וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המאמצים לשחרור גלעד ימוצו עד הערב"

פנחס וולף וניר יהב

15.3.2009 / 10:39

ראש הממשלה אולמרט חזר על האולטימטום שהציב לחמאס ואמר כי הלילה ייסגר חלון ההזדמנויות הנוכחי לסגירת עסקה. "עשיתי מאמצים כבירים להשבתו של גלעד"

(צילום: רויטרס וגדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"הנחיתי את ראש השב"כ יובל דיסקין ואת עופר דקל למצות עד הערב את המאמצים להשבתו של גלעד", כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה אהוד אולמרט בפתיחת ישיבת הממשלה השבועית. לדבריו, "מחר תתכנס הממשלה ותדון בממצאים ונחליט אם ואיך לקבל החלטות".

אולמרט הוסיף כי "בשלוש השנים האחרונות עשינו מאמצים כבירים בשורה ארוכה, מסועפת ומורכבת של ערוצים סמויים שכל מטרתם היתה להשיב את גלעד". הוא ציין כי "עד היום עמדת החמאס היתה הרבה מעבר למה שהגורמים המתונים היו מוכנים לקבל".

אולרט צפוי לכנס מחר בבוקר ישיבת ממשלה מיוחדת כדי לדווח לממשלה על מכלול המגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. אולמרט עידכן בנושא את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו.

בישיבה המיוחדת שיכנס אולמרט תוצג גם תמונת המצב הנוכחית לקראת כינונה של ממשלה חדשה ככל הנראה במהלך השבוע הקרוב. ראש הממשלה המיועד נתניהו, עודכן על ידי ראש הממשלה. על פי הערכות, ביום שלישי יונחו על שולחן הכנסת ההסכמים הקואליציוניים של הממשלה המיועדת שככל הנראה תושבע כבר ביום רביעי.

בתוך כך, מקורות פלסטינים המקורבים למשא ומתן לגיבוש עסקת שליט מסרו לעיתון הפלסטיני "אל-איאם" כי "בשעות הקרובות צפויים להתפרסם דיווחים אודות פריצת דרך במגעים". עוד העריכו כי אם ממשלת ישראל תאשר מחר בישיבתה את העסקה, השלב הראשון והשני שלה עשויים להתבצע עוד השבוע.

המקורות ציינו כי הגעתו של ראש השב"כ יובל דיסקין לקהיר טומנת בחובה התפתחות חדשה, זאת משום שדיסקין הוא הממונה מטעם ראש הממשלה אהוד אולמרט על נושא שמות האסירים שייכללו בעסקת שליט.

"ישראל הסכימה לשחרר 450 אסירים"

אולמרט צפוי לכנס מחר בבוקר ישיבת ממשלה מיוחדת כדי לדווח לממשלה על מכלול המגעים הללו. אולמרט עידכן בנושא את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו.

בישיבה המיוחדת שיכנס אולמרט תוצג גם תמונת המצב הנוכחית לקראת כינונה של ממשלה חדשה ככל הנראה במהלך השבוע הקרוב. ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, עודכן על ידי ראש הממשלה. על פי הערכות, ביום שלישי יונחו על שולחן הכנסת ההסכמים הקואליציוניים של הממשלה המיועדת שככל הנראה תושבע כבר ביום רביעי.

על פי מקורות בקהיר, ישראל הסכימה לשחרר את כל 450 האסירים הפלסטינים שדורש חמאס בתמורה לשחרורו של שליט. כך דיווח אתמול עיתון "הארץ". כעת סובב הוויכוח סביב דרישתה של ישראל, לפיה חלק מהאסירים שישוחררו יגורשו לחו"ל וחלק אחר יחזור לרצועת עזה במקום לגדה המערבית. חמאס מצידו מתנגד לדרישות הללו, וזאת על אף החשש בארגון שממשלה חדשה שתקום בישראל תהיה הרבה פחות נדיבה.

במקביל, מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" דיווחו אתמול לעיתון כוויתי על "התקדמות משמעותית שחלה בשלושת הימים האחרונים" בנוגע לגיבוש עסקת שליט, עקב הגעתו של בכיר חמאס מחמוד א-זהאר למצרים לצורך המו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully