וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התרעה מיידית" לפיגוע נגד ישראלים בסיני

טל שלו

21.4.2012 / 10:07

המטה ללוחמה בטרור פרסם הודעת מסע חריגה הקוראת לכל הישראלים השוהים בסיני "לצאת לאלתר מהאזור ולשוב לישראל". מושל דרום סיני: "הפצת שמועות, התיירות נפגעת"

המטה ללוחמה בטרור פרסם הבוקר (שבת) הודעה מיוחדת הקוראת לכל הישראלים השוהים בסיני "לצאת לאלתר מהאזור ולשוב לישראל". כמו כן בהודעה שפרסם המטה התבקשו משפחותיהם של ישראלים השוהים בסיני "ליצור קשר עימם ולעדכנם באזהרת מסע זו" והומלץ בתוקף לכל מי שמבקש לנסוע לסיני "להימנע מלעשות זאת".

במטה ללוחמה בטרור הסבירו הבוקר כי הם מחדדים את אזהרת המסע החמורה הקיימת לסיני בשל התרעה מיידית לפיגוע והסבירו כי החמרת אזהרת המסע באה "בעקבות מידע לפיו ממשיכים ארגוני הטרור לפעול ביתר שאת כדי לבצע פיגוע טרור נגד תיירים ישראלים השוהים בחופי סיני בטווח הזמן המיידי".

בתוך כך, דחה מושל דרום סיני, חאלד פודה, בתוקף בתוקף את אזהרות המסע הישראליות מפני נסיעה לחצי האי וטען כי מדובר בשמועות חסרות בסיס. "ישראל תמיד מפיצה שמועות שפוגעות בתנועת התיירות במצרים בכל פעם שיש פריחה בתיירות, ובעיקר בשארם א-שייח'". לדבריו, רק היום הגיעו מישראל 1,700 תיירים ועזבו 1,691: "האזהרות הישראליות הללו לא ישפיעו עלה תיירות בדרום סיני. אנו לא רואים עזיבה של תיירים בעקבות אזהרות אלו". הוא הוסיף שיעור התפוסה בסיני הוא 65% - הגבוה ביותר מאז המהפכה במצרים.


חצי האי סיני מוגדר גם בשגרה כאזור בעל "איום קונקרטי גבוה מאוד" מבחינת המטה ללוחמה בטרור, אשר ממליץ באופן קבוע לישראלים להימנע מביקורים באזור.

יותר משנה וחצי אחרי ההפיכה במצרים, סיני היא אחד מהמוקדים המטרידים ביותר עבור ישראלים בעולם; מעבר לאיום הביטחוני בפעילותם המתגברת של גורמי טרור באזור, בחודשים האחרונים התגברה פעילות החטיפות של תיירים זרים בחצי האי, שנחטפים על ידי שבטים בדואים, בדרך כלל למטרות כופר. לפני חג הפסח ביקשו במטה ללוחמה בטרור להדגיש את האיום החמור באזור וציינו כי למרות אזהרת המסע החמורה המוטלת על המבקרים במצרים בכלל, 30%-40% מהעוברים במעבר הגבול בטאבה הם ישראלים. במטה מדגישים את הסיכון ומגדירים כניסה לסיני כ"סיכון לא מחושב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully