וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי נורה; מצבו בינוני

קובי מנדל

22.3.2013 / 4:50

לנקרי נורה בחזהו בידי אלמוני במכוניתו סמוך לצומת ג'וליס. הוא התקשר לכוחות ההצלה ופונה לבית חולים בנהריה כשהוא בהכרה. גורם במשטרה: "הוא הגיש תלונה על איומים"

צילום: אדריאן הרבשטיין, ערן גילווארג; עריכה: רן מנחם

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, נורה הלילה (שישי) בחזהו כשהיה לבדו במכוניתו, סמוך לצומת ג'וליס. הוא הצליח להתקשר לכוחות ההצלה ואמבולנס שהגיע למקום פינה אותו לבית החולים בנהריה. מצבו מוגדר בינוני אך יציב, הוא בהכרה ולא נשקפת סכנה לחייו. כוחות גדולים של משטרה סורקים את זירת האירוע.

מחקירת נסיבות הירי עולה כי לנקרי היה באירוע בת מצווה בעכו ומסיבה לא ברורה נסע לכפר מכר. זמן קצר לאחר מכן, הוא נורה בחזהו ירייה אחת בידי אלמוני רעול פנים, סמוך לצומת ג'וליס. לנקרי הצליח להימלט מהיורה ונסע במכוניתו מספר קילומטרים עד לצומת כפר מכר, על כביש עכו כרמיאל, תוך שהוא מזעיק את כוחות ההצלה. היורה נמלט מהמקום רגלית.

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי אחרי שנורה באלונקה. אדריאן הרבשטיין
"לא הייתה פגיעה בכלי דם והוא נושם בכוחות עצמו". לנקרי בבית החולים, הלילה/אדריאן הרבשטיין

מנהל בית החולים בנהריה, ד"ר מסעד ברהום מסר לוואלה! חדשות שחייו של ראש העיר ניצלו בנס. "מדובר בפצע ירי באמצע בית החזה שיצא מבית השחי, יש בחדירה ויציאה של הקליע", הסביר ברהום. "הוא סובל מפגיעה בחלק העליון של הריאה אך לא הייתה פגיעה בכלי דם והוא נושם בכוחות עצמו". לנקרי עבר בדיקות הדמיה והרופאים החלו בפעילות לניקוז האוויר מהריאה הפגועה. "אין ספק שהוא ניצל בנס. סנטימטר לכיוון אחר והסיפור היה נגמר אחרת", סיפר מנהל בית החולים. "הוא חברי וידיד של בית החולים, אדם יקר לנו שעושה הרבה דברים למען עירו והגליל המערבי, לכן הרגשות קשים כשהאדם הזה מגיע אליך באלונקה. מצד שני, לא נשקפת סכנה לחייו וזה מאוד משמח".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"ראשי הערים מאוימים ומופקרים"

"אנו בודקים את כל התנועות שלו ביממה האחרונה ואני מקווה שנבין מה קרה", סיפר מפקד מחוז חוף של המשטרה, ניצב חגי דותן. "ראש עיריית עכו אינו אישיות מאוימת ולא מוגדר ככזה, לא הוא ולא אף אחד מאנשיו, למעט קצין הביטחון יניב אשור מפרשת השוטרים הנוקמים מנהריה". המשטרה סורקת מספר זירות ובמקביל מתחקרים את לנקרי עצמו ככל הניתן. דותן הוסיף כי אין קשר בין אירוע זה לבין הצתת רכבו של ראש עיריית חדרה. "אנו נותנים עדיפות עליונה לנושא המאוימים. לנקרי הוא כעת מבחינתו מאוים בדרגה הגבוה ביותר ואני מאוד מקווה שנגיע למבצע הירי". גורם במשטרה מסר כי לפני חודש הגיש לנקרי תלונה על חשד לאיומים כלפיו. עם זאת, הסביר הגורם כי אופי התלונה לא הצריך להגדירו כאישיות מאוימת.

מקום הירי

דובר עיריית עכו, שרון דהן, מסר בתגובה לאירוע כי "עיריית עכו המומה מאירוע הירי בו נפגע היום לפנות בוקר ראש העיר עכו שמעון לנקרי. מצבו של ראש העיר מוגדר יציב, הוא נמצא בהכרה מלאה, משוחח עם רופאיו ובני משפחתו. העירייה סומכת ידה על משטרת ישראל שתבצע את כל המוטל למצוא את מבצעי הירי ושולחיהם".

זירת הירי בראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, סמוך לצומת ג'וליס, 22 במרץ 2013. ערן גילווארג
מצבו של לנקרי יציב. שוטרים ליד רכבו של ראש עיריית עכו, הלילה/ערן גילווארג

אחיו של ראש העיר, שמואל לנקרי, סיפר כי קיבל את הידיעה על אחיו ממנכ"ל העירייה. "התחושה היא קשה" סיפר האח שעובד כעוזר ראש עיריית קריית אתא. "ראשי הערים היום מאוימים ומופקרים ונתונים לחסדים של אזרחים." הרב יוסף ישר, רבה הראשי של עכו שהגיע אף הוא לפנות בוקר לבית החולים, פגש בשמעון לנקרי בחדר המיון ובתום הביקור סיפר כי "הוא במצב רוח טוב אך מותש". הרב הוסיף כי הדבר היחיד לנקרי אמר לו זה "שהוא מתנצל שהטריח את כולם לבוא לבקר אותו".

לנקרי בן ה-51, נשוי ואב לארבעה, מכהן כראש עיריית עכו מאז שנת 2003.בעבר היה בכיר בחברה למתנ"סים והתגורר בקריית מוצקין עד שעבר לעכו והתמודד בבחירות לעירייה.

(עדכון ראשון: 1:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully