וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ידיד התאהב בטיפוס ובטיולים ושם מצא את מותו"

חבריו של ידיד לוריא, בן קיבוץ עין חרוד שנהרג אתמול מפגיעת סלע בעת שטייל בגליל, מתקשים להיפרד ממנו: "אהבתו לטיפוס הדביקה את כל המשפחה". הותיר אחריו הורים ו-8 אחים

ידיד לוריא, שנהרג מסלע שפגע בראשו, מרץ 2013. באדיבות המשפחה
ידיד לוריא/באדיבות המשפחה

חברי קיבוץ עין חרוד איחוד שבעמק יזרעאל מתקשים לעכל את הבשורה על מותו של בן הקיבוץ, ידיד לוריא בן ה-31, שנהרג אתמול (שבת) מפגיעת סלע בעת שטייל במצוק גיתה בגליל המערבי. "הוא אהב לצאת עם חברים קרובים לטיולים, בייחוד טיולי שטח. לאחרונה הוא התאהב בטיפוס מצוקים והתמחה בתחום", אמרה איילה אופנהיימר, מנהלת הקהילה בקיבוץ. לוריא, שלמד הנדסת בניין במדרשת רופין ועבד כמפקח בנייה, הותיר אחריו זוג הורים, צבי ויהודית לוריא בני הקיבוץ ושמונה אחים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:30 בבית העלמין של קיבוץ עין חרוד.

עוד בוואלה! חדשות:
ראש ארגון פשע מהמרכז נעצר: "נמנע ניסיון חיסול"
בסכינים שלופות: ארדואן יוצא לקרב על עתידו
החיפושים אחר המטוס: עוד שלושה עצמים אותרו בים

סמוך לשעה 8:00 בבוקר יצאה קבוצה של צעירים, חלקם ממרכז הארץ, לטייל באזור המצוקים ליד יישוב גיתה, הידוע כאתר סנפלינג. לוריא ירד במורד המצוק, בשעה שחברו תקע יתד בקיר המצוק שמעליו, וכתוצאה מכך התנתק סלע שפגע בראשו של לוריא. למקום הוזנקו כוחות מד"א, יחידת החילוץ 669, יחידת החילוץ של הגליל המערבי ומשטרה. "כשהגענו למקום חברו כבר ביצע בו פעולות החייאה, ואנחנו המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות. הוא שכב על השביל מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה", סיפר אדריאן אוקמפו, פרמדיק של מד"א שהגיע למקום האירוע, לוואלה! חדשות.

לאחר שהשתחרר משירותו הצבאי כלוחם בהנדסה קרבית, נסע לוריא לארצות הברית, ועבד שם במשך תקופה. חבריו ומכריו סיפרו כי אהבתו הרבה לטיולים הייתה ידועה עוד מגיל צעיר, ולאחרונה התאהב גם בטיפוס על מצוקים. "כמו בכל השבתות האחרונות, הוא יצא לטיול עם קבוצת חברים בנחל בית העמק - שם מצא את מותו", סיפרה אופנהיימר. "אהבתו לטיפוס הדביקה את כל המשפחה והוא נהג לקחת עמו לאימונים את אחייניו. אהבתו לחיים, לטיולים ולטבע הייתה ענקית. ידיד השאיר אחריו משפחה גדולה ואוהבת, חברים רבים המומים וכאבים".

מטייל בן 31 נפגע מסלע במצוק גיתה בגליל המערבי ומת, 29 במרץ 2014. ערן לפל, מד"א
לוריא פונה במסוק לבית חולים - שם מת מפצעיו/מד"א, ערן לפל

רב פקד עופר שחר, קצין חילוץ ארצי של משטרת ישראל, סיפר כי מדובר בקבוצת מטפסי צוקים מקצועית שהגיעה למקום תוך היכרות עם השטח והסכנות שהוא טומן בחובו. "מדובר באירוע טרגי שנמצא כרגע עדיין בחקירה, אבל ברור לנו שהוא לא נעשה בזדון. אני יכול להגיד שחברו כאן כמה גורמים שהביאו לתוצאה הטרגית, ביניהם גם קצת חוסר מזל", אמר רפ"ק שחר לוואלה! חדשות.

"זה שכיח שסלעים ניתקים מצוקים במהלך טיפוס על צוקים. ברוב המקרים זה מסתיים בזה שהאבן שניתקת ונופלת לא פוגעת באף אחד ואם היא כן פוגעת אז זה מסתיים לרוב בפגיעות קלות. רק בשנה שעברה היה לנו אירוע דומה כאשר מתנדב ביחידת חילוץ, צעיר בן 27 ואב לילד בן שנה, השתתף בתרגיל טג"ח (טיפוס, גלישה וחילוץ) באזור מצפה רמון ונשאר לצערי הרב נכה".

מצוקי גיתה נחשבים לאחד מאתרי הטיפוס והגלישה הפופולאריים ביותר בארץ. זאת בזכות זווית המצוק המגיעה לכ-90 מעלות, הנופים המרהיבים שהאתר מציע והמספר הרב ביותר בארץ של מסלולי הטיפוס הקיימים בו. בארץ ישנם מספר אתרים מורשים לטיפוס וגלישה על צוקים ומצוקי גיתה הוא אחד מהם. למרות שהאתר נחשב לאחד המאתגרים ביותר בארץ לטיפוס, הוא לא נחשב למסוכן ביחס לאתרים אחרים ובמשך שנים ארוכות לא התרחשה בו תאונה מסוג זה.

בארץ ובעולם אין חוקים המגבילים את מטפסי הצוקים. "זה כמו רכיבה על אופניים. באף מקום לא כתוב איך לרכב על אופניים ואין חובה לעבור קורס הכשרה" מוסיף רפ"ק שחר. "מעצם הגדרתו כספורט אתגרי, הוא פתוח לכל מי שרוצה לעסוק בו ללא הגבלה. ההגבלה היחידה היא לגבי מקומות מורשים לטיפוס והמקום הזה הוא מקום מאושר לטיפוס. יחד עם זאת, לא משנה אם אתה בטיול או בספורט אתגרי, חשוב מאוד לשמור על כללי זהירות. להיצמד לשבילים המסומנים וגם להתמגן בהתאם לסוג הבילוי בקסדה, במגני ברכיים ואפילו בקרם הגנה".

(עדכון ראשון: 17:34)

  • עוד באותו נושא:
  • מטיילים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully