וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: המבצע הצבאי נגד טליבן יורחב

טלי גולדשטין

9.6.2009 / 15:34

הצבא הפקיסטני הטיל עוצר על האזור הגובל עם ווזיריסטאן לקראת מבצע צבאי נרחב נגד חמושי הטליבן, שהפכו את אזור הספר למעוזם

עוצר הוטל על האזור בפקיסטן הגובל עם מעוז הטליבן בווזיריסטאן לקראת מבצע צבאי, כך דיווחו היום (שלישי) גורמים בכירים בפקיסטן. צבא פקיסטן וכוחות פרה-מיליטריים הציבו כוחות באזור השבטי, בין חבל באנו הצפוני לווזיריסטאן. משך העוצר לעת עתה הוא בלתי מוגבל, אמר שוטר במשטרת באנו לרשת BBC.

ווזיריסטאן נשלטת על ידי חמושי טליבן ולפי הדיווחים, זהו המקום בו מסתתרים מנהיגי אל קאעדה. הממשל האמריקאי מתייחס לאזור כ"מקום המסוכן ביותר עלי אדמות". יש הסבורים כי בווזיריסטאן מסתתרים כמה מהאנשים המבוקשים ביותר, בהם אוסמה בן לאדן וסגנו איימן אל-זוואהירי. המשטרה הפקיסטנית הסבירה את ההחלטה על הטלת העוצר בחשש כי החמושים ימלטו לחבל באנו עם תחילת המבצע הצבאי.

מאז 2008, אזור הספר הסמוך לגבול משמש כיעד למתקפות טילים בהם עשרות חמושי טליבן ואל קאעדה נהרגו. לפי ממשלת פקיסטן, השבטים המתגוררים באזור סייעו לחמושי טליבן במאבקם נגד כוחות הביטחון. לפיכך, הוגדלו בהדרגה הכוחות המוצבים בג'ניקהאל ובקאקהאל ובצפון ווזיריסטאן, הסמוכים מאד לחבל באנו. "האזור כולו סגור וחתום מרבית המקומיים עזבו את האזור לקרובי משפחה בתוך פקיסטן", אמר מוחמד איקבאל, ראש המשטרה.

גורמים מקומיים אמרו כי הצבא הפקיסטני ממתין כעת להגעת מסוקים חמושים לפני שיפתח במבצע. תושבים מקומיים, שנותרו באזור, דיווחו כי המבצע חסר טעם מאחר שרוב החמושים נמלטו מהאזור לפני מספר ימים. מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו כי המבצע בג'ניקהאל ובקאקהאל הוא הקדמה למבצע גדול יותר בווזיריסטאן.

בתוך כך, בעמק סוואט הצפוני נמשכת הלחימה העזה בין הצבא לחמושים במסגרת ניסיון הצבא למגר את מעוזי הטליבן באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully