וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המחבל בבורגס - אזרח שוודי שנכלא בגואנטנמו

לפי הדיווח הלא מאומת, המחבל הוא איש הג'יהאד העולמי מהדי מוחמד רזאלי, ממוצא אלג'יראי ופיני. הוא הוחזק במשך שנתיים בכלא גואנטנמו, וביקר באפגניסטן ופקיסטן

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, דובר צה"ל, הטלוויזיה הבולגרית, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

התקשורת הבולגרית מדווחת הערב (חמישי) כי המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע בבורגס הוא איש הג'יהאד העולמי, מהדי מוחמד רזאלי, בן 33, אזרח שוודי ממוצא אלג'יראי ופיני. הוא למד בבית ספר בבריטניה וביקר בסעודיה, אפגניסטן ופקיסטן.

לפי הדיווח הלא מאומת, הוא נעצר בפקיסטן ב-2001, והוחזק בין השנים 2002 ל-2004 בכלא גואנטנמו שהחל לפעול לאחר פיגועי 11 בספטמבר. לפי הדיווח, כאשר הוא נשלח חזרה לשוודיה, הרשויות סירבו להגיש כתב אישום נגדו. הוא נעצר שוב על ידי הרשויות הפקיסטניות בגבול אפגניסטן ב-2009, אך שוחרר לארצו.

עם זאת, מקורות אמריקאים מטילים ספק רב כי המחבל הוא אכן גזאלי כפי, איש אל-קאעדה כפי שאמצעי התקשורת בבולגריה מפרסמים. זאת מאחר שספק רב אם אדם שהיה עצור בגאונטנמו ונלקחו ממנו תביעות אצבעות ודגימות דנא יכול היה להיכנס ללא קושי ולהסתובב בכמה מדינות בעולם כולל בולגריה. גם הדמיון בין העמוד שלו בפייסבוק ובוויקיפדיה לתמונות שתיעדו מצלמות האבטחה בנמל התעופה בבורגס מעוררים חשד כי מישהו ניסה ליצור דמיון לאותו גזאלי.

טרור בבולגריה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
נתניהו: "חיזבאללה ביצע את הפיגוע בבורגס"
הנפגעים מבורגס נחתו: "כמעט ואיבדתי את החיים ברגע"

מוקדם יותר דיווחה רשת הטלוויזיה האמריקאית ABC כי הצליחה לשים יד על רשיון הנהיגה המזויף שבו השתמש המחבל, שהונפק לכאורה על ידי מדינת מישיגן בארצות הברית. על פי רשיון הנהיגה, שמו של המחבל הוא ז'אק פליפה מרטין, סוג דמו O, וכתובת מגוריו היא העיר באטון רוז' במדינת לואיזיאנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רישיון הנהיגה של המחבל שאותר בזירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמונה מתוך מצלמות האבטחה ששודרה היום נראה המחבל כשהוא חובש כובע, נועל נעליים ולבוש בחולצה קצרה ומכנסיים קצרים. הוא נושא על גבו תרמיל ותיק נוסף.

לדברי ראש הממשלה הבולגרי, בויקו בוריסוב, המחבל לא השתייך לקבוצת התיירים, והצטרף אליהם בעלייה לאוטובוס. "כל אדם יכול להיכנס לטרמינל בחופשיות כדי לערוך קניות", הסביר בוריסוב. "יכול להיות שהקבוצה יצאה ואז הוא הצטרף אליהם. ייתכן שהוא הצטרף אליהם במסעדה".

"הצילומים מראים שהמחבל לא נבדל במאום מהתיירים האחרים, לבש מכנסיים קצרים ונשא תיק גב", הסביר לוואלה! חדשות שר החוץ של בולגריה, ניקולאי מלדנוב. לדבריו, החוקרים אספו בזירת הפיגוע טביעות אצבעות ודגימות DNA של המחבל, וגילו כי המחבל נשא רישיון נהיגה מזויף של מדינת מישיגן. אפשרות זו, אמר, נחקרת בשיתוף עם הרשויות האמריקאיות.

יוסי מלמן השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully