וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתונה שמרגיזה את הימין תזכה לאבטחה משטרתית?

15.8.2014 / 0:36

אחרי שארגון הימין להב"ה קרא לשבש את חתונתם של מוחמד מנסור ומורל מלכה בראשון לציון, פנה עורך דינם של הזוג למשטרה בדרישה שתגן על הבאים. "בושה שגזענים מתערבים לנו", אמר החתן

מחמוד מנסור שעומד להתחתן עם מורל מלכה בת זוגו היהודייה. אוגוסט 2014. באדיבות המצולמים
"אם הם כל כך רוצים להציל יהודיות, שילכו להציל בנות שירדו לזנות". מוחמד מנסור/באדיבות המצולמים

אחת ההשלכות הקשות של המלחמה בעזה היא ללא ספק ההתפרצות הגזענית בחברה הישראלית, במיוחד כלפי ערבים או בעלי דעות שמאלניות. זה החל בקבוצות פייסבוק קיצוניות, נמשך בהתבטאויות חמורות של מארגני מחאת הימין וגלש אפילו לאלימות נגד מתנגדי הלחימה. הגדיל ועשה ארגון הימין להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) – שקרא שלשום (רביעי) לפעילי ימין לבוא ולחרב חתונה של זוג מעורב מיפו.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
"אין יותר הפסקות אש": כך איבד שר החוץ את אמינותו בעולם
נסראללה מפחד מדאעש? "מפלצת"
פירון מתכנן: בגרות חדשה באנגלית

מחמוד מנסור בן ה-26 ומורל מלכה בת ה-23, צעירים תושבי יפו, הכירו לפני חמש שנים והתאהבו, ומאז הם ביחד. ביום ראשון הקרוב אמור מנסור להינשא למורל, יהודיה שהתאסלמה. אלא שאת החתונה האינטימית הזאת מתכוונים בארגון הימין להב"ה לשבש, משום שהיא בין זוג מעורב. ההזמנה לחתונה פורסמה בעמוד הפייסבוק החדש של להב"ה (אחרי שזה הקודם נסגר על ידי פייסבוק בטענה שמדובר בעמוד המסית לגזענות) בקריאה לאנשי ימין להגיע לאולם האירועים, להפגין, להפריע ולמנוע את המעמד.

הזמנה לחתונתם של מורל מלכה ומחמוד מנסור שפורסמה בעמוס הפייסבוק של ארגון להב"ה. אוגוסט 2014. מתוך עמוד הפייסבוק, צילום מסך
ההזמנה לחתונה שפורסמה בפייסבוק/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק

הקריאה הזו לוותה במאות קולות תומכים שהביעו נכונות לחבל בחתונה. "זאת יהודיה שהולכת להתחתן עם ערבי", כתב אחד. "אנחנו יהודים וצריכים להציל אותה או לפחות לנסות למנוע את החתונה המגוחכת הזו". לטענת אותו גולש, החתונה היא באשמתה של הבחורה ושל הוריה שנתנו לכך יד. "בעוד כמה שנים כשהיא תסבול מהתעללות, מי יציל אותה? אנחנו יד לאחים. אז עדיף לנסות למנוע את זה עכשיו", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"בושה שהגזענים נדחפים לנו לחתונה"

מנגד היו גם כאלו שגינו את פעולותיהם של אנשי להב"ה. "זה ביזיון וגועל נפש, עלוב האדם שיגיע לחתונה במטרה להפריד או משהו כזה", כתב אחד. אחר הוסיף: "לכל אחד הזכות לחיות את החיים שלו בדרכו. תפסיקו להיות חטטנים, בושה וחרפה".

כך, ימים ספורים לפני היום המרגש שלהם, מצאו עצמם בני הזוג מנסור ומלכה תחת מתקפה והסתה. השניים, שביקשו לחגוג את הרגע המיוחד שלהם, הביעו תסכול על הניסיון לערער את דו-הקיום שהם ביססו בשנים האחרונות. "זאת פשוט בושה, כל הגזענים האלה שנדחפים ומתערבים לנו בחתונה", אמר לוואלה! חדשות החתן מחמוד מנסור. לדבריו, אין מקום בישראל לאותם אנשים מסיתים המשתמשים בדת כדי לפגוע באחרים. "במשך שנים אנחנו חיים ביפו בדו-קיום ובשלום, מי הם שיבואו ויחליטו מה נכון ומה לא נכון?", תהה. "הם מדברים על להציל יהודיות? מורל היא חברה שלי כבר חמש שנים, היא התאסלמה מרצונה האישי, אנחנו כבר התחתנו בטקס דתי, זאת רק המסיבה. אם הם כל כך רוצים להציל יהודיות, שילכו להציל בנות שירדו לזנות. האנשים האלה פשוט משועממים שמחפשים פרובוקציה. זה עצוב מאוד שדבר כזה קורה במדינה שלנו".

לאור הסערה סביב החתונה, והצפי למאות מפגינים, פנה פרקליטם של הזוג, עו"ד יניב שגב, אל המשטרה כדי שזו תסייע למנוע הפרות סדר ופגיעה פיזית בבאי האירוע. בנוסף החליטו בעצה משותפת לפעול במישור המשפטי נגד ארגון להב"ה. "בעקבות הפרסום הבזוי בעמוד הפייסבוק של הארגון, פנינו אני והזוג אל המשטרה אשר מכירה את האירוע ואשר תערך במקום בהתאם", אמר שגב. "מדובר בתעמולה גזענית ופסולה שמזכירה ארגונים חשוכים ואפלים. למנוע מזוג את יום חתונתו ולממש את אהבתו הכנה והרצונית זה חמש שנים זה מעשה עוולה". עוד אמר: "החלטנו לנקוט בצעדים משפטיים נגד הארגון ודומיו, שהחליט לקחת את האירוע המשמח והאישי הזה ולהפוך אותו לכלי תעמולה בזוי לתכניו ומסריו הגזעניים".

במשטרה סירבו לאשר או להכחיש האם ישתתפו שוטרים באירוע.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 18:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully