וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: "ישראל פוגעת בעקביות בפלסטינים במזרח ירושלים"

בדו"ח פנימי של האיחוד האירופי נכתב כי "ישראל מחזקת את הזהות היהודית בעיר, על חשבון המוסלמים והנוצרים". בהמלצות הדו"ח נקרא האיחוד להימנע מעסקאות התומכות בהתנחלויות

ישראל פועלת לספח אליה את מזרח ירושלים, ובשל כך מעודדת הגירת נוצרים, תושבי העיר, לחו"ל ופוגעת במוסלמים החיים באיזור - כך קובע דו"ח פנימי של ראשי הנציגויות האירופיות בירושלים וברמאללה, שהתפרסם הלילה (רביעי) באינדיפנדנט הבריטי.

על פי הדו"ח, העוסק במצב הקיים במזרח ירושלים, סוגרת ישראל את חלון ההזדמנויות לפיתרון שתי המדינות, קביעה דומה לזו שפורסמה באחרונה בדו"ח פנימי נוסף מבריסל. "ישראל פוגעת בעקביות בנוכחות הציבור הפלסטיני בעיר", נכתב בדו"ח כהסבר למניעה הקיימת להגיע לפיתרון בין הצדדים.

"ישראל פועלת לחיזוק הזהות היהודית של העיר, על חשבונם של תושביה המוסלמים והנוצרים", נכתב בדו"ח, בו ישנה קריאה דחופה לאיחוד האירופי לפעול באופן בגלוי כנגד מדיניותה של ישראל, עליה נכתב כי היא פועלת "להנציח" את שלטונה הבלעדי במזרח ירושלים, מאז מלחמת ששת הימים.

הריסת מלון שפרד בשייח ג'ארח, ינואר 2011. עומר מירון
"מספר אישורי הבנייה הניתנים לאוכלוסיה הפלסטינית מדי שנה - אינו מספק". הריסת מלון שפרד בשייח' ג'ארח/עומר מירון

בתוך כך, מציין הדו"ח כי 10% בלבד מן המשאבים והתשתיות בעיר פועלים לטובת הציבור הפלסטיני, המהווה לא פחות מ-37% מכלל האוכלוסיה. בנוסף, 200 הרשאות בנייה ניתנות לציבור הפלסטיני מדי שנה, לעומת כ-1,500 הנדרשים בשל גל הריסת הבתים מצד ישראל. בתוך כך, מציין הדו"ח כי כ-10,000 ילדים פלסטינים החיים במזרח ירושלים אינם מופיעים ברישומי משרד הפנים, כיוון שאחד מהוריהם הינו תושב הגדה או רצועת עזה.

"להימנע מעסקאות התומכות בהתנחלויות"

המלצות הדו"ח קוראות לאיחוד האירופי להימנע מעסקאות פיננסיות, אשר רווחיהן תומכים במפעל ההתנחלויות. בנוסף, מעוניינים ראשי הנציגיות בירושלים וברמאללה בחינה מצד האיחוד לצורך בחקיקה שתמנע עסקאות התומכות בפעילות ההתנחלויות, בשל הסתירה בין החוק הבינלאומי לקיומן.

אסף שרון, חבר בקבוצת הסולידריות הישראליות, היה פעיל בהפגנות נגד פינויים והריסות בשייח' ג'ראח במזרח ירושלים. ל"אינדיפנדנט" אמר שרון כי הוא נדהם מהדחיפות בה פועלים דיפלומטים אירופאים לנוכח המצב בירושלים, לעומת היעדר התנהגות דומה מצד ישראל. "אני מקווה שהאיחוד האירופי יפעל בהתאם למסקנות הדו"ח, כעת עליהם לפעול למען כולנו", אמר שרון.

עוד בנושא
האיחוד האירופי יציע סיוע לפלסטינים בגדה המערבית
משרד החוץ: האיחוד האירופי מנגח את מדינת ישראל
האיחוד האירופי: פתוחים לשיחות עם אירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully