וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים צעדו לזכר שלי דדון בעפולה: "מוות לרוצחים"

אחיקם משה דוד

10.5.2014 / 22:10

בני משפחתה של דדון, שנרצחה כנראה על רקע לאומני, ארגנו צעדה לזכרה וכן עצרת מחאה בעפולה. אלפים מתושבי האזור השתתפו בהפגנה: "היום זו שלי, מחר זה יכול להיות אתה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

יותר מ-2,000 מתושבי עפולה ויישובי הסביבה התאספו הערב (שבת) ברחבת בית "יד לבנים" בעיר וקיימו צעדת מחאה לזכרה של תושבת העיר שלי דדון, שנרצחה ביום חמישי שעבר - ככל הנראה על רקע לאומני בעת שהייתה בדרכה לראיון עבודה במגדל העמק. המפגינים קראו: "דמנו לא הפקר", "היום זו שלי, מחר זה יכול להיות אתה" ו-"מוות לרוצחים". המפגינים צעדו לעבר כיכר העצמאות - הכיכר המרכזית בעיר. מקרה הרצח עורר סערה בעפולה, ותושבי העיר ובני משפחתה של דדון העלו טענות על חוסר הביטחון שהם חשים כלפי שרים וחברי כנסת שהגיעו לנחמם.

עוד על הרצח המסתורי:
החברות שבנותיהן נרצחו נפגשו: "אנחנו משפחה אחת"
אביה של שלי מירר בבכי: "אין לי חיים, שחטו לי ילדה"
שלי נרצחה בדרך לראיון עבודה: "אל תיקחו לי אותה"

בעקבות מקרה הרצח החליטו בני המשפחה לארגן צעדה. קרובי המשפחה וחבריה של דדון הכינו כרזות בהן נכתב "הדם של שלי זה הדם שלי".

הפגנה לזכר שלי דדון בעפולה. שלומי גבאי
"מוות לרוצחים". המפגינים בעפולה, הערב/שלומי גבאי

ראש העיר נצרת עילית אלכס גדלקין שהשתתף בעצרת אמר: " אני רואה בה צעד חשוב והכרחי להעברת המסר לירושלים - דמם של תושבי הגליל איננו הפקר. יש להגביר את הביטחון האישי של התושבים ולהחמיר את הענישה. רק לפני חצי שנה איבדנו את החייל עדן אטיאס ז"ל. עד מתי?". במהלך ההפגנה כמה מהמשתתפים הבחינו ברכב שבו נסעו ערבים, הם התקרבו למכונית וניסו לתקוף אותם, אך שוטרים הדפו את המפגינים וסילקו אותם מהמקום.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שלי דדון בת עשרים מעפולה שנרצחה היום ליד מגדל העמק. מאי 2014. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
"אנחנו כאן כדי לזעוק את זעקתה". שלי דדון/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

נוי גורן, שהשתתפה בהפגנה, אמרה: "יהודים מפחדים לרצוח ערבים שהם רואים אצלם אמצעי וכוונה לפגוע כמו שראינו לפני חצי שנה במקרה של החייל עדן אטיאס. אם אנחנו נרצח זה מאסר עולם בלי שחרורים ובעיות בתקשורת, אבל כשערבי רוצח - הוא יודע שיהיה לו טוב בכלא, ישוחרר באיזו עסקה וישוב עם הראש מורם בגאווה, בזמן שאנחנו מתאבלים. בזמן הזה מדברים בתקשורת על תג מחיר, את מי זה מעניין?".

מתן מימון, בן זוגה של שלי דדון בהפגנה לזכרה בעפולה. שלומי גבאי
בן זוגה של דדון, מתו מימון, בהפגנה/שלומי גבאי

אמה של דדון, אילנה, קראה בשבוע שעבר לתושבי האזור להגיע לצעדה: "אני מבקשת במיוחד מהאימהות - בואו לצעוד יחד איתנו כדי להגיד די לאירועים כאלה. לא יכול להיות שילדה תלך לראיון עבודה ולא תחזור יותר הביתה. אנחנו כאן כדי לצעוק די, מספיק. היום זאת שלי, מחר זאת מישהי אחרת. כולנו צריכים להתעורר".

בני המשפחה קיוו כי באירוע ישתתפו אלפי בני אדם, החשים היעדר ביטחון אישי באזור. לדבריהם, התושבים אינם מרגישים מוגנים יותר, מפחדים לשלוח את הילדים לגן המשחקים או למכולת וסובלים מהטרדות חוזרות ונשנות מצד ערבים תושבי הסביבה. קרוב משפחה של דדון, אסף שריד, אמר לוואלה! חדשות: "אנחנו קוראים לכל משתתפי העצרת לנהוג באיפוק. אנחנו כאן כדי לזעוק את זעקתה של שלי שלא יכולה לצעוק יותר".

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully