וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 לרצח שלי דדון: "איך ממשיכים בלעדייך?"

אחיקם משה דוד

2.6.2014 / 8:26

בני משפחה וחברים עלו לקברה של הצעירה מעפולה שנרצחה בחודש שעבר בדרכה לריאיון עבודה. מאז ההכרזה על "התפתחות דרמטית", החקירה תקועה. מה שכן ידוע מצוי תחת איסור פרסום

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

בני משפחה, חברים וקרובים עלו הבוקר (שני) לקברה של שלי דדון בבית העלמין בעפולה, וקיימו שם אזכרה וגילוי מצבה במלאת 30 יום למותה.

"יפה שלי אני מתגעגעת אלייך", התייפחה אמה של דדון מעל קברה. "אני מסתכלת כל יום לעבר הדלת ומקווה לראות אותך מגיעה, אבל את לא. איך אני אמשיך את חיי בלעדייך? במקום לחופה שלך אני באה לקבר שלך".

עוד בפרשה:
המחאה האדומה של משפחת דדון: "הרוצחים חופשיים"
ה"זיגזג" של אהרונוביץ'
אלפים צעדו לזכר שלי דדון בעפולה: "מוות לרוצחים"

גופתה של דדון נמצאה בחודש שעבר מוטלת סמוך לאזור התעשייה במגדל העמק כשהיא דקורה, וחרף ההודעה על "התקדמות" בחקירה כבר במהלך השבעה, עדיין אין כל התפתחות ממשית בפרשה. מה שכן ידוע לחוקרים מצוי תחת צו איסור פרסום.

חוקרי המחוז הצפוני של המשטרה עובדים מאז שעות נוספות כדי לשים את ידם על הרוצח או הרוצחים, אך הם אינם יודעים לומר בוודאות מה הרקע למעשה. מפקד המחוז ניצב זוהר דביר ביקר בשבוע שעבר את המשפחה ועדכן אותה על ההתפתחויות. "הגיע הזמן שיודיעו מה כיוון החקירה וזאת כדי שהמשפחה תוכל לתת קצת מנוחה לנפשה", אמר היום לוואלה! חדשות קרוב משפחתה של דדון.

יעקב דדון, אביה של שלי הוסיף: "משהו נתקע. אני מרגיש קרוע מכל הכיוונים. אנחנו משפחה הרוסה. בתחילה הפיחו בנו תקווה אבל הכל דעך. אני רוצה שיתפסו את הרוצחים האלה כבר, כי יש עוד ילדות בחוץ. במשטרה אופטימיים, אבל לא אמרו שיש קצה חוץ, לא מעדכנים אותנו. האופטימיות הזאת לא עושה לי כלום. שיגידו כבר מה כיוון החקירה".

הרצח של בת ה-20 זעזע את עפולה ואת הצפון בכלל, במיוחד אחרי שדווח בתחילה כי הרקע למעשה הוא לאומני. באקט ספונטני יצאו כמה ימים אחרי הרצח אלפים מתושבי עפולה והאזור לצעדת מחאה ברחובות העיר. המפגינים צעדו לעבר כיכר העצמאות - הכיכר המרכזית בעיר, וקראו: "דמנו לא הפקר", "היום זו שלי, מחר זה יכול להיות אתה" ו-"מוות לרוצחים". במהלך ההפגנה נעצרו כעשרה אנשים, אחרי שלפי החשד תקפו כלי רכב של ערבים.

משפחתה של שלי דדון מוחים על התקדמות חקירת הרצח. ערן גילווארג
משפחתה של דדון/ערן גילווארג

נוכח המבוי הסתום בחקירה, המשיכה משפחתה של דדון כל התקופה האחרונה בפעולות המחאה במטרה לשמור על המקרה בתודעת הציבור. לשם כך, ועל מנת לקדם את הצורך המידי בפענוח הרצח, תלתה המשפחה אלפי סרטים אדומים על עצים וכלי רכב ברחבי עפולה ועמק יזרעאל, בסיוע מתנדבים וחברים.

קרוביה של דדון הלינו על היעדר תחושת ביטחון אישי וכן על התנכלויות של ערבים באזור. הדברים הוטחו בפני השרים שהגיעו לנחם את המשפחה האבלה, ועלו ביתר שאת בפני השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', ששמע מתושבי המקום כי הם הגיעו למצב בו הם פוחדים ללכת ברחובות מחשש שיתנכלו להם. אחרים סיפרו שהם אפילו לא נותנים לילדיהם ללכת לקניון בערב.

במוקד טענות התושבים, ההתנהגות של בני מיעוטים ברחבי עפולה והסביבה, דוגמת התגרות מכוונת, ניסיון לפתות צעירות, התנהלות אלימה ואפילו התרסה לאומנית, למשל הפעלת מוזיקה רועשת ביום הזיכרון.

"זה קרה לילדה שלי, זה יכול לקרות לילדה שלך", אמר יעקב דדון, אביה של שלי. "העם צריך להתעורר כי המצב בארץ הולך ומחמיר. אני שומע בכל מקום אנשים שמפחדים, באים אליי להגיד שמפחדים. הרוצחים של שלי מסתובבים חופשי ואני דורש שיימצאו אותם. הסרטים האדומים שאנחנו תולים מסמנים להזכיר להורים שזה יכול לקרות בכל רגע לכל אחד".

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

הפגנה לזכר שלי דדון בעפולה. שלומי גבאי
צעדת המחאה לזכרה של דדון בעפולה בחודש שעבר/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully