וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בירושלים התחדשו, מאות הפגינו בצפון

מאות ערבים יצאו להפגין בטמרה, בנצרת ובאעבלין. לאחר יום שקט יחסית החלו יידויי אבנים והבערות צמיגים גם בירושלים והאזור. בעומר שבנגב דיווחו תושבים על השלכת אבנים

צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

עוד ערב של מהומות אלימות בעקבות רצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר משועפאט: לפחות 67 בני אדם נעצרו אמש (ראשון) בחשד להפרות סדר, ליידוי אבנים ולהבערת צמיגים בכמה מוקדים בארץ, בייחוד בצפון. לקראת הלילה התחדשו העימותים והמהומות גם בירושלים בתום יום שקט באופן יחסי. לקראת הלילה דיווחו תושבי היישוב עומר שליד באר שבע כי ערבים יידו לעברם אבנים. לא דווח על נפגעים, אולם נזק נגרם לכלי רכב. בין המכוניות שנפגעו, גם רכבה של שופטת המתגוררת ביישוב. בשל כך נחסמו כל הכבישים באזור לכיוון ערד ומסוק הוקפץ לאוויר. שמונה בני אדם נעצרו בתל שבע בחשד למעשה.

רצח הנער והמהומות האלימות - סיקור מיוחד:
כמה מהחשודים ברצח מוחמד אבו חדיר הודו במעשה
חשש במשולש: "יחסים טובים אפשר להרוס במחי יד"
נתניהו על הרוצחים: מקומם לא בחברה הישראלית

בתום הערכת מצב שנערכה הלילה על רקע יידויי האבנים והפרות הסדר שאירעו בצירים ובכניסות הסמוכים ליישובים ערוער, תל שבע, לקיה וחורה, אמר מפקד מרחב נגב, תת ניצב פרץ עמר, כי המשטרה תנקוט באפס סובלנות כלפי גילויי אלימות והפרות סדר, ותביא למיצוי הדין עם המעורבים. לדבריו, עד כה נעצרו 12 חשודים במעורבות ביידוי האבנים ובהפרות סדר שהועברו לחקירה ובמהלך הלילה צפויים מעצרים נוספים.

הפרות סדר בטמרה בעקבות רצח הנער משועפאט. שלומי גבאי
אבנים וזיקוקים לעבר השוטרים. מהומות בטמרה, אמש/שלומי גבאי

בנצרת יידו כ-50 בני אדם אבנים וזיקוקים לעבר תחנת כיבוי האש שבעיר והתעמתו עם שוטרים שנפרשו במקום. זאת לאחר שבשדרות פאולוס בעיר התקיימה הפגנה בהשתתפות כמאה בני אדם, שנגמרה במעצרם של שני תושבים ובחקירתם. בכפר נחף הסמוך לכרמיאל הפגינו כמאה בני אדם, חלקם רעולי פנים. כוח משטרה פעל למנוע את ירידתם לכביש מספר 85. בצומת יבור בכביש 70 הפגינו בערב כ-200 בני אדם. הם יידו אבנים וניסו לחסום את הכביש. במתחם ביג בפרדס חנה נערכה הפגנה ובה מחו כ-600 בני אדם בעד מדיניות ההבלגה שנוקטת הממשלה ונגדה. אדם אחד נעצר שם בחשד להפרת הסדר.

קודם לכן הפגינו כמה מאות ערבים בעיר טמרה שבגליל. הם יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר השוטרים. 14 צעירים נעצרו בחשד שהשתתפו בהפרות הסדר ובעימותים עם שוטרים ועם לוחמי יס"מ ומג"ב. בסביבות 23:00 התחדשה שם המתיחות, כאשר כ-150 צעירים החלו לצעוד לעבר הכניסה לעיר. באעבלין שבגליל המערבי הפגינו באותו זמן כ-50 צעירים והבעירו צמיגים. כוח משטרה פיזר אותם. מספר דומה של מפגינים התפרעו ויידו אבנים בשפרעם, וניסו להבעיר שם פחי אשפה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפרות סדר בטמרה בעקבות רצח הנער משועפאט. פאנט
הפגנות בטמרה, אתמול/פאנט
הפרות סדר בטמרה בעקבות רצח הנער משועפאט. שלומי גבאי
לקראת הלילה החלו תושבים לצעוד אל הכניסה לעיר. כוחות משטרה בטמרה/שלומי גבאי

דיהאב מוחמד, מנהל פרויקט "עיר ללא אלימות" בטמרה, אמר כי הוא "מקווה שמעצר הרוצחים של הילד בשועפאט יביאו להרגעת ערביי ישראל הזועמים והמהומות יסתיימו. אנחנו בדרך כלל כפר שוחר שלום ודו-קיום ומקבלים את כל היהודים בברכה".

במקביל, בסופו של יום שקט יחסית בבירה, החלו שוב התפרעויות בכמה נקודות בירושלים. בשכונת א-טור שבמזרח העיר יידו כמאה רעולי פנים אבנים לעבר השוטרים. בחיזמה שמצפון לעיר יידו כמה עשרות רעולי פנים אבנים והשליכו בקבוקי תבערה. שוטרים ולוחמי מג"ב הדפו אותם באמצעים לפיזור הפגנות. בכניסה למעלה אדומים שממזרח לבירה נעצרו שלושה נערים בני 15 בחשד שיידו אבנים על כלי רכב של פלסטינים בכביש מספר 1 במהלך הפגנת תושבים. איש לא נפגע שם.

אבנים הושלכו לעבר תושבי עומר ומכוניותיהם בכניסה ליישוב. ניסים ניר, מערכת וואלה! NEWS
מכונית ששמשותיה נופצו באבנים, הלילה בעומר/מערכת וואלה! NEWS, ניסים ניר

נוסף על הפרות הסדר האלימות, בכיכר צה"ל בעיר הפגינו אלה מול אלה כ-150 פעילי ימין ומספר דומה של פעילי שמאל. פעיל ימין אחד נעצר בחשד שתקף פעיל שמאל. כ-40 פעילי ימין חסמו לסירוגין את צומת בר אילן בעיר, וגם שם פעלה המשטרה למנוע זאת.

גם בשועפאט שבצפון ירושלים, שם מתגוררת משפחתו של אבו חדיר, החלו לקראת הלילה עימותים אלימים, בדומה לימים האחרונים. השכונה, הנחשבת למבוססת ושקטה, עדיין נראית כמו שדה קרב. על אף בתי העסק והמסעדות הרבות שעליהן שלטים בעברית, יהודים נמנעים מלהיכנס אליה בימים האחרונים. האבנים שמילאו את הרחוב הראשי הוזזו הצידה, אולם תחנות הרכבת הקלה ההרוסות מהוות עדות לאירועי הימים האחרונים. המשטרה אמנם הזיזה את המחסומים, אך לרכבת הקלה יידרשו עוד שבועות רבים ועשרות מיליוני שקלים לתיקון הנזקים כדי שהיא תחדש את פעילותה.

גורמים במשטרה הסבירו כי בניגוד למתיחות הרבה, לכל הצדדים יש אינטרס בהרגעת המצב ובחזרה מהירה לשגרה שקטה. "מדובר קודם כל באינטרס כלכלי", הסבירו הגורמים. "רבים מהעסקים בשכונה מתבססים על תנועת יהודים במקום. המצב הזה קודם כל פוגע בתושבי השכונה. צריך להבין שמרבית המתפרעים הם לא תושבי המקום, אלא באו משכונות שכנות כגון עיסאוויה, והם אלו שהתפרעו. זה לא מעיד בהכרח על שינוי קו בשכונה".

(עדכון ראשון: 23:22)

אבנים הושלכו לעבר תושבי עומר ומכוניותיהם בכניסה ליישוב. ניסים ניר, מערכת וואלה! NEWS
נזק למכונית כתוצאה מיידוי אבנים בעומר, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, ניסים ניר
הפרות סדר בטמרה בעקבות רצח הנער משועפאט. פאנט
מהומות אלימות בטמרה, אמש/פאנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully