וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות "אסון הכבל": תא"ל פרץ מונה לרבצ"ר

3.6.2010 / 21:05

תא"ל רפי פרץ מונה לרב הצבאי הראשי בטקס שנערך בי-ם, זאת למרות התנגדות אימהות חללי "אסון הכבל". פרץ אמר בטקס כי: "בימים האלה צריך להבין שכל מה שקורה זה מלחמה על ירושלים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

תת אלוף רפי פרץ מונה היום (חמישי) לרב הצבאי הראשי. זאת למרות התנגדותן של אימותיהם השכולות של חללי "אסון הכבל" אשר דרשו לבטל את מינויו בעקבות מעורבותו ב"אסון הכבל" ב-1992 בו נהרגו שני לוחמי יחידת החילוץ 669 של חיל האוויר. פרץ היה טייס המסוק ב"אסון הכבל".

בטקס מינויו לרב הצבאי הראשי בירושלים אמר פרץ כי "בימים האלה אנחנו צריכים להבין שכל מה שקורה מסביב זה באמת מלחמה על ירושלים. מלחמה על ירושלים זה לא על האבנים זה לא על הקירות האלה זה על האם תהיה עיר שהיא עיר שחוברה לה יחדיו או שזו תהיה עיר של טרקטורים ושהידים ורוצחים נתעבים, על זאת המלחמה".

בסוף אפריל עתרו לבג"ץ לאה צוריאנו ומאיה נוסבאום, אשר שכלו את ביניהן סמל גיל צוריאנו וסמל אסף רוזנברג "באסון הכבל", נגד מינויו של הרב רפי פרץ לתפקיד הרבצ"ר. העתירה לבג"ץ הוגשה בין היתר בשל סירובם של שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי להיפגש עמן, על מנת לשמוע את התנגדותן למינויו של פרץ. בנוסף ביקשו העותרות שבג"ץ יוציא צו ביניים, שיורה למנוע את כניסתו של פרץ לתפקיד עד לקיומה של הפגישה בינן לבין שר הביטחון והרמטכ"ל.

בתחילת החודש הגישה המדינה את תגובתה לעתירתן של השתיים. בתגובה נכתב כי "הרב רפי פרץ הינו האיש הראוי והמתאים למלא את תפקיד הרב הצבאי הראשי".

אסון הכבל" אירע באוגוסט 1992, כאשר במהלך אימון של יחידת 669 במדבר יהודה נקרע הכבל אליו היו קשורים שני לוחמי היחידה, סמל גיל צוריאנו וסמל אסף רוזנברג. פרץ שהיה מפקד המסוק, הועמד לדין בעקבות המלצות ועדת חקירה חיצונית שהוקמה לאירוע בראשות השופט אליהו וינוגרד, ואף נשפט וננזף. לטענת המשפחות, פרץ מנע מצוות המסוק לרדת ממנו ולהעניק עזרה לפצועים בכדי ש"לא ייחשפו לזוועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully