וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסלו עשרה מחבלים שחדרו לישראל; נפגעים לכוחות צה"ל

חלק מהמחבלים, אשר חדרו בשתי חוליות באזור ניר עם דרך שתי מנהרות טרור, נהרגו על ידי כוח חי"ר וחלק בתקיפה של חיל האוויר. כלי רכב של צה"ל נפגע מירי טיל נ"ט. צפו בתיעוד התקרית

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, בני ואינר, יותם רונן, ניב אהרונסון, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

צה"ל חיסל הבוקר (שני) עשרה מחבלים שחדרו לשטח ישראל באזור קיבוץ ניר עם שבעוטף עזה בשתי חוליות שונות, דרך שתי מנהרות טרור. חלק מהמחבלים חוסלו על ידי כוח חי"ר, וחלק בתקיפה של חיל האוויר. במהלך האירוע נפגע כלי רכב של צה"ל מירי טיל נ"ט. בקרב חיילי צה"ל ישנם כמה נפגעים. בשל האירוע, חסמה המשטרה כבישים מרכזיים במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ואשכול והתושבים הונחו להישאר בבתיהם. בתום כמה שעות הם הורשו להמשיך בשגרת חייהם.

במהלך הלילה נמשכו חילופי האש ברצועה בין כוחות צה"ל לבין אנשי חמאס. קצין בכיר מסר כי בשכונת שג'אעיה שבמזרח עזה חוסלו עשרה מחבלים, וככל הנראה אותרו פירי מנהרות. כמו כן, ראש מערך התצפיות של החמאס נהרג הלילה במהלך תקיפות חיל האוויר. במקביל, תקפו כלי טיס של חיל האוויר יעדים בשכונת זיתון שבדרום העיר עזה, ובאל-בוריג' ובדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה, כמו גם משגר רקטות בסמוך לאוניברסיטה האיסלאמית בעזה. לא דווח על נפגעים בתקיפות אלה. מאז תחילת מבצע "צוק איתן" לפני 14 ימים, ביצע צה"ל יותר מ-2,800 תקיפות לאורך הרצועה.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
חגיגות בגדה ובעזה לאחר שחמאס הודיע: "חטפנו חייל"
יוזמת האו"ם: פתיחת מעבר רפיח והקלה בהעברת סחורות
גדס"ר גולני איבד שניים מקציניו בקרבות בשג'אעיה

חסימת כבישים מחשש לאירוע בטחוני בעוטף עזה הבוקר, יולי 2014. נועם מושקוביץ
כוחות צה"ל בעוטף עזה, הבוקר/נועם מושקוביץ

חמישה חיילי צה"ל, שנפצעו הלילה בקרבות שהתנהלו ברצועה, פונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. שניים מהם שוחררו במהלך הלילה. מצבם של שניים מהפצועים שנותרו בבית החולים מוגדר קל. עשרה פצועים נוספים פונו הבוקר לבתי החולים בילינסון ושיבא, בהם אחד במצב קשה, אחד במצב בינוני וארבעה במצב קל.

אמש הותרו לפרסום שמותיהם של שישה מבין 13 לוחמי חטיבת גולני שנהרגו בלילה שבין שבת לראשון. ההרוגים הם רב-סרן צפריר בר-אור, סרן צביקה קפלן, סמל ראשון גלעד יעקבי, סמל ראשון עוז מנדלוביץ' וסמל ראשון ניסים שון כרמלי. הבוקר הותר לפרסום שמו של הרוג נוסף, שישי במספר: מקס שטיינברג, בן 24.

למרות הפעילות המאומצת של לוחמי צה"ל בתוך שטח הרצועה, נמשך הלילה ירי הרקטות לעבר ישראל. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי המועצה האזורית בני שמעון. כמו כן, רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח באזור העיר חצרים. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אזור האירוע בגבול הרצועה:

צוק איתן  קיבוץ ארז מפה רצועת עזה. גוגל מפס, עיבוד תמונה
צוק איתן קיבוץ ארז מפה רצועת עזה/עיבוד תמונה, גוגל מפס

בתוך כך, גורמים בעולם הערבי דיווחו הלילה כי מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, מוביל בימים אלה ביחד עם מדינות באיחוד האירופי יוזמה חדשה להפסקת אש בין חמאס לבין ישראל. על פי היוזמה החדשה, המבוססת על היוזמה המצרית להפסקת אש, יינתנו ערבויות לפתיחת מעבר רפיח בעתיד, ויוצבו בו כוחות מטעם הרשות הפלסטינית. כמו כן, תושבי רצועת עזה יזכו להקלות בהכנסת סחורות לרצועת עזה במעברים מישראל.

שבועיים למבצע "צוק איתן": עדכונים שוטפים

על מנת לקדם את היוזמה צפוי באן להגיע מחר לישראל, זאת לאחר שנפגש אתמול עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ועם אמיר קטאר, חמד בן חליפה השני. המזכ"ל יגיע היום לקהיר וייפגש עם נשיא מצרים, עבד אל-פתח סיסי, במקביל להגעתו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, למקום. "ארצות הברית ושותפותיה בעולם מודאגות מהאפשרות של הסלמה נוספת ומאובדן חיי חפים מפשע", אמרה היום דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי. "אנחנו מאמינים כי יש להחיל הפסקת אש בהקדם האפשרי – כזו שתשחזר את הבנות נובמבר 2012". היא הוסיפה כי "ג'ון קרי פועל על מנת לקדם את היוזמה המצרית להשגת ההבנות האלה, והוא יגיע לאזור לשם כך".

(עדכון ראשון: 7:44)

לפניות לכתבים:
יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

המשבר בסוריה: ועידת שלום תתקיים בינואר בז'נבה. רויטרס
מקדם יוזמה חדשה. באן קי מון/רויטרס
בנימין נתניהו ומשה יעלון במסיבת עיתונאים בקריה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו במסיבת העיתונאים, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
הלווייתו של החייל בניה רובל, שנהרג במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין בחולון, יולי 2014. דרור עינב
הלווייתו של חייל צה"ל בניה רובל, שנהרג ברצועה/דרור עינב
הלווייתו של אדר ברסנו בבית העלמין הצבאי בנהריה, יולי 2013. אדריאן הרבשטיין
הלווייתו של חייל צה"ל שנהרג, אדר ברסנו/אדריאן הרבשטיין
כוחות צנחנים בעזה במבצע צוק איתן. יולי 2014. דובר צה"ל
כוחות צה"ל נכנסים לרצועת עזה/דובר צה"ל
אזרחים מדליקים נרות בכיכר רבין לזכר ההרוגים בעזה עם דגל ישראל הרקע על בניין עיריית תל אביב, יולי 2014. בן קלמר
תושבי תל אביב מדליקים נרות לזכר חיילי צה"ל ההרוגים/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully