וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלה בבית הספר: נחש ארסי הכיש ילד באמצע הכיתה

שלומי גבאי

8.5.2014 / 18:56

הילד, בן 10, הוכש על ידי נחש צפע שהתחבא בארונית בבית ספר בקיבוץ גבעת חיים מאוחד שליד חדרה. הוא אושפז ומצבו מוגדר יציב. "לא האמנתי שנחש ארסי יגיע לכיתה שלי"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

בית הספר בקיבוץ גבעת חיים מאוחד שליד חדרה הפך הבוקר (חמישי) לאזור סכנה לאחר שילד הוכש על ידי נחש צפע בכיתה והגיע לחדר המיון. הנחש, שככל הנראה התחבא מפני הגשם, הגיח מתחת לארונית ותקף את הילד, בן עשר, שפונה לבית החולים הלל יפה שבחדרה. במקביל נלכד הנחש על ידי אב הבית, שהרג אותו והביא אותו לבית החולים לצורך זיהוי. זיהוי סוג הנחש כ"צפע ארצישראלי" אפשר לרופאים לתת את הנסיוב הנכון ולהציל את הילד.

נחש הצפע שהכיש את מאורי רצון כפי שהובא לחדר המיון בהלל יפה. מאי 2014. באדיבות ביה"ח הלל יפה,
נחש הצפע שהכיש את הילד/באדיבות ביה"ח הלל יפה

ההכשה של מאורי רצון, תלמיד כיתה ד', קרתה במהלך הכנות למסיבה שארגנו התלמידים למורתם. "רצינו להפתיע את המורה שחגגה אתמול יום הולדת בכך שנתחבא ונצעק לה 'הפתעה'", סיפר מאורי. "הלכתי להתחבא וכשהושטתי את היד לכיוון ארונית שהייתה שם הרגשתי נשיכה ביד. הסתכלתי על היד, ראיתי שמדובר בהכשה וראיתי את הנחש בורח. רצתי למזכירות ואמרתי להם שהוכשתי. כולם הרגיעו אותי והזמינו את מגן דוד אדום שהגיעו מהר ולקחו אותי באמבולנס לבית החולים".

מאורי, שמצבו מוגדר כעת יציב, יישאר באשפוז לצורך השגחה במהלך הלילה ומחר יוחלט על המשך הטיפול בו. "זה כאב לי מאוד אבל עכשיו אני מרגיש יותר טוב. לא האמנתי שנחש ארסי יכול להגיע לתוך הכיתה שלי", אמר.

עוד בוואלה! חדשות:
אירופה מאיימת: ”בלי מו”מ, נסמן מוצרים מההתנחלויות”
חשד: בעלי בית קפה אנס לקוחה ואיים להרוג אותה
הבדלנים מתעלמים מפוטין: משאל העם - כמתוכנן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאורי רצון שהוכש על ידי נחש צפע בקיבוץ גבעת חיים עם אמו קרן. מאי 2014. שלומי גבאי
מאורי רצון עם אמו קרן בבית החולים, היום/שלומי גבאי

ד"ר אור קריגר, שקיבל את מאורי בחדר המיון סיפר כי הילד הגיע עם תגובה מקומית להכשה, שהתבטאה בנפיחות ניכרת ביד שהתפשטה לכיוון הזרוע בקצב מהיר. "לאור חשש מהתפתחות נזק מקומי לכף היד ומפגיעה כלל מערכתית, הוחלט על טיפול בנסיוב", אמר.

ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים בבית החולים, ציינה כי למרות שנחש הצפע היה נחש צעיר וקטן בגודלו, הרי שאין הדבר מעיד בהכרח על כמות ארס קטנה וסיכון מופחת. למעשה, יש הסבורים כי הארס של נחשים צעירים עלול להיות פעיל ומסוכן יותר.

"מכיוון שמדובר בהכשות הראשונות של הנחשים לאחר שיצאו ממחילותיהם בהם שהו במהלך החורף", הסבירה, "הן עלולות לסכן חיים בצורה משמעותית יותר". לדבריה, "למרות הגשם, תקופה זו של סוף האביב היא גם תחילתה של עונת הנחשים, לכן יש לפקוח עיניים ולנקוט במשנה זהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully