וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: הינשופים שמסעירים את אנשי קק"ל

4.3.2014 / 5:45

בתקופה האחרונה, אנשי קק"ל שמו לב לשינוי מפתיע - הדורסים החלו לנטוש את המצוקים והאזורים המיושבים, לטובת עצי אורן. "הנוכחות שלהם הרבה יותר משמעותית ממה שאנחנו רואים"

בימים האחרונים, החלו אנשי קק"ל לזהות תופעה חדשה שנוצרה כתוצאה מהשינויים הנופיים ביערות ארצנו. ינשופי עצים החלו לנטוש את המצוקים ואת האזורים המיושבים – לטובת יערות עצי אורן שגדלו במהלך העשורים הרבים שחלפו מאז נטיעתם, והגיעו לגובה העולה על 20 מטרים. מפגש בין ינשוף לאדם נחשב לנדיר ביותר, ולכן עצם המפגש של היערנים עמו ותיעודו מסעיר את אנשי קק"ל.

אלא שהמפגש העוף הלילי לא היה חד פעמי. היערנים הצליחו לעקוב אחרי ההתקהלות האופיינית של הינשופים לאורך כל תקופת החורף, ובפיצולם לזוגות שהחל בימים אלו. הפיצול מתרחש בכל שנה בתחילת עונת האביב לטובת רבייה וקנון. "מדובר בתופעה חדשה יחסית ואנחנו משערים שהיא החלה משום שהרבה מיערות האורן הנטועים התבגרו והעצים הגיעו לגובה של מעל ל-20 מטרים", הסביר ד"ר עמרי בונה, המדען הראשי של קק"ל. "התנאים האלה מושכים את הינשופים ומספקים להם בית גידול מתאים לקינון, כמו גם לשהייה בשעות שהם כבר פעילים. זאת תופעה שאנחנו רואים גם עם דורסים אחרים", הוסיף.

עוד בוואלה! חדשות:
מת מושתל הלב המלאכותי הראשון, ששרד 75 ימים
תיעוד נדיר: קרב לחיים ולמוות בין נחש לתנין
צפו: מאות נערים מחולצים בעקבות שיטפון בהרי אילת

ינשוף עץ ביער משמר העמק. יוסי אשבול,
מפגש בין ינשוף לאדם נחשב לנדיר ביותר. ינשוף ביער משמר העמק/יוסי אשבול

"מאחר ומרבית היערות שלנו נמצאים בסמוך לשטחים חקלאיים ושטחי מרעה, יש פה שילוב של שני תנאים חיוניים למחייתם", סיפר בונה, "היערות מספקים להם מקומות מסתור וקינון, והשטחים הפתוחים הסמוכים ליערות ממשמשים להם כמקור פרנסה – המקומות בהם הם יכולים לשחר לטרף". הינשופים הם עופות דורסים הניזונים מנברנים, נחשים ולטאות, ואת אלה הם יכולים למצוא בשטחים החקלאיים ובשטחי המרעה הסמוכים ליערות.

אנשי קק"ל צפויים גם במהלך החודשים הקרובים לנצל את ההזדמנות הנדירה שנקרתה בדרכם, וימשיכו לעקוב אחרי קבוצת העופות החכמים בניסיון להתחקות אחר התנהגותם גם בעונת הקינון והדגירה. "אנחנו רואים בקבוצה הזאת חלק מקבוצה רחבה, ובעקבות איתור הקבוצה, נבצע סקרים באזורים נוספים", סיכם בונה, "חשוב להבין כי מדובר בעופות שקשה לראותם אותם ועצם ההיתקלות שלנו בהם מעידה שהנוכחות שלהם ביערות היא הרבה יותר משמעותית ממה שאנחנו רואים".

  • עוד באותו נושא:
  • קק"ל
  • ינשוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully