וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם שרוי בתרדמת: הברית לבנו נערכה בבית החולים

יהודה הישראלי נפגע מרסיס שחדר לראשו כשלחם בעזה, ומאז הוא מחוסר הכרה. היום התכנסו המשפחה והצוות הרפואי ליד חדרו, לרגל המאורע המשמח. "חילקנו טישיו לכל הרופאים והאחיות"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

אירוע מרגש באמצע תקופה קשה: במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה בבאר שבע נערכה היום (חמישי) ברית מילה לבנו הרך של יהודה יצחק הישראלי, לוחם גבעתי שנפצע קשה מאוד בלחימה ברצועת עזה. הישראלי נפצע מרסיס שחדר לגולגולתו ופגע במוחו. הוא עבר כמה ניתוחים ונגמל ממכונת ההנשמה, אולם עדיין מחוסר הכרה.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: חייל תקף נהג מונית ערבי על רקע גזעני
הרשות תציג לאו"ם לוח זמנים לנסיגת ישראל מהגדה
דיווח: ארגון טרור סוני חטף חיילי או"ם ברמת הגולן

ברית מילה בבית החולים סורוקה לבנו של פצוע מחוסר הכרה ממבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. יותם רונן
"תחושות של שמחה". ברית המילה, היום מחוץ למחלקת טיפול נמרץ בסורוקה/יותם רונן

"התחושות הן תחושות של שמחה. שמחה שזכינו להגיע למעמד הזה, ואנחנו כולנו תפילה שבננו יהודה יצחק יבריא", אמר בפתח המחלקה לטיפול נמרץ דוד הישראלי, אביו של יהודה. "אנחנו לא מתייאשים ואנחנו מלאי אמונה, גם אם התהליך הוא ארוך. בעזרת השם הוא יבריא ומה שריבונו של עולם גוזר עלינו ומכוון אותנו - אנחנו נלך אתו. אנחנו מרגישים קרבה מאוד מאוד גדולה לריבונו של עולם בתהליך הזה, ואנחנו מתפללים שהוא יביא את הרפואה השלמה ליהודה יצחק ולכל עם ישראל". האב הביע תקווה שבנו יזכה ללוות את נכדו במעמד העלייה לתורה ולחופתו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ברית מילה בבית החולים סורוקה לבנו של פצוע מחוסר הכרה ממבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. יותם רונן
"הוא ילווה את בנו גם בעלייה לתורה ובחופה"/יותם רונן

באשר לשמו של התינוק - ארז יחזקאל - שאותו בחרו ההורים עוד לפני שיהודה נפצע, אמר הסב הנרגש: "אני מתפלל שבעזרת השם יהודה יצחק יבריא ואתם תזכו לפגוש אותו ותשאלו אותו גם על מהות השם. הוא ואשתו קבעו אותו ולא אני. בעזרת השם יגיע הזמן, אולי היום, אולי עכשיו, ואם ריבונו של עולם רוצה יותר זמן - אז מתי שהוא יבריא, תבואו תשאלו אותו ותראו אותו מתמודד ומתגבר ומצליח וחוזר לחיים תקינים". הוא סיכם והגדיר את האירוע היום "מעמד מורכב ושמח".

"אנחנו לא אומרים נואש"

"זה יום משמח כי יש חיים חדשים של ילד שנולד לפני שבוע", אמר ד"ר מוטי קליין, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה. "הנסיבות הן באמת עצובות. האבא עדיין במצב מאוד-מאוד קשה, עדיין מחוסר הכרה. זה לא רק אירוע פרטי שקורה בבית החולים סורוקה, אלא באמת אירוע לאומי עם מסר שלפיו אנחנו ממשיכים ומתחדשים, יש דור המשך".

ברית מילה בבית החולים סורוקה לבנו של פצוע מחוסר הכרה ממבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. יותם רונן
"אירוע לאומי עם מסרים שאנחנו ממשיכים ומתחדשים"/יותם רונן

ד"ר קליין תיאר את ההתרגשות הרבה שאחזה במשפחת הישראלי, כמו גם בצוות שמלווה את יהודה זה יותר מחודש. "חילקנו פה הרבה טישיו לכל היחידה שלנו, כל האחיות, כל הרופאים שעמדו פה בצד וכולם הזילו הרבה מאוד דמעות, דמעות של שמחה מעורבות בעצב, שבשלב הזה לא ניתן להביא למצב בריאותי יותר טוב ממה שהגענו עד עכשיו".

מנהל המחלקה אמר כי מצבו של יהודה הישראלי יציב, וכי הוצאתו מחדרו בבית החולים לא סיכנה אותו. "המרחק מהחדר שבו הוא מאושפז והמקום שבו היה בברית הוא לא גדול. הוא היה מנוטר בזמן הזה, ואני חושב שיש חשיבות לפחות מבחינת הרגשת המשפחה, ולכן הנוכחות שלו פה היוותה סיבה מספיק טובה לעשות את הצעד הזה".

ברית מילה בבית החולים סורוקה לבנו של פצוע מחוסר הכרה ממבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. יותם רונן
"כולם הזילו הרבה מאוד דמעות"/יותם רונן

כשנשאל ד"ר קליין באשר לסיכויי ההחלמה של הישראלי, הסביר: "כמובן, כל מקרה הוא מקרה בפני עצמו, אבל אנחנו לעולם לא אומרים נואש במקרים של פציעות ראש. אנחנו יודעים ששיפור יכול לבוא בשלבים מאוחרים יותר, חודשים אחרי הפציעה. כרגע אנחנו מתרכזים לא בלנסות לנחש מה יהיה, אלא מה לעשות כרגע כדי לתת לפצוע הזה ולשאר הפצועים שעדיין אצלנו ביחידה את התנאים הכי טובים, כדי שברגע שתהיה התאוששות מהפציעה, הם יוכלו לנצח אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully