" ו-"מוות לערבים" לצד צעקות "יהודי הוא נשמה וערבי הוא בן זונה".

הפצוע בלינץ בירושלים  ג'מאל ג'ילאני, אוגוסט 2012. עומר מירון
ג'מל ג'ולני בבית החולים אחרי התקיפה/עומר מירון

לפי כתב האישום, במהלך הקטטה הכו הנערים היהודים ובעטו בכמה ערבים שהיו במקום. בשעה 23:30, קבוצה של כ-30 נערים יהודים פנו לעבר כיכר ציון כדי לחפש גם שם ערבים ולהכותם. הם הבחינו בארבעה נערים אחרים שהיו במקום, בהם הנער שהותקף, ג'מל ג'ולני, והכו אותו נמרצות "עד שאיבד את הכרתו ולבו ונשמתו נעצרו". חלק מהנוכחים בצומת הקיפו שלושה ערבים, שהיו באותה העת במקום ובתגובה אלו החלו לברוח.

לאחר הקטטה ב-16 באוגוסט, התפרסמו עדויות של כמה נערות, שלכאורה התלוננו בפני חבריהן כי הותקפו מינית על ידי ערבים. החברים ביקשו לנקום בערבים אחרים, ולכן התקוטטו עמם. עם זאת, עדויות אלה אינן מופיעות בכתב האישום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully