וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "נפתיע את האויב הציוני"; כ-20 רקטות נפלו בדרום

רקטה גרמה נזק לבתים בשדות נגב, 3 פצצות מרגמה נפלו ביישוב באשכול, רקטה באזור התעשייה בשדרות. חמאס: "יש לנו בנק מטרות שהאויב לא מדמיין". גורם בצה"ל מאיים ב"מכה שלא כתובה בתורה"

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

(הפגיעות הבוקר בשדרות)

הירי לדרום נמשך ומחריף: 17 רקטות קסאם ופצצות מרגמה התפוצצו אמש (חמישי) ביישובי הדרום, בהן שלוש בשדרות ותשע במועצה האזורית אשכול. בשדרות התפוצצו שתיים בשטחים פתוחים ואחת באזור התעשייה בעיר. חייל צה"ל נפצע קל כתוצאה מרסיסי פצצת מרגמה, ובשדרות פרצה שריפת קוצים בעקבות אחת הנפילות. רקטה גרמה לנזק קל לבתים במועצת שדות נגב, ושלוש פצצות מרגמה נחתו ביישוב במועצת אשכול.

גורם ביטחוני בכיר אמר אמש לוואלה! חדשות כי "אמנם לא הועבר אולטימטום לחמאס, אך שקט ייענה בשקט, ואם לא - חמאס יקבל מכה שלא כתובה בתורה". בסך הכל נורו ביממה האחרונה לעבר הדרום כ-40 רקטות.

עוד בוואלה! חדשות
מחאה בוואדי ערה על רצח הנער: "ישראל - מדינת טרור"
החוליה החסרה: כך חמקו חוטפי הנערים מידי השב"כ
הסתה ברשת: "דמו של מוחמד – התחלת אינתיפאדה"

דובר הזרוע הצבאי של החמאס מדבר במסיבת עיתונאים בעזה, יולי 2014. רויטרס
מסיבת העיתונאים של עז א-דין אל-קסאם/רויטרס

אמש כינסו נציגי גדודי עז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של חמאס, מסיבת עיתונאים ואיימו בתגובה קשה אם צה"ל יתקוף בעזה, וכן קראו לפעולה עקב מעצרם מחדש של האסירים ששוחררו בעסקת שליט. "אם האויב יעז לבצע שטות, יהיה לנו בנק מטרות שהוא לא מצפה לו", אמר הדובר אבו-עוביידה. "יש לנו תכניות שיאפשרו לנו לנהל מערכה עם הציונים, וביכולתנו להפתיע את האויב ואת בעלות בריתו. על האויב להבין כי תוקפנותו בגדה, ההתעללויות באסירים ודיכויים והמצור על עזה – כל אלה מהווים דלק להצתת מהומות כל עוד מעשי התוקפנות הללו לא נפסקים".

בית בשדרות שנפגע מנפילת רקטה מרצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
פגיעת רקטה בשדרות/רויטרס

דובר הזרוע הצבאית של חמאס המשיך בקו התוקפני. "ייתכן שהאויב יפתח במערכה, אך הוא לא יודע כיצד היא תימשך ואיך היא תסתיים. איומי הכיבוש לא מפחידים אותנו", אמר. לגבי מעצרם מחדש של משוחררי עסקת שליט אמרו הנציגים: "מדובר בהתנכרות להסכם וחציית גבולות שלא נשתוק עליה".

"האיומים אשר הכיבוש מציג, והרמיזות למלחמה נגד עזה הם איומים שאין להם משמעות במילונים שלנו מלבד התקרבות לשעת הנקמה ולימוד הלקח הקשה". אבו עוביידה הבהיר כי איומים אלו לא מרתיעים את ההתנגדות וכי חטאם היחיד של אנשיו הוא "ההגנה על העם הפלסטיני מפני הכיבוש. אם הכיבוש מעוניין בתיאום ביטחוני אז שידבר עם מישהו אחר".

בסיכום דבריו קרא לעם הפלסטיני להתלכד ולהתכונן לעימות עם תוקפנות הישראלים בכל האופנים ולהרבות בתפילות בימי הרמדאן.

כוחות שריון של צה"ל נערכים מחוץ לרצועת עזה. 18 בנובמבר 2012. Lior Mizrahi, GettyImages
כוחות שריון של צה"ל ערוכים בדרום/GettyImages, Lior Mizrahi

"העיניים נשואות לתפילת יום השישי הראשונה בחג הרמדאן מחר", אמר קצין בכיר בצה"ל. לדבריו, "המטרה היא להשיג רגיעה. תקופת הרמדאן היא תקופה נפיצה בהקשר הדתי. 24 שעות אחרי רצח הנער משועפאט, המהומות לא גלשו ליהודה ושומרון, ואנו מקווים לשמור על כך". הקצין הדגיש כי "הכישלון של פיגוע חטיפת שלושת הנערים (שלא הסתיים כפיגוע מיקוח כפי שקיוו מבצעיו, א"ב) נתפס כחוסר הצלחה של חמאס". הוא ציין כי "למרות שיגורי הרקטות שפעילי חמאס השתתפו בהם בימים האחרונים – חלקם באופן ברור וחלקם פחות – אין לנו כוונה להסלים את המצב".

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, סיים בצהריים הערכת מצב לקראת דיון בלשכתו של שר הביטחון משה יעלון. הוא הנחה את הכוחות להוריד משמעותית את רמת החיכוך בשטח ברחבי יהודה ושומרון.

עכדון ראשון: 19:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully