וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: קים ז'ונג און הוכרז כ"מנהיג העליון"

בשיא אירועי הלווייתו של קים ז'ונג איל, העניקו המפלגה הקומוניסטית והצבא את נאמנותם לבנו הצעיר. בטקס האשכבה זכה המנהיג המנוח לשבחים על פעולתו "למען השלום העולמי והיציבות"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בצפון קוריאה נמשכים גם היום (חמישי) אירועי הלווייתו של שליט המדינה המנוח, קים ז'ונג-איל, ובמהלכם הוכרז לפנות בוקר בנו הצעיר, קים ז'ונג-און, כ"מנהיג העליון" הרשמי של המדינה הסטליניסטית המבודדת, וקיבל הצהרות נאמנות של המפלגה הקומוניסטית והצבא. "החבר המכובד קים ז'ונג און הוא המנהיג העליון של המפלגה ושל הצבא וירש מאביו קים ז'ונג-איל את המנהיגות, האישיות, המוסר והעוצמה", הכריז הממונה על הטקסים במדינה, קים יונג-נאם.

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און בהלוויית אביו קים ז'ונג איל, 27 בדצמבר 2011. רויטרס
קים ז'ונג און מצדיע ליד ארונו של אביו, אתמול בפיונגיאנג/רויטרס

קהל של רבבות נאסף בכיכר המרכזית הקפואה בפיונגיאנג וצפה בטקס, שבמהלכו נמשכו גילויי האבל ההיסטריים סביב מות המנהיג וסצנות בכי המוניות. בדברי ההלל שהקריא מנחה הטקס, הוא שיבח, בין היתר, את תרומתו של המנהיג המנוח, שמת לפני שבוע וחצי מהתקף לב בגיל 69, "לשלום העולמי וליציבות המאה ה-21". בשיאו של הטקס עמדו הנוכחים למשך שלוש דקות דומייה, שבמהלכן הופעלו ברחבי המדינה צופרי אוניות ורכבות.

אזרחים אבלים בהלוויית שליט צפון קוריאה, קים ז'ונג איל, 27 בדצמבר 2011. רויטרס
בחוצות הערים נמשכים עדיין גילויי האבל ההיסטריים/רויטרס

קים הצעיר, בסוף שנות ה-20 לחייו, ירש מאביו מדינה במצב לא פשוט. מלבד תוכנית הגרעין שהקימה נגד צפון קוריאה את רוב מדינות העולם, יצטרך ז'ונג און להתמודד גם עם כלכלה מתפוררת ומחסור כרוני בחשמל ובמזון. לפי הערכות האו"ם, כשישה מיליון צפון קוריאנים - רבע מאוכלוסיית המדינה - רעבים ללחם וזקוקים לסיוע דחוף.

מי שאינם רעבים הם 1.2 מיליון חיילי הצבא, הנמצא בראש סדר העדיפויות הלאומי. בטקס לפנות בוקר העניק הצבא את נאמנותו הבלתי מסויגת למנהיג החדש. "צבא העם ישרת את החבר קים ז'ונג-און", הכריז הגנרל קים ז'ונג-גאק. "נסייע לו לשמר את הישגי המנהיג הדגול קים ז'ונג איל".

חילופי דורות בפיונגיאנג - עוד כותורת:
גלריית תמונות: הלוויית קים ז'ונג איל
שלג ודמעות: צפו בהלוויית הרודן הצפון קוריאני
"קים הבן יחלוק את השלטון עם דודו ועם הצבא"
לאחר מות קים: "העריקות מצפון קוריאה יגברו"

הלוויית שליט צפון קוריאהקים ז'ונג איל, פיונגיאנג, 27 בדצמבר 2011. רויטרס
רבבות אבלים בכיכר המרכזית בפיונגיאנג. הצבא מקבל לחם, ההמונים נאבקים עליו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully