וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה מהצפון הוכשה בידי נחש צפע, מצבה קשה

7.4.2014 / 12:01

האישה בת ה-59 הוכשה בידה במהלך עבודתה בלולים שבמושב לימן. היא פונתה למרכז הרפואי בנהריה, שם היא מטופלת ביחידת הטראומה. כדי לייצב את מצבה הוזרק לה נסיוב נגד הארס

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: מיכאל ברגמן

אישה בת 59 נפגעה בצהריים (שני) באורח קשה מהכשת נחש צפע במושב לימן שבגליל המערבי. האישה, תושבת מג'ד אל כרום, הוכשה בידה במהלך עבודתה באחד הלולים במושב. היא פונתה על ידי צוות מד"א לטיפול במרכז הרפואי שבנהריה והיא מטופלת בחדר ההלם. במטרה לייצב את מצבה הוזרק לה נסיוב נגד הכשות נחשים. בהמשך הועברה ליחידה לטיפול נמרץ, שם היא ממשיכה לקבל אנטי סרום המסייע בייצוב מצבה.

זר הירשפילד, פרמדיקית מד"א ממרחב אשר שטיפלה באישה, סיפרה: "האירוע התרחש באחד הלולים במושב לימן כאשר האישה עבדה במקום והוכשה לפתע בכף ידה על ידי נחש צפע. במקום נכחו מספר עובדים שלקחו אותה ברכב פרטי ממושב לימן וחברו אלינו בנהריה. היא הייתה מבוהלת וכאובה מאוד אבל בהכרה מלאה ובמצב יציב. פינינו אותה לבית החולים לגליל המערבי בנהריה תוך כדי מתן טיפול באמצעות סטרואידים ונוזלים".

נחש הצפע שהכיש אישה בת 59 ממג'דל כרום ופונתה במצב קשה לבית החולים נהריה. אפריל 2014. אדריאן הרבשטיין
נחש הצפע שהכיש את האישה, אחרי שנלכד/אדריאן הרבשטיין

חבריה לעבודה של הנפגעת המשיכו בעקבות האמבולנס בנסיעתם לכיוון בית החולים, שם מסרו לצוות הרפואי את הבקבוק ובו נחש הצפע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"בתקופה הזו הנחשים הרבה יותר מסוכנים"

ד"ר ניקולה מחול, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה, אמר: "האישה שהוכשה הובאה אלינו במצב קשה כשהיא סובלת מהלם. בשלב הראשון טופלה בחדר הלם שם יוצב מצבה באמצעות נסיוב נגד הארס". לטענתו היא צפויה לשהות במחלקה לטיפול נמרץ לפחות עד מחר. "זה מקרה ההכשה השני שאנחנו מטפלים בו העונה בבית החולים, אך הוא מוקדם בחודש מהרגיל". "אני מזהיר כי בתקופה הזאת של השנה, כשהם מתעוררים מתרדמת, הנחשים הם הרבה יותר מסוכנים", חתם.

בסוף שבוע האחרון גילה תושב פתח תקווה נחש בגודל של מטר וחצי בגג גלריית העבודה שבדירתו, כשערנותו הצילה אותו מהכשה. בזמן שעבד בחדר העבודה הוא התחיל לשמוע נשיפות חוזרות ונשנות, וכאשר הרים את מבטו אל התקרה - ראה את הנחש רכון על קורות הגג. הוא ברח בבהלה מהחדר והזמין את לוכד הנחשים, גדעון דעבול, שניהל מאבק לא קל עם הנחש עד ללכידתו. "זמן רב לא ראיתי נחש בגודל כזה", אמר דעבול והזהיר: "לקראת הקיץ אנחנו צפויים למצוא כמויות גדולות של נחשים. הם מתחילים לצאת מהמחילות שלהם בעיקר כשחם".

בשבוע שעבר מצאו זוג הורים מתל אביב נחש צפע ענק בחדר האמבטיה בדירתם שברחוב בני דן. בדירה ישנו באותה שעה ילדיהם של בני הזוג, בני חמש ושש. ההורים שמעו נשיפות חזקות שעלו מחדר האמבטיה, פתחו את הדלת וגילו שם את הזוחל הארסי, באורך חריג של 1.30 מטרים. הם מיהרו להזעיק לוכד נחשים.

בחודש שעבר נרשמו שתי הכשות צפע בצפון. באחד המקרים, שאירע בסוף החודש אושפז תושב צפת בן 30 במרכז הרפואי זיו, לאחר שהוכש על ידי נחש צפע בידו הימנית בעת פריקת ארגזים במרכול בו עבד. הוא נפגע במצב בינוני.

עוד בוואלה! חדשות
קטנים ויעילים יותר: מכרז הליסינג הענק של צה"ל
אהוד אולמרט נחקר באזהרה בחשד לשיבוש הליכי משפט
בית הדין הורה לעובדי נמל אשדוד להפסיק את השביתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully