וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: רפי פרץ ראוי להיות הרבצ"ר

9.5.2010 / 16:21

פרקליטות המדינה הגישה את תשובתה על עתירה של שתי אמהות שכולות למנוע את מינויו של פרץ לתפקיד הרב הצבאי הראשי, בשל מעורבותו ב"אסון הכבל". "הוא לא הורשע בדבר ולא הועמד לדין משמעתי"

"הרב רפי פרץ הינו האיש הראוי והמתאים למלא את תפקיד הרב הצבאי הראשי". כך נכתב בתשובה שהגישה היום (ראשון) פרקליטות המדינה לבג"ץ על העתירה של לאה צוריאנו ומאיה נוסבאום, שבניהן סמל גיל צוריאנו וסמל אסף רוזנברג, נהרגו ב"אסון הכבל" בשנת 1992. האמהות השכולות טענו בעתירתם, כי התנהלותו של פרץ באירוע הופכת אותו לבלתי ראוי לתפקיד הרב הצבאי הראשי.

בתגובת המדינה נכתב עוד כי מועמדותו של פרץ נשקלה ביסודיות על ידי כלל הדרגים המקצועיים והפיקודיים בצה"ל, ונמצא כי הוא ראוי למלא תפקיד זה לאור כישוריו, תרומתו לביטחון המדינה ולחברה ועברו הצבאי, המקצועי והערכי. בתגובת המדינה מצוין שפרץ לא הורשע באף עבירה ולא הועמד לדין משמעתי בקשר לחלקו בפרשת "אסון הכבל" וכי הוועדה שחקרה את הנושא אף לא המליצה לעכב או למנוע את קידומו בצה"ל. עוד צוין כי ועדת וינוגרד, שבחנה את "אסון הכבל", הגישה את ממצאיה לפני 13 שנים וחלף זמן לערער על החלטותיה וכי לכן אין מקום להוציא צו ביניים שימנע את כניסתו של הרב פרץ לתפקיד.

בתגובה גם נכתב כי בעתירתן של האמהות אין התייחסות לעצם ההחלטה למנות את פרץ לתפקיד הרבצ"ר וכי כל בקשתם נועדה להכשיר את הקרקע לעתיר מסוג זה ואין להיענות לכך. עוד נכתב כי מדובר ב"החלטת סבירה שאינה מצדיקה את התערבות בית המשפט".

צוריאנו ונוסבאום הגישו את עתירתן לבג"ץ בסוף אפריל ודרשו להוציא צו ביניים, המורה למנוע את כניסתו של פרץ לתפקיד עד לקיומה של פגישה בינן לבין שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי. בעתירה, גם התבקש בג"ץ להורות לשר הביטחון ולרמטכ"ל לנמק מדוע הם מסרבים להיפגש עם האמהות השכולות ומדוע אינם מאפשרים להן לשטוח בפניהם את טענותיהן נגד מינויו של הרב פרץ לתפקיד הרבצ"ר. כמו כן, התבקש בית המשפט העליון להורות לפרקליט הצבאי הראשי להעביר לידיהן של האמהות השכולות באופן מיידי את פרוטוקולי ועדת החקירה, בראשות השופט אליהו וינוגרד, אשר חקרה את אסון הכבל ואשר נחוצים להן לצורך הפגישה עם שר הביטחון והרמטכ"ל לצורך הכנת העתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully